CONTACT

Avioanele F-16 ale Forţelor Aeriene Române au făcut prima realimentare în zbor deasupra României

Piloţii Escadrilei 53 Vănătoare efectuează, pentru prima dată pe teritoriul României, misiuni de realimentare în aer a avioanelor F 16 Fighting Falcon.

Potrivit Ministerului Apărării Naţionale, misiunile de realimentare au loc în perioada 27 februarie – 2 martie şi se realizează cu un avion cisternă KC-135 Stratotanker, aparţinând 100th Air Refueling Wing din cadrul USAFE (United States Air Forces in Europe), avion special destinat pentru realizarea realimentării în aer a avioanelor cu reacţie. Zborurile de realimentare se execută la o altitudine de aproximativ 7000-10.000 de metri, atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte. 

Autonomia de zbor a aeronavelor de luptă F-16 Fighting Falcon este de aproximativ trei ore, iar după realimentarea în aer, proces care durează câteva minute, timpul de zbor creşte cu două ore.

Conform sursei citate, piloţii români au primit calificarea pentru realizarea unor astfel de proceduri în cadrul Cursului de trecere pe aeronava de luptă F-16 Fighting Falcon, în Portugalia.

"Desfăşurarea unei astfel de operaţiuni implică o sincronizare perfectă, între aeronava care este realimentată, denumită generic aeronavă primitoare, şi aeronava cisternă. Pentru a realiza această sincronizare, aeronava primitoare trebuie să se poziţioneze la câţiva metri în spatele aeronavei cisternă şi mai jos decât aceasta şi să zboare cu aceeaşi viteză şi înălţime pe tot parcursul procesului de transfer al combustibilului. Atât aeronava cisternă, cât şi aeronava (sau aeronavele) primitoare vor zbura în formaţie standard şi vor fi permanent sub controlul şi monitorizarea structurilor de dirijare ale traficului aerian, responsabile de controlul şi siguranţa zborurilor în zona sau ruta respectivă. Operaţiunea se realizează prin intermediul unui sistem care asigură cuplarea aeronavei cisternă cu aeronava primitoare şi transferul combustibilului. Sistemul este compus în principal din pompe, conducte rigide (sau flexibile) telescopice aflate la bordul aeronavei cisternă, precum şi prize (cuple) de admisie a combustibilului dispuse pe aeronavele care sunt realimentate. Un operator aflat la bordul aeronavei cisternă iniţiază transferul combustibilului când sunt îndeplinite toate condiţiile necesare de siguranţă şi are aprobarea pilotului aeronavei primitoare pentru începerea operaţiunii. Pe timpul desfăşurării acesteia, operatorul trebuie să menţină o legatură radio permanentă, pe o frecvenţă radio dedicată atât cu pilotul aeronavei care este realimentată cât şi cu echipajul aeronavei cisternă", explică Ministerul Apărării.

Primele şase aeronave F-16 Fighting Falcon achiziţionate de România – cinci în simplă comandă şi una în dublă comandă, modernizate la standardul F-16 MLU 5.2R – au intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române pe data de 29 septembrie 2016, iar ultimele trei avioane din cele 12 cumpărate din Portugalia vor fi livrate în cursul anului 2017.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...

Accident mortal lângă Bărăitaru. Biciclist spulberat de o autoutilitară

Accident mortal lângă Bărăitaru! O clipă de neatenție a...

Campionatul Național de Gimnastică Ritmică de la Ploiești reunește cele mai bune gimnaste din România

Ploieștiul devine, în aceste zile, locul unde eleganța și...

Băiețel de 9 ani, căutat de autorități după ce a dispărut de la o stână din Dâmbovița

Băiețel de 9 ani dat dispărut de autoritățile...

Arest la domiciliu după ce a ignorat ordinul de protecție

Arest la domiciliu după ce a ignorat ordinul de...