CONTACT

ING va returna clienților comisioanele

ING explică într-un comunicat transmis duminică că problemele pe care le-a întâmpinat sâmbătă au început în timpul unui test planificat pentru sistemul de stingere a incendiilor.

"Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever și neașteptat mai multe servere și sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00. Au fost afectate toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, respectiv tranzacții cu cardul, operațiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare și website-ul www.ing.ro. În consecință, o mare parte din tranzacții nu au putut fi procesate și comunicarea cu clienții a fost întârziată", explică banca într-un comunicat transmis duminică.

Unitatea bancară a anunțat totodată că va returna comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci, efectuate sâmbătă de către propriii clienți, și va suporta costurile adiționale generate de indisponibilitatea plăților cu cardul.

"Am activat de urgență procedurile și planurile de recuperare prevăzute pentru astfel de situații. Toate echipele relevante din IT, suport pentru clienți, management al produselor, comunicare și conducerea bancii au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situației. De asemenea, furnizorul extern al sistemului afectat a tratat cu prioritate zero restaurarea serviciului. Din cauza magnitudinii și complexității defecțiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activității prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuam regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adițională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor. La ora 21.15 am restaurat serviciul de online banking ING Home’Bank, iar tranzacțiile cu cardul la comercianți și la bancomate au redevenit funcționale începând cu ora 23.00. În prezent finalizăm analiza diagnostic a acestui eveniment excepțional, monitorizăm îndeaproape evoluția situației împreună cu furnizorii și luăm măsuri adiționale pentru a asigura derularea normală a operațiunilor. (…) Ne cerem scuze încă o dată pentru situațiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienții noștri și ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate. Astfel, vom returna clienților comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor banci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiționale generate clienților afectați de indisponibilitatea plăților cu cardul", se mai arată în comunicatul citat.

Clienţii ING Bank care au încercat să retragă sâmbătă numerar cu cardurile emise de bancă sau să plătească la POS-urile locale nu au putut face acest lucru ore întregi. Rețeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât și serviciul Home’Bank au devenit indisponibile sâmbătă, după ce sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare, explica banca sâmbătă într-o primă reacție.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...