Directorii Toyota introduc Toyota Yaris 2012, la o cantină trendy din Culver City UŞA, în care găseşti sculpturi din carton şi picturi ce-ţi inspiră angoasa; e genul de loc care se denumeşte "cafenea/magazin/spaţiu de artă." Atmosfera tinerească a locaţiei nu este întâmplătoare, Toyota spera să stârnească interesul tinerilor cumpărători (printr-o campanie digitală, bineînţeles), cu acest nou Yaris, din a doua generaţie. Desigur însă, e nevoie de mai mult decât targetare de piaţă pentru a face acest lucru posibil.
Iată care sunt impresiile americanilor de la edmunds.com după primul test drive al noului model Yaris care s-a desfăşurat în Los Angeles şi Santa Monica.
Deşi motorul modest de anul trecut de 106 de cai putere şi 1,5 litri rămâne neschimbat şi în cazul noului model, s-a pus accent mai mult pe plăcerea de a conduce un Yaris.
Maşina noastră de test face parte dintr-un aranjament care se lauda cu direcţie mai precisă şi o spuspensie sport. Fiecare Yaris are tabla nouă bună, şi cabina dichisită. În plus, faţă de versiune anterioară, portbagaju modelului actual oferă o îmbunătăţire considerabilă, având cu circa 70% mai mult spaţiu pentru bagaje.
Toyota spera, de asemenea, ca Yaris să iasă în evidenţă prin siguranţă, iar maşina e echipată cu airbag-uri standard noi, scaunele din fata fiind proiectate să diminueze rănile produse de un eventual impact.
Per total nu este un produs rău, dar nu e destul ca să ne facă să uităm de Ford Fiesta, Honda Fit sau de "rafinatul" Hyundai Accent:):) Cu toate astea, noua Toyota Yaris 2012 arata incontestabil de bine şi e foarte plăcută la condus. Facilităţile sale impresionante de siguranţă şi fiabilitatea extraordinară îi determină pe mulţi cumpărători să aleagă această Toyota.
Performanţă
Toyota Yaris 2012 are o un motor de 1.5 litri, cu patru cilindri în linie, care dezvoltă 106 CP. Este acelaşi motor ca în cazul precedentului modelul, dar de această dată are o greutate mai mică de cărat, întrucât actualul Yaris este mai uşor cu 18 kilograme. Maşina noastră de test are transmisie automată în 4 viteze (este disponibilă şi o cutie manuală cu 6 viteze). O cutie automată cu patru viteze poate părea prea puţin având în vedere că sunt multe cutii automate de şase viteze în acest segment, dar această maşină trebuie apreciată pentru că şi-a păstrat consumul de combustibil, spre deosebire de alte sedanuri ca Chevrolet Cruze.
Dacă îţi doreşti viteza, Yaris nu este, cu siguranţă, una dintre alegerile cele mai bune din acest segment. La prima vedere, îţi lăsa senzaţia că nu are destulă vigoare pentru a-ţi permite să mergi atât în oraş, cât şi pe autostradă, fără nici un pic de frică. Lipsa vitezei este compensata însă de uşurinţa manevrării acestei maşini. Este uşoară şi vioaie la drum şi îşi menţine calmul la viraje.
Dinamica maşini noastre de test reprezintă o îmbunătăţire faţă de modelele Yaris anterioare. Este exact cum a planificat Toyota! Noul model dispune de o bară de suspensie sport-tuned, făcând astfel drumurile zilnice mai plăcute. Direcţia este şi ea mai rapidă, iar sasiul are un ampatament cu 5 cm mai lung. Astfel, te simţi mai în siguranţă, iar plimbarea este mult mai confortabilă.
Cu transmisie automată, Yaris primeşte are un consum de 7,8 l/100 km în oraş/6,7 l/100km pe autostradă şi 7,3l/100 km combinat.
Cifrele sunt destul de respectabile, având în vedere că modelul de bază Honda Fit are 8,3/6,7/7,5 şi Nissan Versa 9,8/8,7. Cu toate acestea, cumpărătorii care doresc o alegere chiar mai cumpătata vor dori să arunce o privire la Hyundai Accent -7,8/5,8/7,1 - şi Ford Fiesta, cu opţiunea de SFE - 8,1/5,8/7,1).
