Joi, 21 noiembrie 2024 - 5:00:44
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cum va funcţiona noul timbru de mediu şi de când ar putea intra în vigoare


17 martie 2017

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a anunţat că până la sfârşitul acestei luni va fi adoptată noua legislaţie care va înlocui timbrul de mediu.

Potrivit Digi24, noua lege va fi adoptată printr-o Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului. Proiectul prevede ca service-urile care fac Inspecţia Tehnică Periodică a maşinilor să fie obligate să lipească pe parbriz un abţibild care să arate clasa de poluare a automobilului.

Acestea vor fi în şapte culori, câte una pentru fiecare tip de clasă de poluare, de la non-euro până la eco-hibrid. Se estimează că până în 2019 toate maşinile vor face ITP-ul şi vor avea abţibilduri lipite care să arate clasa de poluare.

Potrivit reprezentanţilor Ministerului Mediului, la început şoferii vor plăti o taxă de câţiva lei. Apoi, marile oraşe vor fi împărţite în zone şi se va decide ce taxe vor plăti şoferii pentru a le tranzita.

De exemplu, pentru a ajunge în centrul oraşului e posibil să plătiţi o taxă. Se ia în calcul plata prin SMS sau stabilirea unor abonamente lunare.

S-a pus şi problema că multe oraşe mari nu au rute ocolitoare, iar şoferii sunt nevoiţi să meargă prin oraş. Ministrul a lăsat de înţeles că sistemul de taxare ar urma să fie introdus după ce va fi construită infrastructura.

Înmatricularea maşinilor second hand a ajuns la un număr record de la eliminarea timbrului de mediu. Potrivit datelor Direcţiei de Înmatriculări, luna trecută, s-au înregistrat peste 67.000 de maşini second hand, de trei ori peste valoarea din februarie 2016 şi de patru ori mai multe faţă de aceeaşi perioadă din 2015.

Anul trecut, în total, au aduse în ţară aproximtiv 300.000 de maşini second hand din alte ţări europene. În 2017, potrivit unor estimări ale APIA, ar putea ajunge pe străzile din România peste 500.000 de maşini la mâna a doua, multe dintre ele cu o vechime de peste 10 ani.

Aproximativ 60% dintre maşinile second hand care se află la vânzare în România au defecţiuni care necesită reparaţii costisitoare, arată un studiu efectuat de InspectorAuto.ro, o platformă online prin care se poate verifica istoricul unei maşini. Cele mai multe maşini SH cu probleme sunt cele care sunt aduse în ţară cu mai puţin de 2.000 de euro. Practic, acestea sunt aduse de la „fiare vechi” din ţări precum Germania.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin

Hidroprahova


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 21 noiembrie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro