Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a anunţat joi că Grup Feroviar Român, compania controlată de omul de afaceri Gruia Stoica a câştigat licitaţia pentru CFR Marfă. "După şapte ore de negocieri, a ieşit fumul alb. Astăzi putem declara un câştigător în competiţia de privatizare la CFR Marfă", a spus Fenechiu. În schimb, cele două firme care au mai fost în cursa pentru privatizarea CFR Marfă- OmniTRAX şi asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup-Donau Finanz- au anunţat că vor contesta procedura. Sindicaliştii au protestat astăzi în faţa Ministerului Transporturilor.
"Azi s-a realizat o tranzacţie de aproape 400 milioane de euro. Preţul oferit de GFR pentru 51% din acţiuni e de 202 milioane euro. GFR îşi asumă să investească 900 milioane euro în compania CFR plus 1,5 milioane euro investiţii asumate pentru mediu", a declarat Fenechiu.
Transferoviar Grup, in asociere cu Donau Finanz GMBH & Co KG, a decis miercuri sa stopeze demersurile pentru achizitionarea pachetului majoritar al CFR Marfa si isi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate, se arată într-un comunicat de presă.
OmniTRAX, cel mai mare operator feroviar privat din America de Nord, a depus în data de 14 iunie 2013, o contestaţie la procesul de privatizare a CFR Marfă şi solicită suspendarea acestuia până la rezolvarea contestaţiei, a anunţat, luni, într-un comunicat de presă, operatorul american, informează Agerpres.
OmniTRAX precizează că a solicitat accesul la situaţii contabile precise, pe care CFR Marfă SA are obligaţia să le întocmească lunar sau anual, cum ar fi bilanţuri, balanţe sintetice şi analitice, fişe contabile ale unor conturi, semnate de reprezentanţii societăţii, situaţii uzuale în procedurile de audit.
Sindicalişti din Federatia Mecanicilor de Locomotiva au pichetat azi Ministerul Transporturilor protestând astfel faţă de privatizarea CFR Marfă. Sindicaliştii au afişat bannere şi pancarte cu mesaje printre care "Opriţi privatizarea CFR Marfă" şi "Stopaţi distrugerea căii ferate, vrem subvenţii adevărate".
Privatizarea CFR Marfă presupune vânzarea a 51% din acţiunile companiei. Licitaţia pentru privatizarea companiei a pornit de la 180 milioane de euro.
Premierul Victor Ponta şi-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, "altfel nu venea nimeni" la licitaţie.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale.
Guvernul îşi asumă faţă de FMI doar desemnarea câştigătorului licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, una dintre principalele solicitări ale instituţiei financiare, dar nu şi finalizarea tranzacţiei, arătând că operaţiunea depinde de îndeplinirea tuturor condiţiilor din contract.