Confortul
O consecinţă directă a suspensiei mult mai bune a modelului SE este calitatea călătoriilor, dar există încă suficient confort pentru a face că maşina să se poarte bine la drum. Cele mai multe neplăceri create de suprafaţa de rulare sunt, practic, neutralizate de aceasta suspensie.
Scaunele din faţă sunt destul de sus ca să poţi vedea foarte bne drumul. Modelul SE are scaune sport, dar sunt mai plate şi mai puţin consolidate decât ce am întâlnit până acum, ceea ce le face potrivite chiar şi pentru conducătorii auto profesionişti.
Zgomote de drum şi de pneuri se aud atunci când mergi cu Toyota Yaris 2012. MAi mult, când am ajuns pe autostrada mai puteai auzi şi şuieratul vântului. Nici unul dintre această nu este excesiv, dar dacă eşti în căutare de linişte absolută, trebuie să ai în vedere alte modele de la Toyota.
Funcţiile
Aşa cum se întâmplă cu majoritatea maşinilor economce, Yaris se poate lăuda cu un design al bord cât se poate de intuitiv: porneşti încălzirea şi aerul condiţionat din trei butoane familiare. Setările audio se fac prin alte câteva butoane; cele patru butoane din stânga îţi permit să alegi o frecvenţă, şi mai e şi un buton mare pentru volum, iar butoanele din dreapta jos te ajuta să selectezi posturile preferate.
Cândva, de mult, nu prea te aşteptai ca în maşinile din gama de preţ a lui Yaris să fie instalată tehnologie sofisticată. Dar acele vremuri au apus de mult. SE-ul nostru are Bluetooth cu acces la agenda telefonică, streaming de muzică prin intermediul tehnologiei wireless şi bluetooth şi o interfaţă iPod. Mai exista, de asemenea un port USB, deşi ne-am fi dorit să fie poziţional într-un loc mai puţin ciudat; acesta este cam departe, în acoperişul torpedo-ului.
O caracteristică pe care nu o veţi găsi la Toyota Yaris 2012 este sistemul de navigare. Cu toate acestea, credem că acest lucru este o problemă mai mică în zilele noastre decât în trecut, având în vedere că acum sunt tone de sisteme de navigaţie portabile, care fac aceeaşi treabă la un preţ mult mai mic decât cel al unui sistem într-o maşină.
Nu prea e mult spaţiu de depozitare
Nu exista cos central, iar cele din uşi sunt mici, deşi încap în ele sticle de apă mai înalte. Ca avantaj, locurile din spate sunt surprinzător de spaţioase, cu mult spaţiu pentru picioare. În plus, deoarece scaunele din faţă sunt foarte sus, oferă spaţiu mult sub ele, unde cei din spate îşi pot întinde picioarele.
Cu 0.4 metri cubi capacitatea de încărcare, SE-ul nostru reprezintă o mare îmbunătăţire faţă de Yaris-urile anterioare. Totuşi rămâne în urma multora din acest segment; veţi avea mai multă utilitate cu Fit (0.58 metri cubi), Accent (0.6 metri cubi) şi Versa (0.5 metri cubi). În schimb, vizibilitatea este decenta din cele mai multe unghiuri, datorită efectului generos de seră al maşinii.
Design/Fit şi Finish
Toyota Yaris 2012 are un design mult mai interesant decât generaţiile anterioare. Cabină este simplă şi, cu toate acestea, atractivă; consola centrala, în special, este amenajata intuitiv, având în acelaşi timp un fler modern. Calitatea materialelor este bună pentru acest segment, deşi nu foarte ambiţioase. Butoanele sunt stabile şi sigure.
Cine ar trebui să se gândească la această maşină
Deşi Toyota Yaris 2012 este destinată tinerilor, maşina este o alegere decentă pentru şoferii de toate vârstele care doresc o maşină mică, ieftină, cu setări dinamice şi carcasa bună. Rămâne în urma maşinilor ca Accent şi Fiesta în ceea ce priveşte consumul pe autostradă; totuşi pentru cei care petrec mult timp în aglomerări urbane, consumul Yaris-ului este cât se poate de interesant.