Sâmbătă, 19 octombrie 2019 - 11:39:48
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cabinet stomatologic Ploiesti, Dentist Ploiesti - Stomatologie

Cercetările concluzionează: Ar trebui să îţi cheltui banii pe experienţe, nu pe obiecte!


12 august 2019

Până în prezent se presupunea (în mod logic) că achiziţionarea unui obiect ne face mai fericiţi decât dacă am cheltui respectivele sume de bani pentru diverse experienţe unice. Iar baza acestei presupuneri era dată de faptul că un produs material (care durează mai mult în timp) este mai valoros decât o experienţă unică, aşa cum este un concert sau o vacanţă. Însă, conform celor mai recente cercetări, se dovedeşte că această presupunere este una complet greşită.

„Unul dintre duşmanii fericirii este obişnuinţa”, spune dr. Thomas Gilovich, profesor de psihologie la Universitatea Cornell, care studiază modul de relaţionare a banilor şi a fericirii, de peste două decenii. „Cumpărăm lucruri al căror scop este să ne facă fericiţi şi reuşim să atingem această stare. Dar numai pentru o vreme. Lucrurile noi sunt interesante doar la început, dar apoi ne obişnuim cu ele. "

Aşadar, în loc să îţi cumperi cel mai recent model de iPhone sau cel mai nou BMW, Gilovich sugerează că vei obţine mai multă fericire cheltuindu-ţi banii pe experienţe (expoziţii de artă, realizarea de diverse activităţi în aer liber, deprinderea unei noi abilităţi sau mersul în variate călătorii).

Probabil că îţi vei spune: „O, dar astfel de lucruri costă foarte mulţi bani” şi vei ajunge în situaţia ca singura ta experienţă să fie vizionarea de filme şi seriale pe Netflix. Dar, dacă vrei să te dezvolţi la nivel personal şi să devii cu adevărat o persoană fericită, atunci ar trebui să începi să economiseşti nu pentru achiziţionarea unui televizor nou, ci pentru  a te bucura de o experienţă. Cu toate acestea, dacă nu reuşeşti să economiseşti îndeajuns de mult sau nu îţi permiţi să economiseşti - atunci ar trebui să iei în considerare şi alte surse de bani, inclusiv obţinerea de bani împrumut de la o companie de creditare online.  Noi îţi recomandăm un furnizor de împrumuturi online, transparent şi responsabil, în Moldova.

Imaginează-ţi beneficiile pe care ţi le-ar putea aduce o experienţă în comparaţie cu achiziţionarea unui produs. Poţi să te redescoperi ca individ, poţi să creezi o legătură mai puternică cu familia sau ai putea învăţa o lecţie de viaţă care îţi poate transforma complet existenţa. Aminteşte-ţi întotdeauna acest lucru: "Obiectele ne hrănesc ego-ul, dar experienţele ne hrănesc sufletele".

„Experienţele noastre sunt o parte mai mare din noi înşine decât bunurile noastre materiale”, menţionează dr. Gilovich. „Lucrurile tale materiale s-ar putea să îţi fie foarte pe plac. Este posibil chiar să crezi că există o conexiune între o parte din tine şi  aceste lucruri, dar acestea rămân separate de ceea ce eşti tu. În schimb, experienţele tale sunt cu adevărat o parte din tine. Fiindcă suntem suma totală a experienţelor noastre. ”

Unul dintre studiile realizate de Gilovich a arătat că, în ciuda faptului că oamenii au avut parte de o experienţă cu un impact negativ asupra fericirii lor, de îndată ce au avut ocazia de a vorbi despre aceasta, evaluarea asupra acestei experienţe a crescut. Gilovich atribuie acest efect faptului că orice aspect stresant sau înfricoşător dintr-o experienţă trecută poate deveni o istorioară amuzantă de povestit la o petrecere sau un element esenţial în construirea personalităţii actuale a individului.

Un alt motiv este dat de faptul că experienţele pe care le împărtăşim ne conectează mai mult cu alte persoane decât produsele de larg comun. „Ne bucurăm de experienţele cu alte persoane”, spune Gilovich. „Şi după ce s-au terminat, aceste experienţe fac parte din poveştile pe care ni le spunem unul altuia”.

Şi chiar dacă persoana căreia îi împărtăşeşti experienţa nu a fost alături de tine în acel moment, ai mai multe şanse de a te conecta cu aceasta dacă îi povesteşti despre experienţa ta prin Munţii Apalaşi decât dacă aţi avea amândoi  brăţări de la Fitbits.

De asemenea, nu suntem atât de predispuşi să ne comparăm propriile experienţe cu ale altcuiva decât o facem cu produsele noastre materiale. Un studiu realizat de cercetătorii Ryan Howell şi Graham Hill a descoperit că este mai uşor să compari bunurile materiale (câte carate are inelul tău? cât de rapid este procesorul laptopului tău?) decât experienţele. Şi din moment ce este mai uşor de comparat, oamenii vor avea tendinţa de a face acest lucru.

„Prin schimbarea investiţiilor pe care societăţile le realizează şi a politicilor pe care acestea le urmăresc, poate avea loc ghidarea unor segmente vaste de populaţii către tot felul de căutări bazate pe experienţe, care promovează un nivel mai ridicat de fericire”, afirmă Gilovich şi co-autorul Amit Kumar, în articolul lor recent din revista academică Jurnalul de Psihologie Socială Experimentală.

„Ca societate, nu ar trebui să facem accesul la astfel de experienţe cât mai uşor pentru oameni?”, se întreabă, pe bună dreptate, dr. Gilovich.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating
(25 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate



Servicii medicale de calitate la standarde europene

Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook


servicii complete deratizare,dezinsectie,dezinfectie


































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 17 octombrie 2019
Autentificare
stiriactuale.ro