Ministerul Educației propune un nou Calendar și Metodologie pentru înscrierile și reînscrierile la grădiniță și creșă în anul școlar 2024-2025 Ministerul Educației propune un nou Calendar și Metodologie pentru înscrierile și reînscrierile la grădiniță și creșă în anul școlar 2024-2025, transformându-le într-un act normativ-cadru. Dezbaterea publică asupra acestor propuneri a început și va continua până când se va ajunge la un consens cu privire la modalitățile de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar.
Potrivit propunerilor ministerului, înscrierile vor avea loc în patru etape distincte, demarând în data de 10 iunie și încheindu-se la 23 iulie 2024.
Etapa de reînscrieri (10-14 iunie 2024):
Prima etapă este destinată reînscrierilor, adresându-se copiilor care au mai fost în grădiniță sau creșă. Părinții trebuie să depună o cerere scrisă pentru a exprima opțiunea lor.
Rezultatele și numărul de locuri libere vor fi afișate pe data de 14 iunie la ora 14.
Etapa de înscrieri de debut (17 iunie – 5 iulie 2024):
Cei care își înscriu copiii pentru prima oară în grădiniță sau creșă, indiferent de grupa dorită, pot face acest lucru între 17 iunie și 5 iulie. Procesul se desfășoară în trei faze distincte, cu afișarea rezultatelor și a locurilor libere rămase pe 5 iulie, ora 14.
Etapa de redistribuire a locurilor rămase (8-23 iulie):
În această etapă, copiii sunt înscriși pe locurile rămase libere după primele două etape. Procesul, similar cu cel al primei etape, se desfășoară în trei faze, cu rezultatele finale și numărul de locuri disponibile afișate pe 25 iulie, ora 14.
Etapa de ajustări (19-29 august 2024):
Ultima etapă vizează înscrierea copiilor care nu au fost admisi în primele două etape din diverse motive. Accesul la această etapă este permis unor categorii specifice de copii, cu afișarea rezultatelor și a locurilor disponibile pe data de 30 august 2024.
Calendarul și Metodologia se află în dezbatere publică, oferind părinților, reprezentanților legali și altor părți interesate posibilitatea de a contribui la procesul de stabilire a normelor privind învățământul preșcolar în anul școlar viitor.