Luni, 19 august 2019 - 1:24:49
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cabinet stomatologic Ploiesti, Dentist Ploiesti - Stomatologie

Pagini de istorie interzisa:Un submarin sovietic a omorat 800 de evrei români care fugeau in Palestina


10 februarie 2016

 După atâtea decenii, nu mai este un secret pentru nimeni faptul că, în perioda celui de-al II-lea război mondial, naziştii şi sovieticii erau aliaţi, iar evreii care trăiau în România credeau ca scapă de nemţi dacă se refugiau in Rusia. Ei nici nu bănuiau că sovieticii îi vor preda, cu zambetul pe buze, inapoi germanilor.

Potrivit Glasul info, povestea barbariei arată astfel: Un submarin notoriu, care a dispărut in timpul celui de-al doilea razboi mondial, a fost descoperit in largul coastei României. O echipa mixta, romano-olandeza a descoperit submarinul, dar numai dupa o examinare atenta a devenit clar ca este submarinul sovietic SC-213, un submarin de sub-clasa Shchuka, recunoscut pentru torpilarea vasului Struma, care transporta refugiaţi ai holocaustului. Pe vas erau  aproape 800 de evrei ce fugeau din Romania pentru a ajunge in Palestina, in ziua de 24 februarie 1942. Toţi pasagerii, cu excepţia unuia, s-au inecat.

 La 15 noiembrie 2008, submarinul a fost descoperit de scafandri – doi români şi un olandez - la 12 mile in largul coastei Constanta. Aceştia făceau parte din Centrul de scufundari Aquarius.

 Identificarea SC-213 a fost anunţata la 23 august 2010 de catre autoritaţile române şi reprezentanţii Federaţiei Ruse din România.

Struma a fost o nava de transport care naviga sub pavilion bulgar al Panama, plătit de catre organizaţiile sioniste din România pentru a transporta evrei români in Palestina.

Vasul Struma a plecat din portul românesc Constanţa, la 7 decembrie 1941 şi transporta circa 800 de refugiaţi evrei, in incercarea lor disperata de a ajunge cu orice preţ in Palestina. Autoritaţile turceşti au reţinut vasul Struma şi pasagerii ei la Istanbul timp de 10 saptamani, datorită faptului că aproape niciunul dintre ei nu a obţinut vize pentru a intra in Palestina, iar autoritaţile britanice au insistat ca, in cadrul politicii lor de imigrare evreiasca in Palestina, ei nu vor permite nici pentru restul evreilor care vor mai veni sa facă acest lucru, motivul invocat fiind acela că evreii veneau din România, ţară socotită inamic, 

Motorul vasului Struma s-a defectat atunci cand parasea România şi, din nou, atunci cand se apropia de Turcia.

 În ciuda tentativelor de reparaţii de la Istanbul, el a ramas inoperabil. Pasagerilor li s-a interzis sa coboare de pe vas in port cât timp vasul a fost oprit in carantina, doar caţiva membri din echipaj avand dreptul sa coboare de pe vas sau cei care apucasera, prin diferite metode, sa obţina viza din partea britanicilor. Singurele alimente pe care pasagerii au fost capabili sa le obţina au fost cele aduse la bord de catre un evreu turc, pe nume Simon Brod, care lucra cu Semiluna Roşie şi de alţi evrei din Istanbul.

La data de 23 februarie 1942, un remorcher turc a remorcat vasul Struma inapoi in Marea Neagra şi l-a aruncat in deriva ei aproximativ 10 de mile in largul coastei Turciei.

 In dimineaţa zilei următosare, submarinul Shch-213, comandat de DM Denezhko, a tras o singura torpilă, care a scufundat rapid vasul Struma. Mulţi pasageri au fost prinşi sub punte şi s-au inecat rapid, iar alţii au supravieţuit la bordul navei dupa scufundarea acesteia şi s-au agaţat de resturile navei. Cum nicio salvare nu a apărut, toţi au murit inecaţi sau de hipotermie in afara unuia: un tanar in varsta de 19 ani, numit David Stoliar, născut in Basarabia, dar care venea în acel moment din Bucureşti. El a fost salvat a doua zi de catre echipajul unei bărci cu vâsle turcească.

Din pacate, dupa salvarea lui, Stoliar el a fost inchis in Turcia timp de şase saptamani. Numai dupa un protest plin de zel al evreilor din Palestina, autoritaţile turceşti l-au eliberat. Ulterior, britanicii i-au emis viza pentru Palestina.

Mai tarziu, Stoliar s-a alaturat armatei britanice şi a servit Anglia in Egipt şi Libia, apoi mai tarziu in armata israeliana in razboiul din 1948 pentru independenţa Israelului. El s-a mutat apoi  in Statele Unite ale Americii.

 Interesant faptul că, iniţial, s-a crezut că o mină ratacita a scufundat Struma dar, in anii 1960, istoricul german Jurgen Rohwer stabilit ca SC-213 a facut intenţionat acest lucru. Autoritaţile sovietice au laudat echipajul submarinului  intalnit in dimineaţa zilei de 24.2.1942, socotit un vas inamic neprotejat … Nava a fost torpilata cu succes de la o distanţa de 1118 de metri  şi scufundata … Unitatea de Comanda, subofiţerii … şi marinarul care a lansat torpila … au demonstrat curaj. (Arhivele Militare Sovietice)

 Decenii la rând, propaganda sovietica bolşevica a incercat sa dea vina pe Romania pentru aceasta crima barbară pe care o savarşise chiar URSS. Pana la urma, Marina Rusă n-a mai avut incotro şi a trebuit sa recunoasca aceasta greşala, fără a cere scuze României…


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating  rating  rating
(421 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate



Servicii medicale de calitate la standarde europene

Din aceeaşi categorie:






























Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook


servicii complete deratizare,dezinsectie,dezinfectie

































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 18 august 2019
Autentificare
stiriactuale.ro