Eliminarea piloţilor de avion ar putea duce la economii de miliarde de euro făcute de companiile aeriene, însă puţini ar cumpăra bilet în aceste condiţii.
Industria aeronautică ar putea economisi 30 de miliarde de euro în fiecare an dacă va trece la avioanele fără pilot, potrivit unui raport realizat de UBS şi citat de CNN. Acelaşi document arată că doar 17 la sută dintre călători sunt dispuşi să se urce într-un avion fără pilot.
Potrivit studiului, tehnologia care îi va face pe piloţii de avion redundanţi ar putea fi disponibilă începând cu anul 2025, când aeronavele vor putea fi controlate de la sol. Automatizarea completă a zborurilor ar putea deveni realitate până în 2030.
Zborurile comerciale aterizează deja cu ajutorul computerelor de la bord, iar piloţii controloează aeronoava doar câteva minute în timpul fiecărui zbor. Chiar şi aşa, piloţii monitorizează constant sistemele de navigaţie, ajustează parametrii de zbor şi ţin mereu legătura cu turnurile de control.
Studiul UBS susţine că avioanele fără pilot vor fi introduse treptat, pe parcursul mai multor ani. Avioanele de marfă vor fi primele care vor beneficia de aceste noi tehnologii, iar cele de linie vor fi ultimele.
Companiile aeriene ar economisi sume importante de bani dacă vor renunţa la piloţi, care au nevoie de instruiri periodice şi ale căror salarii sunt importante.
O analiză publicată de Boeing arată că până în 2036 vor intra în serviciu încă 41.000 de aparate de zbor de linie. Acest lucru înseamnă că vor fi necesari şi 637.000 de piloţi. Traficul aerian din Orientul Mijlociu şi China este într-o dezvoltare rapidă, iar salariile sunt foarte atractive pentru piloţi. Companiile aeriene din întreaga lume încearcă să ţină pasul cu creşterele salariale.
Dacă se va ajunge la avioanele fără piloţi, preţul biletelor va scădea, spun specialiştii. Va trebui modificată, însă, şi legea actuală care include ”regula celor patru ochi” în cockpit. Doi piloţi trebuie să fie prezenţi mereu în cockpit, iar dacă unul dintre ei trebuie să ia o pauză, un alt membru al echipajului este obligat să îl înlocuiască.
TITLURILE ZILEI:
• Dispariţie alarmantă! Tânăr din Ploieşti plecat în Germania nu mai poate fi contactat • Şantierul ruşinii de la Blejoi: muncitori fără echipamente, utilaje neautorizate şi lucrări făcute de mântuială! • Acţiune rutieră de amploare în desfăşurare, în Prahova • Angajaţii care lucrează cu banii de la UE protestează la Guvern • Dispariţie alarmantă! Tânăr din Ploieşti plecat în Germania nu mai poate fi contactat • Şantierul ruşinii de la Blejoi: muncitori fără echipamente, utilaje neautorizate şi lucrări făcute de mântuială! • Acţiune rutieră de amploare în desfăşurare, în Prahova • Angajaţii care lucrează cu banii de la UE protestează la Guvern
Avioanele fără pilot sunt aproape. Aţi zbura cu un astfel de aparat?
18 august 2017
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Guvernul Bolojan face "victime": 11 comune din Prahova, rămân fără viceprimari!
-
Vara plină de evenimente în Prahova. O săptămână încărcată de poveşti, oameni şi emoţii
-
Lovită pe trecerea de pietoni, o femeie din Ploieşti a murit la spital. Fiul cere ajutor pentru a afla adevărul
-
Ucigaşul cu toporul din Lipăneşti. Tânără de 22 de ani, lovită mortal în plină zi. Agresorul a fost prins la scurt timp!
-
Femeie aproape ucisă în bătaie de un bărbat care fusese pus în libertate cu câteva ore în urmă
-
După ce a îngropat financiar Clubul Sportiv Judeţean, Silviu Crângasu vrea (iar) la CSM Ploiesti
-
Barajul Paltinu rămâne intact! Operaţiunea de golire s-a blocat înainte să înceapă! Ce au descoperit inginerii
-
Atac la drumul mare! Mascaţii au descins în Prahova după o tâlhărie ca-n filme
-
DGASPC Prahova face angajări urgente
-
Bărbat din Ploieşti, reţinut după un incident violent asupra fostei soţii, deşi se afla sub control judiciar
Anul - ediţia nr. 3793
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 15 iulie 2025
Autentificare
Autentificare