CONTACT

Absolvenții din promoția 2024, invitați să se înregistreze la AJOFM Prahova

Tinerii care au finalizat studiile în 2024 sunt încurajați să se înregistreze la agenția pentru ocuparea forței de muncă Prahova. Aceasta le va permite accesul la diverse servicii gratuite, precum informare și consiliere profesională, medierea muncii și cursuri de formare profesională. 

 Pentru înregistrare, sunt necesare următoarele documente: actul de identitate, diploma de absolvire sau adeverința care să ateste data absolvirii și un Curriculum Vitae (CV).

Prin absolvent se înțelege orice persoană care a obținut o diplomă sau un certificat de studii într-o instituție de învățământ (gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior) autorizată sau acreditată de stat, conform legislației în vigoare.

Conform Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, absolvenții care se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire și se angajează cu normă întreagă pentru cel puțin 12 luni, beneficiază de o primă de inserție echivalentă cu de trei ori valoarea indicatorului social de referință (ISR – 660 lei).

După expirarea termenului de 60 de zile, absolvenții care s-au înregistrat ca fiind în căutarea unui loc de muncă pot solicita o indemnizație de șomaj, care reprezintă 50% din ISR, pentru o perioadă de 6 luni. Totuși, această indemnizație nu va fi acordată celor care refuză un loc de muncă adecvat sau participarea la cursuri de formare profesională oferite de agențiile pentru ocuparea forței de muncă.

Pentru mai multe informații despre acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenți, vizitați site-ul ANOFM la secțiunea Persoane fizice/Indemnizații de șomaj.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...