Firma franceză intenţionează să relanseze marca sport Alpine, introducând-o pe piaţa ca un brand de lux, a declarat Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al Renault.
Renault ar putea învia marca Alpine, pentru a propune pieţei o gamă de autoturisme sport, şi ar putea adăuga la portofoliu o marcă de lux, a declarat Carlos Tavares, directorul operaţional executiv al Renault, într-un interviu acordat Bloomberg.
Potrivit planului prezentat de Tavares, Renault va deţine patru mărci: Dacia, cu automobile focusate pe funcţionalitate, Renault, marcă de volum care oferă mai multe opţiuni decât maşinile low cost, Alpine - brandul sport al grupului, şi probabil "Initiale Paris" pe nişa de lux. În prezent, Renault nu deţine mărci premium.
Cel mai scump model oferit în prezent de companie este Espace, un minivan de dimensiuni relativ mari, cu un preţ de bază de 35.100 euro. Spre comparaţie, nava amiral a flotei Audi, modelul A8, porneşte de la 78.780 euro. Audi se află în portofoliul grupului german Volkswagen.
Alpine a fost fondată în anii '50 şi a câştigat recunoaştere în rândul entuziaştilor datorită modelelor A110 şi Berlinette. Compania a intrat la mijlocul anilor '60 într-un parteneriat cu Renault, automobilele sport Alpine fiind distribuite de atunci în reţeaua de dealeri a grupului francez. Renault a preluat participaţia majoritară la producătorul de maşini sport la începutul anilor '70. Producţia modelelor Alpine a fost suspendată în anul 1995.
Tavares a precizat că Renault discută cu potenţiali parteneri pentru a învia marca şi a identifica platforme comune de dezvoltare pentru reducerea costurilor.