Sâmbătă, 27 aprilie 2024 - 11:49:05
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Consiliul Concurenţei analizează impactul intrării Lidl pe piaţa românească


24 octombrie 2013

Consiliul Concurenţei derulează din oficiu o analiză a impactului intrării retailerului german Lidl pe piaţa românească de profil în 2010, odată cu preluarea celor aproximativ 100 de magazine Plus de la Tengelmann.

"Facem o analiză de evaluare a impactului intrării Lidl pe piaţă", a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

Analiza este prima de acest fel realizată de Consiliul Concurenţei după aprobarea unei tranzacţii şi presupune evaluarea evoluţiei pieţei după tranzacţia dintre Lidl şi Tengelmann şi dacă au apărut deficienţe în piaţa de profil. Raportul va fi gata până la sfârşitul acestui an.

În februarie 2010, grupul german Lidl a anunţat că va prelua de la compania germană Tengelmann reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria, iar în noiembrie Consiliul Concurenţei a autorizat operaţiunea de concentrare economică.

La vremea respectivă, tranzacţia a ridicat semne de întrebare pentru că Lidl& Schwartz opera în România şi reţeaua de hipermarketuri discount Kaufland şi prin preluarea Plus, magazine tot cu profil discount, ar fi depăşit o cotă de 60% din retailul discount. Formatele celor două magazine erau însă diferite. După preluare, Lidl a continuat extinderea în România ajungând la o reţea de 164 de magazine.

Principalul competitor al Lidl este Penny Market, care deţine 138 de magazine.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 26 aprilie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro