Într-o scrisoare-manifest de peste 5.000 de cuvinte, şeful Facebook, Mark Zuckerberg, a făcut publice principiile şi o parte din planurile de viitor ale companiei pe care o conduce. Dintre acestea, atrag atenţia referirile făcute la una dintre cele mai sensibile probleme ale reţelei sociale: filtrarea conţinutului ofensator.
În scrisoarea sa, Mark Zuckerberg spune că Facebook va oferi fiecărui utilizator în parte posibilitatea de a alege ceea ce vrea să vadă şi ceea ce nu ar trebui să ajungă în newsfeed-ul personal. Fiecare om va putea să decidă câtă violenţa şi nuditate este dispus să accepte pe Facebook.
În prezent, Facebook foloseşte un set de reguli universal valabile pe baza cărora este filtrat conţinutul – reguli care stabilesc ce nu trebuie să ajungă în newsfeed-ul oamenilor. Pe baza setărilor individuale, va fi creat un filtru universal considerat general valabil. Acest filtru va fi aplicat celor care nu îşi vor configura filtrul de conţinut.