Foarte multe companii mici şi mijlocii din România au început să-şi facă publicitate prin intermediul reţelei Facebook. Reclamele sunt targetate şi apar în funcţie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: căror branduri dă like, ce subiecte îl interesează, cu cine interacţionează, ce prieteni are etc.
Facebook oferă oricui posibilitatea de a-şi achiziţiona reclama în reţea, un funcţie de bugetul planificat şi de preferinţele publicitare, precum localitatea/tara, vârstă, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectaţi cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispoziţie.
Targetarea Facebook este destul de precisă. Spre exemplu, un producător de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclamă, vizibilă doar alergătorilor amatori din Bucureşti şi va avea o audienţă de 12.820 de oameni.
Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexă a audienţei.
O firmă mică sau mijlocie îşi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate îi va aduce mai mulţi vizitatori sau îi va genera mai multe vânzări?
Potrivit firmelor, reţeaua socială Facebook generează mai mult "buzz", dar Google AdWords îi face pe utilizatori să cumpere.
Potrivit estimărilor, piaţa de publicitate online din România este în prezent de aproximativ 40 de milioane de euro, din care Google are o cotă de cel puţin 35%, Facebook între 10 şi 15%, Yahoo între 5 şi 10%.
Restul pieţei este împărţită între alte site-uri internaţionale, sisteme licitative şi, pe piaţa locală, intre publisheri şi regiile de publicitate online..
Facebook a generat venituri în valoare de 5,089 de miliarde de dolari în 2012, în timp ce Google a obţinut, tot anul trecut, dar la nivelul trimestrului patru, venituri în valoare de 14,42 miliarde de dolari.
Google aduce vânzări, Facebook doar like-uri
15 aprilie 2013
Din aceeaşi categorie:
La Vatra Dornei laptele costă 40 de bani pe litru la fermieri; în comerţ continuă sa fie 4 - 4,5 lei
Top articole
-
Guvernul Bolojan face "victime": 11 comune din Prahova, rămân fără viceprimari!
-
Vara plină de evenimente în Prahova. O săptămână încărcată de poveşti, oameni şi emoţii
-
Ucigaşul cu toporul din Lipăneşti. Tânără de 22 de ani, lovită mortal în plină zi. Agresorul a fost prins la scurt timp!
-
Lovită pe trecerea de pietoni, o femeie din Ploieşti a murit la spital. Fiul cere ajutor pentru a afla adevărul
-
11 suflete, printre care un bebeluş, lăsate sub cerul liber după un incendiu devastator. Apel la umanitate!
-
Femeie aproape ucisă în bătaie de un bărbat care fusese pus în libertate cu câteva ore în urmă
-
EXCLUSIV VIDEO Nico, surpriza banchetului claselor a 8 a de la Colegiul de Artă Carmen Sylva Ploiesti
-
Groapă de gunoi cuprinsă de flăcări azi-noapte, în Prahova
-
Barajul Paltinu rămâne intact! Operaţiunea de golire s-a blocat înainte să înceapă! Ce au descoperit inginerii
-
Acuzaţii grave după o operaţie de peritonită. O fetiţă din Ploieşti, cu corp străin uitat în abdomen
Anul - ediţia nr. 3785
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 3 iulie 2025
Autentificare
Autentificare