Vineri, 29 martie 2024 - 3:59:12
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Carrefour pierde teren în România


13 iulie 2012

carrefouVânzările Carrefour în Europa au continuat să scadă în trimestrul al doilea, declinul fiind combătut parţial de performanţele operaţiunilor din Asia şi America Latină, în timp ce afacerile din România, Polonia şi Turcia afişează o evoluţie negativă de 1,6%.

La nivel mondial, vânzările retailerului francez au scăzut cu 0,3% în perioada analizată, la 21,7 miliarde euro, cu creşteri de 2,7% în America Latină, respectiv 14% în Asia, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.

În Franţa, afacerile Carrefour s-au redus cu 2,1% în perioada aprilie - iunie, în timp ce operaţiunile din Europa, excluzând piaţa locală, au coborât cu 3,5%, în principal din cauza declinului abrupt, de peste 5%, înregistrat în Italia şi Spania.

Carrefour a ieşit din Grecia pe 15 iunie, participaţia grupului la joint venture-ul Carrefour Marinopoulos fiind preluată de partenerii eleni.

Pe lângă condiţiile economice dificile din Europa, operaţiunile grupului pe continent au fost afectate şi de evoluţiile de pe pieţele valutare, în principal de deprecierea leului românesc şi zlotului polonez.

În România, Polonia şi Turcia, vânzările cumulate ale Carrefour au scăzut cu 1,6% în trimestrul doi, la 1,106 miliarde euro.

În primul semestru, vânzările Carrefour la nivel mondial au urcat cu 0,9%, la 43,7 miliarde euro, cu o scădere de 2,6% în Europa, excluzând Franţa, la 11,4 miliarde euro.

Grupul francez are probleme în Europa, în special în sudul zonei euro - Italia şi Spania - unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de măsurile de austeritate şi de condiţiile economice dificile.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat în iunie că va avea nevoie de cel puţin trei ani pentru a revigora compania şi că va părăsi pieţele unde concurenta este mai bine plasată, potrivit Bloomberg.

Vânzările Carrefour în România au crescut în primul trimestru cu 3,6%, la 277 milioane euro.

Vânzările Carrefour în România au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro, datorită extinderii reţelei de magazine, reiese din raportările anterioare ale grupului.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 29 martie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro