Peste 5.000 de reclamaţii au fost depuse la Protecţia Consumatorului, anul trecut, împotriva celor patru mari companii de cablu (RCS&RDS, UPC, Romtelecom şi AKTA). Mai mult de jumătate din ele au fost soluţionate în favoarea consumatorilor.
Mai mult, unele dintre reclamaţiile depuse anul trecut încă nu au fost finalizate. Procentul reclamaţiilor soluţionate în favoarea consumatorilor ar putea fi undeva spre 70%.
Unul dintre cele mai des întâlnite motive pentru reclamaţii este calitatea serviciilor oferite.
Înainte de a reclama faptul că nu atingeţi viteza de download sau de upload care v-a fost promisă, este bine să fiţi atenţi la modul de formulare a ofertei din contract sau la modul în care v-a fost comunicată oferta.
Altfel spus, de cele mai multe ori vitezele de internet din oferte sunt însoţite de expresii cum ar fi "până la" sau "maximum", ceea ce înseamnă că respectivul furnizor de cablu şi-a păstrat o portiţă de ieşire, chiar dacă e la limita publicităţii înşelătoare.
Totuşi, în majoritatea cazurilor, există o trimitere cu steluţă în josul paginii unde ni se spune cum anume atingi acea viteză.