CONTACT

Anunțul Telefonic, istoria unei afaceri de 30 de ani


Printre primele investiții românești, ziarul și ulterior site-ul www.anuntul.ro au reușit să rămână sub același patronaj timp de trei decenii și să fie un mijloc de comunicare util între cerere și ofertă pe piața bucureșteană. Este o performanță în condițiile în care foarte puține din primele firme înființate în 1990 mai activează pe piață, iar durata medie de viață a unei firme în România este de maximum zece ani, conform datelor de la Registrul Comerțului.

Începuturile ziarului, în freneticul an 1990, primul de după căderea comunismului, ar putea fi considerate romantice. Capitala a fost împânzită cu câteva mii de afișe care anunțau că se primesc anunțuri publicitare la câteva numere de telefon. Telefoanele de acasă ale familiei și prietenilor investitorului au fost puse la dispoziția noii firme, care astfel a făcut primii pași în construirea primului brand național de mică publicitate.

Anunțurile preluate telefonic au fost tipărite într-un ziar, care în primii ani se difuza de două ori pe săptămână și avea, în funcție de numărul de anunțuri, între 8 și 20 de pagini. Pe măsură ce cererea a crescut, ziarul a început să apară de trei ori pe săptămână – lunea, miecurea și vinerea – și să aibă între 50 și 90 de pagini pe ediție.

Deși romantice, începuturile nu au fost lipsite de greutăți. În anii 90, capitalul privat nu era privit cu ochi buni de „clasa muncitoare”, iar statul român, proaspăt democratizat, nu le ușura nici atunci, ca și acum, viața micilor întreprinzători. Una dintre marile provocări în viața proaspătului ziar era procurarea hârtiei, care adesea se făcea contra șpagă. Într-un editorial publicat cu ocazia aniversării de 30 de ani, patronul ziarului Anunțul Telefonic povestește cum a trecut firma prin aceste trei decenii de viață, dar și câteva realizări remarcabile, fiecare o premieră în felul ei în România, cum ar fi:


1990 – a fost tipărit primul ziar Anunțul Telefonic


1996 – a fost creat primul site www.anuntul.ro


2004 – Anunțul Telefonic a fost primit în organizația internațională a ziarelor de mică publicitate – International Classified Media Association


2006 – anunțurile se plătesc și prin SMS


2009 – se introduce pentru prima dată plata cu cardul, direct pe site


2010 – ziarul și site-ul aveau peste 1 milion de cititori lunar

2011 – prima versiune de mobil anuntul.ro

Între timp lumea a descoperit telefonul mobil, Internetul și rețelele de socializare, iar piața a devenit tot mai dinamică și concurențială. În ultimii zece ani au pătruns și în România branduri internaționale de mică publicitate, însă Anunțul Telefonic a continuat să rămână singurul ziar de mică publicitate, cu trei apariții săptămânale pe hârtie și prezență online, pentru București și zona metropolitană, cea mai importantă piață din România.

Milioane de oameni și-au vândut, cumpărat sau închiriat casele, prin Anunțul Telefonic, și-au găsit loc de muncă în țară sau străinătate, și-au găsit soți/soții sau și-au făcut cunoscute afacerile în paginile ziarului sau pe site.

Cu ocazia împlinirii a 30 de ani de existență, Anunțul Telefonic a retipărit și distribuit în edițiile sale din 3, 5 și 8 iunie pagini cu anunțuri vechi din 1990-1995 și 2000 și amintiri ale oamenilor care au făcut ziarul în această perioadă.

Mai multe amănunte AICI

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...

La Ploiesti, începe Târgul de Toamnă!

S.C. Hale și Piețe SA organizează, în perioada 25...

Donatorii de celule stem nu mai trebuie să plătească CASS timp de 10 ani

Persoanele fără venituri din România care figurează pe lista...

alPHa Prahova caută un sponsor legendar – primul partener al unei noi culturi sportive în România

Clubul Sportiv alPHa Prahova, continuatorul fostului CS Județean Prahova,...

Blocaj politic la Filipestii de Pădure. Alesii locali PNL, PMP, USR si România în Acțiune refuză să valideze un nou consilier local!

Situație incredibilă în localitatea prahoveană Filipestii de Pădure. Un...