Ai o afacere şi te lauzi cumpărătorilor că ai cel mai mic preţ şi cel mai bun produs? Eşti amendat dacă nu poţi dovedi inspectorilor de specialitate cu hârţăgăraia aferentă că aşa e. Au trecut vremurile când reclama era sufletul comerţului.
Ministerul Finanţelor Publice anunţă că derulează o campanie de informare şi verificare privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă la un eşantion de 447 de firme, dintre care 17 mari contribuabili, care comercializează produse alimentare, băuturi şi tutun (cod CAEN 4711).
Programul are ca scop informarea comercianţilor privind prevederile legale în domeniul publicităţii înşelătoare şi comparative şi a consecinţelor defavorabile ale acestora. De asemenea, sunt analizate mesajele campaniilor publicitare pe care aceste firme le derulează în mediul on-line, presa scrisă, panotaj stradal, broşuri, pliante etc. În cazul în care se constată încălcări ale legislaţiei în domeniu pot fi aplicate sancţiuni.
Acţiunile de informare şi verificare sunt realizate de reprezentanţi ai structurilor de specialitate din cadrul tuturor Direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice din ţară, iar în perioada următoare vor fi demarate informări şi verificări similare în următoarele domenii: comerţ cu amănuntul al produselor farmaceutice în magazine specializate, activităţi ale agenţiilor de turism şi comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare.