CONTACT

Salariu în România: 15.000 de euro pentru 112 minute lucrate

Corpul de Control al fostului premier Mihai Tudose a scos la iveală mai multe nereguli în activitatea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) în ultimii patru ani. Potrivit raportului de control, între 2013 și 2015 nu s-a investit niciun leu în infrastructura aeroportuară, deși anual s-au alocat fonduri cuprinse între 200 și 270 de milioane de lei.

De exemplu, în 2016 și 2017 s-au cheltuit sub 1% din banii alocați. În raport se mai arată că sunt probleme la ambele piste ale aeroportului Henri Coandă. Una dintre ele nu poate fi folosită pe o lungime de 1.200 de metri, iar cealaltă are nevoie de reparații capitale. De asemenea, e nevoie de lucrări la căile de rulare și spațiile de staționare destinate aeronavelor.

În raportul fostului Guvern mai apar și numele unor angajați care au muncit foarte puțin, însă ar fi încasat venituri foarte mari. De exemplu, o angajată care a lucrat un an și jumătate (18 luni) la Aeroportul Otopeni doar 112 minute a fost plătită cu echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.

O altă gaură în buget constatată de inspectorii Guvernului este reprezentată de costurile cursurilor de școlarizare pentru personal. Acestea s-au ținut în cele mai exotice destinații, precum Las Vegas, Sydney, Bangkok, Tokyo, Auckland sau Kuala Lumpur.

Aproape 810 milioane de lei au fost veniturile CNAB, care administrează aeroporturile Otopeni şi Băneasa, în primele nouă luni ale acestui an, cu 20,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. De asemenea, profitul brut înregistrat în perioada ianuarie — septembrie 2017 a fost de 320 milioane lei, cu 34% ori mai mare faţă de aceeași perioadă din 2016.

Potrivit unui comunicat al CNAB, dat anul trecut, acest rezultat s-a datorat în primul rând veniturilor din exploatare obţinute în urma creşterii traficului aerian de pasageri, dar şi a acţiunilor de optimizare a activităţii aeroportuare întreprinse începând cu al doilea trimestru al acestui an.

În ciuda acestor cifre, investiţiile pentru extinderea aeroportului Otopeni, care a devenit în ultimii ani supraaglomerat, întârzie să apară. Potrivit reprezentanţilor CNAB, aeroportul a avut în 2016 un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar anul trecut, conform oficialilor companiei, ar fi depășit aeroportul din Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

Citește și...

Accident mortal lângă Bărăitaru. Biciclist spulberat de o autoutilitară

Accident mortal lângă Bărăitaru! O clipă de neatenție a...

Campionatul Național de Gimnastică Ritmică de la Ploiești reunește cele mai bune gimnaste din România

Ploieștiul devine, în aceste zile, locul unde eleganța și...

Băiețel de 9 ani, căutat de autorități după ce a dispărut de la o stână din Dâmbovița

Băiețel de 9 ani dat dispărut de autoritățile...

Arest la domiciliu după ce a ignorat ordinul de protecție

Arest la domiciliu după ce a ignorat ordinul de...