Certificatul digital este necesar pentru obținerea semnăturii electronice, care vă poate scuti de multe bătăi de cap atunci când interacționați cu unele instituții ale statului.
Certificatul digital are valoare legală. Cu ajutorul lui economisiți timp atunci când interacționați cu autorități din cadrul Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP).
Certificatul digital permite crearea semnăturii electronice cu valoare legală, care garantează integritatea și autentiticitatea documentelor ce o poartă.
Puteți obține certificatul digital de aici.
Dacă optați pentru această ofertă, veți primi gratuit un cititor de carduri de sănătate acreditat și testat de Casa Națională de Asigurări de Sănătate.
De asemenea, semnătura electronică este foarte utilă atunci când aveți nevoie de documente de la Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSP) sau de la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS).
Alte instituții ale statului care pot solicita certificatul digital sunt Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM), Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), Monitorul Oficial, Depozitarul Central sau Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (CNVM).
Semnatura electronică reprezintă date în formă electronică, care sunt atașate sau asociate cu alte date în formă electronică, cum ar fi documentul care este semnat.
Semnătura electronică este o metodă de identificare legată în mod unic de semnatar și este creată prin mijloace controlate exclusiv de acesta.