O veste șocantă a făcut înconjurul presei sportive (și nu numai) sâmbătă seara. Un oficial al clubului Petrolul Ploiești a fost prins în flagrant în timp de oferea o sumă de bani unui arbitru! O informație incredibilă, dar care îngroapă definitiv unul dintre brandurile fotbalului românesc.
Din nefericire, clubul va fi asociat, din acest moment, cu fapte la limita legilor și nimeni nu va mai avea încredere în Petrolul, indiferent cine s-ar afla în spatele clubului. O problemă uriașă de imagine care nu va putea fi reabilitată niciodată.
Iubitorii de fotbal au zis că epoca Luca-Bercea a fost un eveniment nefericit, că problemele din era Daniel Capră au fost o întâmplare… Dar ce te faci când îngropi brandul a treia oară?
M-a uimit lipsa de reacție a Primăriei Ploiești, deținătoarea mărcilor și a palmaresului Petrolului. Nici cea mai mică declarație a vreunui șef al autorităților locale. Nici cel mai mic mesaj că din cauza acestei probleme va fi declanșată procedura de reîntoarcere a mărcilor la Primărie. Nimic! Liniște totală! E drept că este duminică, iar la stat nu se lucrează în weekend…
Mărcile trebuiau apărate rapid pentru a salva măcar un mic procent din imaginea Petrolului. O imagine șifonată de incompetența celor care au văzut permanent brandul ca pe o vacă bună de muls financiar.
Toți își fac planuri și scenarii pentru ceea ce va urma, dar nimeni nu spune ce este în acest moment. Nimeni nu iese public pentru a anunța o soluție, o idee.
Povestea cu finanțarea unei noi echipe de către Primăria Ploiești este aproape imposibilă, cu un Andrei Volosevici implicat (încă) într-un dosar la ICCJ tocmai pe tema finanțării din bani publici a Petrolului. Sunt curioasă câți consilieri locali ar vota un nou proiect de finanțare din bani publici a unei noi echipe a Petrolului. De sponsori, nici nu prea poate fi vorba. Într-o perioadă cu firmele slăbite financiar de pandemia de coronavirus, nici o societate cu nume impecabil nu va accepta asocierea cu un brand implicat în ultimii 15 ani în tot felul de scandaluri.
PS. Și comunicatul oficial al actualului Petrolul este tot o demonstrație de lipsă de experiență în comunicare. Un comunicat făcut pe genunchi, care nu face altceva decât să incrimineze, și mai mult, clubul. Mă întreb doar unde erau specialiștii în PR ai Veoliei, finanțatorul Petrolului, plătiți cu sume frumoase? De ce nu au ieșit cu un comunicat profesionist, care să încerce să delimiteze clubul de incidentul neplăcut?
PS2. Cea mai blândă sancțiune a Federației în acest caz ar putea fi retrogradarea cu trei ligi mai jos. Adică pe undeva pe la Superliga B. Cea mai drastică ar putea fi excluderea totală din orice competiție fotbalistică pe un anumit termen. Orice sancțiune ar fi dată înseamnă îngroparea unui brand care a ținut cu sufletul la gură un oraș întreg. Păcat!