După o trecere rapidă de la anonimat la omniprezentă, compania taiwaneză de telefonie mobilă s-a împotmolit. E timpul însă să revină pe drumul cel bun. Vânzările HTC s-au prăbuşit în ultimul trimestru din 2011, iar în primele două luni din 2012, veniturile au scăzut cu 45%, faţă de anul trecut. În luna februarie, Winston Yung, directorul financiar, a recunoscut că HTC nu trece tocmai prin cea mai bună perioadă, potrivit The Economist.
De asemenea, analiştii spun că anul trecut, produsele au lăsat de dorit: rezultatele bune au condus la plafonare, în timp ce competiţia, reprezentată de iPhone 4S, de la Apple, şi Galaxy S2, de la Samsung, a fost feroce.
Brandurile de telefonie mobilă înfloresc şi se sting la fel de repede. La sfârşitul lunii martie, Research în Motion, producătorul canadian al telefoanelor BlackBerry, a anunţat pierderi trimestriale majore, plecarea echipei de directori executivi şi o "evaluare completă".
Nicio altă companie de telefonie mobilă nu s-a dezvoltat atât de repede că HTC. Până în 2006, când a început să vândă telefoane sub nume propriu, brandul nici nu există. Cu toate acestea, în momentul de faţă, doar Apple şi Samsung surclasează compania, la vânzarea telefoanelor ultraperformante (de peste 300 de dolari). În SUA, HTC a vândut cele mai multe telefoane în cel de-al trimestru din 2011, potrivit Canalys.
În această lună, HTC are planuri mari. În primul rând, va lansa o nouă gamă de telefoane şi, în al doilea rând, va intensifică eforturile de cucerire a pieţei chineze, pe care a intrat abia la jumătatea anului 2010. China va deveni cea mai mare piaţa de smartphone-uri din lume în acest an, potrivit companiei de cercetare IDM. Alţii în schimb, considera că este deja.
În ultimul trimestru din 2011, piaţa de telefonie mobilă era acaparată de iPhone şi Galaxy S2: deţineau 30% din volum, 52% din vânzări şi 87% din profitul operaţional, potrivit lui Pierre Ferragu, de la Sanford C. Bernstein, o bancă de investiţii. Însă, Ferragu se aşteaptă ca aceste procente ameţitoare să scadă în perioada următoare, în beneficiul HTC.
De asemenea, Yung este de părere că odată cu lansarea de noi produse, creşterea va reveni şi că există motive de optimism. Gama de telefoane One au fost primită cu entuziasm la Mobile World Congress, în luna februarie. Afacerile pe care le-au încheiat deja cu 140 de operatori de telefonie mobilă şi distribuitori din întreaga lume ar trebui să ajute HTC să îşi vândă produsele.
În China, compania s-a dezvoltat mai încet decât în alte zone bogate ale lumii, din cauza infrastructurii inferioare. Însă astăzi, 10-15% din utilizatori au 3G, iar cifrele sunt în creştere. În plus, tot mai mulţi chinezi au acces la Wi-Fi acasă sau în locuri publice. HTC a obţinut 10% din piaţa de telefoane ultraperformante şi a sosit timpul să ţintească mai sus.
HTC va lansa în China prima campanie de marketing, la nivel naţional şi îşi propune dublarea numărului de magazine de tip "shops în shops". În plus, HTC se pregăteşte de lansarea Deşire în China, însoţit de cea mai nouă versiune Android.