Un motor ilogic de puternic pe o maşină concepută pentru cu totul altceva decât viteza. Noul Mercedes G-Klasse cu motor V12 biturbo. Mercedes G-Klasse este o legendă vie. E adevărat, cu puţine excepţii, doar printre cunoscători. A fost conceput în 1979 şi, de atunci, a fost îmbunătăţită periodic, fără însă să se transforme vreodată radical. Adică... are încă balamalele portierelor la vedere.
Acum, la 33 de ani de la debut, Mercedes G-Klasse a primit un nou update. De fapt, o linie de LED-uri sub faruri, câteva retuşuri discrete şi un interior care, deşi foarte modern şi mult schimbat, arată că, la origine, provine dintr-un cu totul alt film. Oricum, aproape toate sistemele actuale Mercedes au fost introduse pe G-Klasse. Aşadar, la nivel de siguranţă şi confort, Mercedes G-Klasse nu are nici un fel de complexe faţă de fraţii săi din gama SUV-urilor moderne ale nemţilor.
La capitolul motorizări este o poveste de zile mari. Cel mai economic model este Mercedes G 350 BlueTec, propulsat de un V6 turbodiesel de 3 litri, care produce 211 CP/3.400 rpm şi care afişează un consum mediu de 11,2 litri/100 km.
Urmează apoi un V8 de 5,5 litri, benzină, pe modelul G 500, care produce 388 CP şi are un consum mediu de 14,9 litri/100 km. Apoi... urmează nebunia AMG.
Nemţii oferă acum modelul G 63 AMG al cărui V8 de 5,5 litri, biturbo, produce 544 CP şi 760 Nm. Consumul mediu este de 13,8 litri/100 km, mai mic decât în cazul modelului aspirat, cu acelaşi mtoor, dar putere mai mică.
Dar cireaşă de pe tort este modelul G 65 AMG. Închipuiţi-vă cărămida asta cu un V12 de 6 litri biturbo sub capotă. Are 612 CP şi 1.000 Nm, iar consumul mediu este de 17 litri/100 km. Într-o lume a downsizingului, nemţii îşi permit aroganţa asta, pe o maşină cu 3 diferenţiale blocabile 100%, concepută acum 33 de ani, pentru off road greu..
Nu înţeleg de ce nemţii nu spun în comunicatul de presă şi ce performante dinamice are maşina asta certata definitiv cu aerodinamica.
Nu-mi închipui de ce ţi-ai cumpăra aşa ceva. Poate dacă eşti vreun excentric arab sau un rapper cu alte 5 maşini în garaj. Veţi înţelege când veţi vedea preţurile:
G 350 BlueTEC – 85.311 euro
G 500 – 99.948 euro
G 500 Cabriolet – 100.900 euro
G 63 AMG – 137.504 euro
G 65 AMG – 264.180 euro
Aşadar, 265.000 euro pentru un G-Klasse AMG cu V12 de 612 CP... asta e preţul lui Ferrari 458 Italia.