Despre viceprimarul Alexandru Săraru (AUR) am mai scris de-a lungul vremii si tot încerc de ceva timp să realizez care sunt calitățile care l-au propulsat în lumea politică ploiesteană.
Navetist de Bucuresti, profesor fără catedră si fără perfomante, Săraru a apărut ca purtătorul de servietă al deputatului (acum europarlamentar) Adrian Axinia. Dornic să iasă în față, Săraru si-a săpat colegii de partid, ajungând fruntas nu datorită vreunor calități senzaționale, ci probabil, datorită soptitului de vorbe dulci în urechile sefilor.
Ajuns viceprimar al Ploiestiului, Săraru s-a considerat pe cai mari si a început să caute modalități de a atrage cât mai multe avantaje personale. A început cu episodul locuinței…de serviciu, motivând că este navetist si are dreptul, dar uitând că în momentul candidaturii era obligat să aibă domiciliul în Ploiesti. Săraru a motivat că domiciliul îl are, dar că nu deține o proprietate. Cu alte cuvinte, recunoaste o practică veche în politica românească: aceea de a te muta cu domiciliul acolo unde ai sanse să prinzi un loc călduț în politică. În cazul Săraru: viceprimar al unui municipiu resedință de județ.
Acesta este motivul pentru care Săraru demonstrează zilnic că nu cunoaste si nici nu înțelege realitățile orasului, ba mai mult abuzează de funcția de viceprimar pentru a iesi în față.
Un astfel de abuz îl reprezință comunicatul de presă trimis de…cabinetul domniei sale, comunicat de presă cu antetul Primăriei Ploiesti, dar care vorbeste despre…. „grupul consilierilor AUR”! Niciunul dintre partidele din Consiliul Local nu si-au permis vreodată, în toată istoria postdecembristă a Ploiestiului, asa ceva.
Întotdeauna astfel de comunicate vin cu antentul partidului respectiv, fără a amesteca politica si administrația!
Mai mult Săraru lansează un fel de atac subtil la adresa …tramvaielor, susținând că sunt costuri foarte mari cu acestea. Ceea ce uită, viceprimarul AUR (sau oamenii care concep comunicatele domniei sale) este că Ploiestiul a beneficiat de un amplu proiect finantat din fonduri europene prin care toată calea de rulare a tramvaiului a fost reabilitată total. După acea reabilitare, ar fi trebuit să fie achiziționate tramvaie noi, ceea ce in ultimii 10 ani nu s-a prea întâmplat. Tramvaiele actuale au fost ținute în viață datorită abilității personalului tehnic de la TCE Ploiesti si…fățuite cu ajutorul artistilor locali. Dar vechimea tramvaielor afectează calea de rulare si în timp va face ca banii europeni să se ducă pe apa sâmbetei.
Au existat mai multe tentative de achiziționare a unor tramvaie noi, atât în mandatul lui Adrian Dobre, cât si în cel al lui Andrei Volosevici, dar nu discutăm acum despre cauzele nerealizării acestui obiectiv
(https://www.observatorulph.ro/exclusiv/2711513-tramvaiele-din-ploiesti-au-o-vechime-de-aproape-jumatate-de-secol-tce-nu-exista-nicio-informatie-privind-reinnoirea-parcului-de-tramvaie ).
Îi spunem doar că în toată Europa, tramvaiul este un mijloc de transport nepoluant, mult mai simplu de întreținut decât autobuzele.
Discuția despre renunțarea la tramvai, asa cum apare pe pagina de facebook a AUR Ploiesti, trebuia făcută înainte de modernizarea căii de rulare, pentru că în situația absursă în care asa ceva s-ar întâmpla, Ploiestiul ar trebui să dea înapoi către Comisia Europeană peste 200 de milioane de lei!
Îi solicităm doar viceprimarului Săraru să înceteze cu abuzul în serviciu si să nu mai amestece Primăria Ploiesti cu politica AUR Ploiesti!
La Primarie faceți ADMINISTRAȚIE, dle viceprimar, iar la sediul partidului AUR faceti POLITICĂ!



