CONTACT

Botez: „Vrem ca CSM să nu mai fie o problemă pentru municipalitatea ploieșteană!”

Ședința de miercuri a Consiliului Local Ploiești a fost marcată de o intervenție a consilierului social democrat George Botez, legată de Clubul Sportiv Municipal.

În contextul in care s-a discutat despre necesitatea restructurării bugetului local prin eliminarea unor cheltuieli care grevează bugetul, Botez a ridicat problema clubului sportiv finanțat din bugetul municipalității unde a acuzat cheltuieli care nu au eficiență și adeseori nu sunt justificate.

După ședință am adresat acestuia câteva întrebări legate de acest subiect:

Domnule consilier, cum vedeți dumneavoastră restructurarea CSM Ploiești?

G.B. : Cred că ideea de a pune sub aceeași conducere și administrarea bazelor sportive și activitatea sportivă este una cel puțin nefericită. CSM nu a fost gândit pentru administrare imobiliară, ci pentru a dezvolta sportul de masă în Ploiești, de a da posibilitatea tinerilor și copiilor din Ploiești să se afirme în plan sportiv. De la dată înființării și până în prezent, cu voință  sau din greșeală, s-a ajuns la situația actuală în care o mâna de oameni, nu neapărat de cea mai bună credință, manevrează anual un buget de peste TREI milioane de euro cu un cost cu salariații de aproximativ jumătate din sumă. Acest lucru nu mai poate dura, nu este economic, nu este eficient și dă posibilitatea unor abuzuri.

Ați fost membru al comisiei de anchetă la CSM în mandatul anterior și atunci ați adus la cunoștință consiliului o serie de nereguli mari în administrarea clubului, iar actualmente sunteți membru în Consiliul de coordonare al acestui club. Ce ne puteți spune despre managementul clubului din această perspectiva ?

G.B. : Da, a trecut ceva timp de la celebra comisie de analiză a activității clubului. Atunci, împreună cu colegii din comisie am constatat încălcări masive ale legii de către conducerea de la acel moment, însă singurul  efect al anchetei a fost diminuarea bugetului instituției, pentru a mai stăvili dorința unora de a face cheltuieli după bunul plac. În rest, unele persoane implicate în neregulile de la acel moment au rămas pe poziții în club, iar altele au fost promovate. Și nu și-au pierdut talentul de a face risipă de bani ! Dimpotrivă, par mai specializate !

Ce măsuri preconizati la acest moment ?

G.B. Principala măsură este reprezentată de separarea imediată a activității de administrare imobiliară  de cea sportivă. Așa cum spuneam, CSM Ploiești nu este CONTI, nu a fost creată pentru a administra clădiri. Acest lucru poate fi făcut de către Direcția Patrimoniu a Primăriei sau de către o altă structură care urmează să se creeze în cadrul primăriei cu o parte din actualul personal al CSM Ploiești.

În rest, celelalte persoane vor rămâne să se ocupe doar de sport, de sportul de masă cât și de cel de performanță. Obiective pe măsură finanțării și meritocrație sportivă. Azi, în zona de sport, CSM este prezența în câteva domenii cum ar fi handbalul, fotbalul, șah și altele, însă mai e mult de lucru. E debandadă mare în unele zone și, cel mai grav este că există persoane în funcție care sunt mulțumite cu această stare de lucruri și chiar o perpetuează.

Cum credeți că se poate eficientiza activitatea ?

GB : În primul rând, trebuie să vă spun că am discutat acest lucru cu domnul viceprimar Cristian Ganea cu care am trasat câteva direcții de restructurare. Separarea celor două domenii, imobiliar și sportiv, este prima. În acest  fel nu mai suntem puși în situația  în care noi să virăm bani de la bugetul local pentru plata utilităților la baze și să vedem că se achită facturi unor “prieteni” ai CSM sau că banii se pierd prin conturi contabile meșteșugite cu grijă. Apoi se impune a fi făcut un audit extern care să stabilească unde și cine a greșit în administrare și, de ce nu, să fie rugat să plătească. În fine, structura CSM va fi serios periată sub aspectul personalului TESA. Că exemplu, la Hipodromul Ploiești, la Sala Sporturilor Olimpia sau la Stadionul Ilie Oană avem administrator, dar avem și șef de bază. Pe unele posturi sunt angajate persoane care nu prea stau pe la serviciu. Achizițiile se fac de club deși ar fi putut fi făcute de către primărie. Contabilitatea clubului este deficitară, fapt sesizat de directorul economic al primăriei. Și, mai presus de toate trebuie să vă mărturisesc că multe dintre hotărârile Comitetului de Coordonare sunt ignorate de către conducerile succesive ale clubului. Să va mai spun că în atâția ani de activitate, până în acest an, clubul nu a luat 1 LEU din vânzarea jucătorilor de fotbal, deși ei au ajuns la alte echipe unde chiar performează.
Am auzit că bani ar fi fost, dar nu pentru clubul nostru!.

La final, cât de repede credeți că se va realiza această restructurare ?

GB:  Asta este foarte greu de spus. Important  este că există voință poilitică și consens în acest sens. Vrem ca acest club să nu mai fie o problemă pentru municipalitate. Eu documentez de ceva timp această problemă  și cam știu ce e bun și ce e rău la club. Din păcate, e mai mult rău!. Sunt persoane care se cred stăpâni peste  club și asta nu e bine. Banul public te urmărește toată viața și trebuie să-i acorzi respect!

Dar ca să dau un termen de finalizare nu mă hazardez. Vă asigur că va fi mai repede decât vă închipuiți!

Și totuși, nu credeți că vă va suna telefonul ?

G.B. Sunt convins ! Dar sunt convins și de calitatea umană și înțelegerea celor care vor suna. Pe mine nu mă sună nimeni la o “combinație”. Nu obișnuiesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...