Foarte multe companii mici şi mijlocii din România au început să-şi facă publicitate prin intermediul reţelei Facebook. Reclamele sunt targetate şi apar în funcţie de activitatea pe care o are utilizatorul de Facebook: căror branduri dă like, ce subiecte îl interesează, cu cine interacţionează, ce prieteni are etc.
Facebook oferă oricui posibilitatea de a-şi achiziţiona reclama în reţea, un funcţie de bugetul planificat şi de preferinţele publicitare, precum localitatea/tara, vârstă, un anumit interes (exemplu, alergare), tipul de utilizator (oricine, doar cei conectaţi cu pagina companiei, doar cei are nu sunt conectat cu pagina companiei), bugetul avut la dispoziţie.
Targetarea Facebook este destul de precisă. Spre exemplu, un producător de echipamente sportive pentru alergare poate publica o reclamă, vizibilă doar alergătorilor amatori din Bucureşti şi va avea o audienţă de 12.820 de oameni.
Google AdWords, serviciul pentru publicitate online oferit de Google, permite, de asemenea, o targetare complexă a audienţei.
O firmă mică sau mijlocie îşi poate pune problema, care sistem de publicitate este mai eficient? Care sistem de publicitate îi va aduce mai mulţi vizitatori sau îi va genera mai multe vânzări?
Potrivit firmelor, reţeaua socială Facebook generează mai mult "buzz", dar Google AdWords îi face pe utilizatori să cumpere.
Potrivit estimărilor, piaţa de publicitate online din România este în prezent de aproximativ 40 de milioane de euro, din care Google are o cotă de cel puţin 35%, Facebook între 10 şi 15%, Yahoo între 5 şi 10%.
Restul pieţei este împărţită între alte site-uri internaţionale, sisteme licitative şi, pe piaţa locală, intre publisheri şi regiile de publicitate online..
Facebook a generat venituri în valoare de 5,089 de miliarde de dolari în 2012, în timp ce Google a obţinut, tot anul trecut, dar la nivelul trimestrului patru, venituri în valoare de 14,42 miliarde de dolari.
Google aduce vânzări, Facebook doar like-uri
15 aprilie 2013
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Dănuţ Burghelea, nota 2,5 la examenul pentru postul de director al CSM Ploieşti! Primarul Poliţeanu îşi impune omul?
-
Crângaşu nu a reuşit să aducă PSD-ul în fruntea AJF Prahova!
-
Alegeri interimare la AJF Prahova! Dan Ghioca, fiul lui Răduţă Ghioca, favorit la postul de vicepreşedinte!
-
Ultimul weekend al verii, prilej de shopping de calitate la Happy Market
-
Cel mai tare eveniment de shopping- Happy Market, din nou la Sinaia în acest weekend! Produse de calitate pentru toate gusturile!
-
Accident mortal în Prahova. Motociclist de 24 de ani decedat
-
Tragedie în Vâlcăneşti. O tânără de 18 ani s-a sinucis
-
Incendiu într-o gospodărie din Prahova. Două persoane rănite şi pierderi semnificative
-
Incendiu de proporţii în Vâlcăneşti
-
Primul muzeu din Ploieşti, oaza de rafinament din inima urbei
Anul - ediţia nr. 3571
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 19 septembrie 2024
Autentificare
Autentificare