După luni întregi de restricții, traficul rutier a fost reluat marți dimineață pe podul de la Blejoi. Deși vestea aduce o gură de aer pentru șoferii sufocați de devieri și ambuteiaje, finalul lucrărilor e departe. Autoritățile locale reclamă întârzieri, lucrări nefinalizate și drumuri județene serios afectate de traficul deviat.
Administratorul public al județului Prahova, Emil Drăgănescu, critică modul în care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a gestionat proiectul: „Este o lucrare care a mers greu, cu mult sub așteptări. Podul se redeschide, dar mai e de lucru cel puțin o lună”, a spus acesta.
Nemulțumirile vin nu doar din cauza duratei execuției, ci și a stării drumurilor alternative folosite în perioada închiderii podului. Traficul greu le-a deteriorat serios, iar refacerea acestora va necesita intervenții suplimentare din bugetul local.
Ironia situației, remarcată de oficiali, este că, deși traficul a fost reluat marți, cu o zi înainte șantierul era complet tăcut – fără muncitori, fără utilaje în mișcare, fără semne că lucrările continuă.
Podul de la Blejoi este din nou circulabil, dar în loc de final de șantier, avem doar o etapă intermediară. Șoferii pot răsufla ușurați, însă autoritățile locale au acum o altă misiune: să repare ceea ce lucrările neterminate au lăsat în urmă.