Marţi, 23 aprilie 2024 - 8:28:37
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Autobuzele electrice au ajuns în Bucureşti


30 aprilie 2015

Două autobuze electrice produse de compania chineză BYD au intrat de astăzi în teste pe străzile capitalei, timp de două luni, relatează digi24.ro.

Autobuzele electrice vor fi testate timp de două luni pe linia 381, pe traseul Piaţa Reşiţa — Piaţa Sudului — Piaţa Unirii — Piaţa Universităţii — Piaţa Romană — Piaţa Victoriei.

Autobuzele BYD model K9 sunt 100% electrice şi funcţionează cu baterii reîncărcabile, bazate pe o tehnologie de ultimă generaţie. Acestea asigură autobuzelor BYD o autonomie de 250 kilometri cu o singură încărcare în condiţii de trafic urban.

Autobuzele electrice au fost puse la dispoziţie pentru testare de reprezentanţii Cefin Trucks, în baza unui acord exclusiv de reprezentare oficială în România a producătorului chinez.

Conform producătorului chinez, atributele cele mai importante ale autobuzului BYD eBus, care diferenţiază acest vehicul de mijloacele de transport în comun clasice, sunt „ecologia şi economia”.

„Ecologic — este complet nepoluant: zero emisii de CO2 şi noxe şi zgomot redus faţă de un vehicul propulsat de motor clasic (termic). Bateriile sunt 100% reciclabile, fără electrolit toxic şi fără metale grele. Economic — motorul electric asigură o economie importantă la costurile operaţionale — atât la combustibil (energia fiind mult mai ieftină decât combustibilii clasici), cât şi la costurile cu mentenanţa. Economia totală, calculată pentru utilizarea unui autobuz electric BYD faţă de un autobuz clasic, pe o durată de viaţă de 10 ani, este de aproximativ 330.000 euro pentru un singur autobuz. După încă 2 ani de utilizare, economia totală e de aproximativ 580.000 euro pentru un autobuz. Aceasta rezultă însumând toate costurile (preţ achiziţie, mentenanţă, combustibil)”, se arată într-un comunicat al RATB.

Autobuzele electrice, costuri mai mici

Autobuzul BYD a obţinut, la începutul anului 2013, omologarea în Uniunea Europeană, având toate aprobările pentru a fi comercializat în toate statele membre EU fără alte certificări necesare.

În România, autobuzul BYD este cunoscut din octombrie 2013, când a debutat primul program de testare în Timişoara. Până în prezent, BYD a fost testat în şapte mari oraşe din România, a parcurs peste 14.000 kilometri, demonstrând că este mai economic decât un autobuz clasic (calculul realizat pe baza datelor puse la dispoziţie de operatorii de transport în comun arată că media costurilor cu energia electrică necesară alimentării a fost de 10,30 euro/100 kilometri, faţă de 45,33 euro/100 kilometri — media costurilor aferente consumului de motorină al unui autobuz clasic).

Pentru 2015, RATB are prevăzută la capitolul investiţii demararea unei licitaţii pentru achiziţionarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinaţional de patru ani. RATB ar avea nevoie, pe traseu, de 900 de autobuze, deşi acum sunt doar 767. Parcul regiei numără 1.000 de autobuze, însă o parte nu pot fi folosite din cauza lipsei unor piese de schimb.

Parcul circulant al RATB este format în prezent din 287 de tramvaie, 767 de autobuze şi 186 de troleibuze. Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii: 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz şi 116 de autobuz.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 23 aprilie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro