Google a plătit 1 miliard de dolari companiei Apple, în 2011, pentru simplul fapt că a avut ocazia de a fi principalul motor de căutare pe browserul Safari, potrivit unei analize recente.
Compania Google Inc. a plătit mult pentru privilegiul de a fi motorul de căutare principal al browserului companiei Apple, susţine analistul Ben Schachter.
Acesta menţionează într-un document şi că Apple pare că se îndepărtează de serviciile Google Maps. Sigur, Google nu ar pierde foarte mult din această distanţare a companiei din Silicon Valley faţă de Maps, dar probabil că ar avea de suferit dacă Apple ar renunţa la motorul de căutare Google.
Conform calculelor lui Schachter, căutările efectuate pe device-uri Apple au adus Google aproximativ 1,3 miliarde de dolari brut, în urma căruia profitul Google ar fi de 335 milioane de dolari doar din căutările efectuate prin iOS sau Safari. .
Abandonarea motorului de căutare Google ar dăuna mai mult Apple decât companiei Google Inc pentru că gigantul IT ar trebui să se bazeze pe un motor de căutare inferior.
Pe termen lung, însă, şi Google ar putea fi afectată din cauză că iPad-ul devine din ce în ce mai popular. Dacă numărul de tablete îl va depăşi pe cel al PC-urilor în următorii cinci ani şi va deveni mediul principal prin care oamenii caută lucruri, atunci compania ar putea avea probleme