Vineri, 26 aprilie 2024 - 1:05:23
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Crin Antonescu îl critică vehement pe Victor Ponta

5 octombrie 2013

Crin Antonescu îi reproşează lui Victor Ponta faptul că reacţia acestuia este inacceptabilă după revocarea procurorului Lucian Papici, cel care este anchetatorul dosarului lui Liviu Dragnea. Această declaraţie vine la o zi după ce preşedintele Traian Băsescu i-a reclamat premierului că a intrat cu bocancii în justiţie de dragul lui Dragnea, iar liderul PNL a reamintit de trocul care s-a făcut pentru numirea şefilor de parchete".
 „Eu întotdeauna fac efortul pentru ca să avem un dialog, consens şi nu răspund niciodată în public la lucruri care ţin de politică” a declarat Victor Ponta. Mai mult decât atât premierul a ţinut să precizeze faptul că liderul PNL Crin Antonescu nu i-a făcut reproşuri la întâlnirea de joi seara la recepţia organizată cu ocazia zilei Germaniei.
„Am discutat aseară la ambasada Germaniei foarte amical. Eu şi cu domnul Băsescu şi cu domnul Antonescu pot să discut”, a declarat Ponta.
Criticile pe care Crin Antonescu sunt cauzate de comentariile premierului care a justificat revocarea procurorului deoarece era  “băsist". "Şeful executivului, domnul Victor Ponta, a vorbit în numele Procurorului General, cum era băsist, cum a făcut dosare politice şi cum domniile lor, nu ştiu exact cine, nu mai ţin băsişti în funcţie. Este inacceptabil, primul-ministru prin atribuţiile constituţionale, nu poate şi nu are voie să dea explicaţii nici să dea mesaje în numele procurorului general. Sper că a fost o greşeală, doar un exces de comunicare. O justiţie independentă nu este împărţită pe parcele de independenţă", a declarat Antonescu, susţinând de asemenea "că parchetele, instanţele, ar fi într-un joc cu politicieni şi ar trebui să deservească oamenii politici".
De asemenea liderul PNL a ţinut să precizeze faptul că "Eu nu am vorbit niciodată în urma schimbării unui procuror să spun "noi l-am schimbat, că era băsist". Una este să vorbeşti ca şi cum Procurorul General ar fi un membru al Guvernului şi alta e să comentezi din opoziţie lucruri care se văd", as pus liderul PNL.
Cu toate acestea Antonescu susţine că are planuri cu Victor Ponta: "Am încă planuri majore de viitor cu Victor Ponta. Şi Victor Ponta trebuie să ştie că oricine, nu doar Traian Băsescu, încearcă să intimideze procurori sau instanţe în România va avea în mine un adversar la fel de hotărât cum l-a avut Traian Băsescu în toţi aceşti ani. Dreptate până la capăt înseamnă independenţa justiţiei, nu preluarea de către noi a controlului justiţiei de la Traian Băsescu", a spus liderul PNL.
De asemenea Antonescu susţine că în cazul în care Traian Băsescu va denunţa pactul de coabitare, România va fi pusă într-o lumină extreme de proastă, motiv pentru care este nevoie de un pact de Justiţie a tuturor forţelor politice.
"Vreau să organizăm la Senat o dezbatere amplă despre starea Justiţiei din România, să invităm preşedintele, premierul, ministrul justiţiei, să invităm dacă doresc să vină procurorul general, preşedintele CSM, să discutăm deschis aceste lucruri, să ajungă forţele politice şi nepolitice la un pact naţional pentru independenţa justiţiei, cu criterii, cu reguli", a susţinut Crin Antonescu.
Mai mult decât atât Antonescu susţine că USL va rezista, neexistând în viitor un nou episod în care se vor confrunta.
Ilie Sârbu şeful grupului PSD din Senat a ripostat susţinând că deşi Crin Antonescu a susţinut că nu doreşte ieşirea de la guvernare a liberalilor e extreme de dificil să existe proiecte comune între cei doi, deoarece nu mai există încredere.