Vineri, 29 martie 2024 - 9:42:07
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Ce ascunde Poliţia despre aparatele radar


15 iunie 2016

Încadrarea într-o anumită faptă contravenţională dintre cele prevăzute de OUG nr. 195/2002, privind circulaţia pe drumurile publice) este determinată de măsurarea exactă a vitezei autovehiculului, cu ajutorul unui mijloc tehnic omologat şi verificat metrologic (cinemometru/aparatul radar). Acesta măsoară de la distanţă  şi afişează viteza de deplasare a autovehiculelor aflate în mişcare în traficul rutier.

Măsurarea vitezei nu se poate realiza cu precizie deplină, datorită acţiunii unor factori de influenţă precum: eroarea internă a blocului de emisie, eroarea blocului de recepţie, condiţiile atmosferice etc. Tocmai de aceea prin verificarea metrologică a aparatelor se stabilesc şi verifică încadrarea în normele legale a erorilor maxime tolerate pentru măsurarea vitezei în care trebuie să se încadreze aparatul radar (cinemometrul), după cum funcţionează acesta, în regim staţionar sau în deplasare.

Conform prevederilor legale, pentru aparatele radar care funcţionează în regim staţionar, eroarea tolerată este de ± 3 km/h pentru viteze până la 100 km/h şi de ± 3 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari  de 100 km/h; pentru cinemometrele care funcţionează în regim de deplasare, eroarea tolerată este de ± 4 km/h pentru viteze până la 100 km/h şi de ± 4 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h.

Aceasta înseamnă că, în cazul vitezei de 101 km/h, măsurată cu un aparat radar care funcţionează numai în regim staţionar, viteza vehiculului se află în intervalul cuprins între 98 km/h şi 104 km/h, aşa cum rezultă din cele  13 măsurări efectuate de Biroul Român de Metrologie Legală asupra aparatului tip  Traffipax Speedophot.

La fel, în cazul vitezei măsurate de 152 km/h, viteza reală a autovehiculului se află în intervalul 147 km/h – 156 km/h.

Consecinţele sunt foarte importante, deoarece sancţiunea contravenţională este diferenţiată pe paliere, în raport de viteza măsurată. Astfel, dacă viteza maximă admisă este de 50 km/h, şoferul „prins” cu 101 km/h (primului exemplu), îşi pierde permisul (art. 111 alin. 1 lit. c din ordonanţă) şi este sancţionat cu 9 până la 20 de puncte amendă. Dacă se recunoaşte, cum este legal, că viteza reală putea fi de 98 km/h, şoferul nu îşi mai pierde permisul, primeşte aceeaşi amendă, dar numai şase puncte de penalizare.

Iniţial, Poliţia Rutieră a recunoscut drepturile şoferilor, din punct de vedere teoretic. Astfel, pe 26 februarie 2003, IGPR a dispus, prin „Metodologia privind modul de folosire şi exploatare a echipamentului de măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor”, ca din viteza înregistrată de sistem se vor scade 3 km/h, valoarea rezultată fiind cea consemnată în procesul verbal de constatare a contravenţie. Conform metodologiei (art. 18 alin. 2), această diferenţa reprezintă toleranţa specificată prin norma de metrologie. După cinci ani, tot prin Dispoziţia Inspectorului general al Poliţiei Române (46/1 august 2008) s-a aprobat o nouă metodologie, din care au „dispărut” însă normele referitoare la modul de aplicare  a „toleranţei”.

Sursa: cetateanul.net


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 29 martie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro