Reţelele de socializare se află în banca acuzaţilor după atacul armat sângeros de la Munchen, analizează France-Presse. Deşi un instrument util de informare şi un ajutor pentru anchetă, reţelele au reprezentat şi un teren fertil pentru zvonuri neadevărate şi i-au permis atacatorului să-şi atragă o parte dintre victime în capcană, subliniază jurnaliştii agenţiei, citaţi de Agerpres.
La puţin timp după primele focuri de armă, poliţia din Munchen a transmis numeroase mesaje de alertă în germană, engleză, franceză şi chiar în turcă pe conturile sale de Twitter şi Facebook, pentru a ţine populaţia informată. Reţelele de socializare au fost utile poliţiei pentru a comunica în timp real date despre tragedia în care 9 oameni au fost ucişi şi 35 răniţi.
Autorul atacului s-a folosit de o reţea socială pentru a-şi atrage cât mai multe dintre victime în capcană, piratând un cont Facebook pentru a-i invita să meargă la un restaurant McDonald's.
Potrivit media, autorul atacului, David Ali Sonboly, a postat pe reţeaua socială mesajul: "Vă ofer ce doriţi cu condiţia să nu fie foarte scump".