La începutul anilor 2000, CFR Marfă era singurul operator de transport de marfă pe calea ferată şi avea aproape 30.000 de salariaţi, se arată într-o analiză Capital.ro.
După cinci ani, perioadă în care au intrat pe această piaţă operatorii privaţi, compania a pierdut peste 20% din cotă, renunţând la o treime din salariaţi. În urmă cu doi ani, conform datelor Consiliului Concurenţei, cota de piaţă a CFR Marfă scăzuse sub 49%, iar numărul de angajaţi a coborât sub 10.000.
De-a lungul anilor, CFR Marfă a fost căpuşată atât din interior, cât şi din exterior. Iar lucrurile sunt deja cunoscute: directori plecaţi la concurenţă - şi nu singuri, ci cu două-trei contracte în buzunar, management defectuos şi starea infrastructurii rutiere.
Mai trebuie precizat faptul că toate politicile autorităţilor centrale au fost în avantajul transportului rutier, în detrimentul căii ferate. Ultimul exemplu în acest sens este chiar decizia Guvernului Ponta de a înapoia transportatorilor rutieri o parte din acciza la carburanţi, introdusă de la 1 aprilie 2014 cu scopul „declarat" de modernizare a infrastructurii rutiere.
Conducerea companiei a anunţat zilele trecute că a demarat procedurile de disponibilizare a nu mai puţin de 2.500 de salariaţi, urmând ca personalul să ajungă la 6.000 de angajaţi.