Procurorii DNA au dispus, luni, punerea în mișcare a acțiunii penale și măsura controlului judiciar pentru 60 de zile față de cinci inculpați, printre care Dinu Pescariu și Claudiu Florică, în dosarul Microsoft 2.
Potrivit unui comunicat al DNA transmis AGERPRES, Dinu Pescariu și Claudiu Florică, reprezentanți în fapt/drept ai D.Con-Net AG, sunt cercetați pentru instigare la infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul.
În același dosar au fost puși sub control judiciar Ion Adrian Stănescu, consilier asistent la Direcția generală pentru politici și programe în domeniul societății informaționale din cadrul Ministerului Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) și Andrei Săvulescu, director general la Direcția generală pentru politici și programe în domeniul societății informaționale din cadrul MCSI, ambii pentru infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul, precum și Călin Tatomir, director general Microsoft România SRL, pentru complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul.
"De asemenea, în conformitate cu prevederile legale și constituționale, procurorul șef al Direcției Naționale Anticorupție a transmis procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție cererea și referatul în vederea sesizării Președintelui României, pentru solicitarea avizului necesar urmăririi penale față de Sandu Gabriel, care la data faptelor a deținut funcția de ministru al Comunicațiilor și Societății Informaționale, pentru infracțiunea de abuz în serviciu cu obținere de foloase necuvenite pentru sine sau pentru altul", se mai menționează în comunicat.
Conform aceleiași surse, faptele au fost comise în contextul în care, luna aprilie a anului 2009, expira contractul comercial de închiriere licențe Microsoft. Gabriel Sandu, în calitate de ministru al Comunicațiilor și Societății Informaționale, a optat pentru varianta încheierii unui nou contract de închiriere software, fapt care nu se putea realiza, conform legislației în vigoare, decât prin organizarea unei licitații publice.