Volvo XC60 a împlinit patru ani, dar designul micului SUV arată încă actual. În 2011 au fost operate modificări minore care vizau în special implementarea de tot felul de sisteme şi tehnologii noi. Volvo XC60 are acum asistenţă la parcare, Lane Assist şi City safety - sistemul de avertizare şi evitare a coliziunilor frontale la viteze mici.
La acestea se adaugă pachetul Driver support care include pilotul automat adaptiv, frânarea automată şi un sistem de detecţie al pietonilor. Este prezent şi sistemul de avertizare asupra obstacolelor din unghiul mort denumit BLIS.
Maşina îţi inspiră încredere, asta deşi direcţia asistată electronic nu este cea mai precisă din gamă. Chiar dacă este situat în clasa crossoverelor compacte, XC60 nu este cel mai compact din gama sa. Este lung de peste 4,6 metri şi o lăţime apreciabilă. Trebuie să fii mai atent la parcări, dar acest lucru nu te va face să displaci maşina. Din contră, este o maşină plăcută la condus.
Manevrabilitatea este foarte bună, dar XC60 are un soi de fineţe care te va face să te gândeşti de două ori înainte să treci cu roţile maşinii dincolo de graniţa asfaltului. Sistemul de suspensie absoarbe foarte bine denivelările unui teren accidentat şi oferă un compromis bun între confort şi stabilitate, cu accent pe confort. În viraje, ruliul se observă, în timp ce electronica intervine prompt. La volanul unui Volvo nu are rost să devii agresiv sau grăbit, XC60 fiind adeptul unui dinamism mai temperat.
Sub semnul D5 se ascunde motorizarea diesel de 2,4 litri şi 215 CP. Cuplul este de 420 Nm obţinut la 1.500 rpm, adică un cuplu decent obţinut la rotaţii destul de mici. Cutia de viteze automată cu şase rapoarte schimbă treptele bine. Rezultă o maşină care, deşi are peste 1.700 de kilograme, se mişcă destul de bine, nefiind cea mai sprintenă de pe drum, dar situându-se oricum undeva în jumătatea de sus, dacă ar fi să judecăm maşinile de pe drum în funcţie de agilitatea lor.
Interiorul modelelor Volvo este o adevărată desfătare. Pielea albă combinată cu materialele fine dau o impresie de zonă superioară a segmentului premium.
Comenzile sunt logic amplasate şi sunt destul de simple. Practicalitatea este la locul ei în interior, iar familiştii apreciază acest lucru. Layoutul inteligent este specific Volvo şi este la fel de peste şase ani, dar nu are nevoie de schimbări.
Sistemul multimedia a fost împrumutat însă de la S60, care atunci când a fost operat faceliftul crossoverului XC60 era cel mai tânăr Volvo de pe piaţă. În interior este destul de mult spaţiu pentru cinci pasageri. Există şi multe locuri de stocare, iar portbagajul oferă un spaţiu de aproape 500 de litri.
Consumul declarat de suedezi pentru acest motor turbo diesel este de 7 litri la 100 de kilometri. În condiţiile de trafic din Bucureşti, am reuşit, din păcate, să îl urcăm la 9 litri la 100 de kilometri.