CONTACT

Secretul unui tunel săpat sub Carpaţi

Un tunel de sub Munții Bucegi face legătură cu unul care ajunge în Tibet și altul care duce fix până sub piramidele din Egipt. În Carpați ar fi și o bază extraterestră pe care serviciile de informații de la noi o țin la secret cu americanii.

Toate acestea sunt la fel de adevărate cum e și „povestea misterioasă” cu ciobanii din Dobrogea care își duceau oile până în Turcia printr-o rețea de tuneluri săpate pe sub Marea Neagră, lungi de mii de kilometri.

Însă, dincolo de aceste informații pentru articole-bancuri din categoria „rămâi prost”, „n-o să-ți vină să crezi” sau „asta schimbă tot”, există o poveste adevărată cu un tunel construit sub Carpați. Este vorba despre o construcție subterană care ar fi trebuit să lege Sinaia de localitatea Moroieni.

Lucrările au început în Primul Război Mondial și au fost continuate la îndrumarea naziștilor. După război, potrivit localnicilor, Securitatea epocii comuniste a decis să blocheze o intrare, însă cealaltă a rămas accesibilă. O echipă de la Știrile TVR a reușit să intre în respectivul tunel.

„La intrare in Sinaia, la poalele muntelui Păduchiosu, un viaduct duce către o intrare în versant. Lucrarea este mascată de vegetaţie, dar este într-o stare foarte bună, chiar dacă a fost făcută acum aproape 100 ani. Este partea estică a unui tunel proiectat pe o lungime de aproape 6 kilometri, care urma să lege Sinaia de Moroieni”, relatează jurnalistul Cristian Răuțu.

Lucrările la tunel au început la inițiativa reprezentanților Regatului României. O firmă germană a început lucrările la un tunel de cale ferată lung de 5.918 metri. Însă, din cauza începerii războiului, în august 1914 se sistează lucrările.

În al Doilea Război Mondial, pentru că Hitler era interesat de țițeiul din Valea Prahovei, dar dorea și o rețea de transport sigură, îi cere mareșalului Antonescu să reia lucrările la tunelul Sinaia – Moroieni, mai spune jurnalistul Cristian Răuțu.

Înfrângerea Germaniei în război oprește din nou lucrările. În total s-au construit 800 de metri de tunel. După război, o parte a tunelului dinspre Sinaia s-a transformat în depozit de brânză, apoi depozit de legume și fructe, iar acum un întreprinzător are o ciupercărie.

Partea dinspre Moroieni a fost prăbușită, iar acolo ar fi rămas îngropată o locomotivă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...

alPHa Prahova caută un sponsor legendar – primul partener al unei noi culturi sportive în România

Clubul Sportiv alPHa Prahova, continuatorul fostului CS Județean Prahova,...

Blocaj politic la Filipestii de Pădure. Alesii locali PNL, PMP, USR si România în Acțiune refuză să valideze un nou consilier local!

Situație incredibilă în localitatea prahoveană Filipestii de Pădure. Un...

Rares Lazăr (Partidul România în Actiune) despre noul logo al Postei Române

Rares Lazăr, proaspătul presedinte al Filialei Bucuresti al Partidului...

Fetele de la Alpha Prahova debutează cu victorie clară la Bistrița

Echipa de handbal feminin Alpha Prahova a început sezonul cu dreptul,...