Aflată în vizită în Prahova, Ligia Deca, ministrul Educației s-a întâlnit cu directorii școlilor din județ. La întâlnire au participat aproximativ 400 de directori care nu au ezitat să îi solicite răspunsuri ministrului pe diverse teme. Inainte de întâlnirea cu directorii, Ligia Deca a vizitat scoala din satul Nucșoara, ducând o donație importantă de cărți pentru copii, dar si Scoala George Enescu din Sinaia, proaspăt renovată si modernizată, care oferă elevilor condiții extraordinare.
Printre subiectele abordate la discuția cu directorii au fost majorările salariale ale cadrelor didactice, proiectele finanțate prin PNRR, învățământul dual, dar și transportul gratuit al elevilor navetiști.
În plus, ministrul Educației a afirmat că sistemul de corectare digitalizată va fi folosit anul acesta la toate examenele naţionale, inclusiv la simulări.
Ligia Deca a precizat că a luat feedback-ul profesorilor corectori după aplicarea acestui sistem la sesiunea de toamnă a examenului de Bacalaureat.
"Am luat feedback-ul cadrelor didactice implicate, al celor care au corectat, într-o proporţie covârşitoare, mult peste 90%, au zis că ar prefera să continue în această formulă. Se elimină greşelile datorate oboselii, se elimină acea muncă de trecere a punctajelor pe barem pentru că platforma, în momentul în care notaţi pe diferiţi itemi, face automat adunările, şi există şi posibilitatea mult mai simplă de transmitere aleatorie a lucrărilor. O să generalizăm această corectare digitalizată la toate examenele naţionale, inclusiv la simulări în anul acesta", a spus ministrul.
Referindu-se la elevii care, deşi finalizează clasa a opta, nu dau examenele naţionale, Ligia Deca a transmis că acesta este "un mare semnal de alarmă".
"Cred că scopul nostru, al şcolii în general, este să ne asigurăm că atingem standardul pe care ni-l propunem, care este profilul absolventului. Pentru asta trebuie ca la finalul unu ciclu, fie că vorbim de gimnaziu, fie că vorbim de liceu, copiii să aibă suficientă încredere în ei cât să se înscrie şi să dea examenele de finalizare. Sigur că situaţia e un pic diferită la Evaluarea Naţională faţă de Bacalaureat, pentru că la Bacalaureat, în funcţie de profilul liceului putem avea situaţii diferite, copii care îşi iau atestatul profesional şi preferă să intre în piaţa muncii, dar la Evaluarea Naţională, din punctul meu de vedere, este un mare semnal de alarmă atunci când avem un procent de copii care, deşi finalizează clasa a opta, deci nu au corigenţe, sau nu e vorba de repetenţie, nu dau examenele naţionale", a mai afirmat ministrul Educaţiei.