Eliminarea piloţilor de avion ar putea duce la economii de miliarde de euro făcute de companiile aeriene, însă puţini ar cumpăra bilet în aceste condiţii.
Industria aeronautică ar putea economisi 30 de miliarde de euro în fiecare an dacă va trece la avioanele fără pilot, potrivit unui raport realizat de UBS şi citat de CNN. Acelaşi document arată că doar 17 la sută dintre călători sunt dispuşi să se urce într-un avion fără pilot.
Potrivit studiului, tehnologia care îi va face pe piloţii de avion redundanţi ar putea fi disponibilă începând cu anul 2025, când aeronavele vor putea fi controlate de la sol. Automatizarea completă a zborurilor ar putea deveni realitate până în 2030.
Zborurile comerciale aterizează deja cu ajutorul computerelor de la bord, iar piloţii controloează aeronoava doar câteva minute în timpul fiecărui zbor. Chiar şi aşa, piloţii monitorizează constant sistemele de navigaţie, ajustează parametrii de zbor şi ţin mereu legătura cu turnurile de control.
Studiul UBS susţine că avioanele fără pilot vor fi introduse treptat, pe parcursul mai multor ani. Avioanele de marfă vor fi primele care vor beneficia de aceste noi tehnologii, iar cele de linie vor fi ultimele.
Companiile aeriene ar economisi sume importante de bani dacă vor renunţa la piloţi, care au nevoie de instruiri periodice şi ale căror salarii sunt importante.
O analiză publicată de Boeing arată că până în 2036 vor intra în serviciu încă 41.000 de aparate de zbor de linie. Acest lucru înseamnă că vor fi necesari şi 637.000 de piloţi. Traficul aerian din Orientul Mijlociu şi China este într-o dezvoltare rapidă, iar salariile sunt foarte atractive pentru piloţi. Companiile aeriene din întreaga lume încearcă să ţină pasul cu creşterele salariale.
Dacă se va ajunge la avioanele fără piloţi, preţul biletelor va scădea, spun specialiştii. Va trebui modificată, însă, şi legea actuală care include ”regula celor patru ochi” în cockpit. Doi piloţi trebuie să fie prezenţi mereu în cockpit, iar dacă unul dintre ei trebuie să ia o pauză, un alt membru al echipajului este obligat să îl înlocuiască.
TITLURILE ZILEI:
• Ciprian Morărescu nu mai candidează pentru un nou mandat de primar al Comunei Filipestii de Pădure! • Calitatea apei în Prahova, în data de 29 martie 2024 • România intră în spaţiul Schengen aerian şi maritim. Tara noastră va elibera vize pentru cetăţenii ruşi • Tactici Avansate la Blackjack: Cum să Îţi Creşti Şansele de Câştig • Ciprian Morărescu nu mai candidează pentru un nou mandat de primar al Comunei Filipestii de Pădure! • Calitatea apei în Prahova, în data de 29 martie 2024 • România intră în spaţiul Schengen aerian şi maritim. Tara noastră va elibera vize pentru cetăţenii ruşi • Tactici Avansate la Blackjack: Cum să Îţi Creşti Şansele de Câştig
Avioanele fără pilot sunt aproape. Aţi zbura cu un astfel de aparat?
18 august 2017
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Comuna Târgsoru Vechi rămâne fără primar! În plin proces de transfer la PSD, Nicolae Drăgan pierde procesul cu ANI!
-
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina - FOTO
-
Prefectul Virgil Nanu, seful PSD Prahova, abuz în serviciu în cazul primarului de la Târgsoru Vechi!
-
Falsurile din rapoartele prezentate de Marian Nistor consilierilor locali! Cine răspunde?
-
Autodenunţul Irinei Nistor. Candidata PSD la Primăria Câmpina se pregăteşte să blocheze oraşul!
-
Tupeu marca CSM Ploieşti! Miliţianul şef merge mai departe. Posturi noi pentru metodişti: team manager şi scouter!
-
PNL Prahova: Iulian Dumitrescu, candidatul liberalilor la preşedinţia Consiliului Judeţean şi Bogdan Nica, candidatul PNL la Primăria Ploieşti
-
Volosevici încearcă să îşi spele imaginea pe spatele problemelor Petrolului!
-
Protest al jurnaliştilor prahoveni faţă de comportamentul de tip interlop în sediul Primăriei Ploieşti
-
Ion Radu, primarul comunei Bălţeşti, reţinut pentru 24 de ore
Anul - ediţia nr. 3435
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 29 martie 2024
Autentificare
Autentificare