În acest material vă voi prezenta câteva detalii despre "ceea ce trebuie să conţină" şi "cât de lungă" trebuie să fie o pagină a unui magazin online (acelaşi lucru este valabil şi pentru un site).
În imagina alăturată este prezentat "heatmap"-ul magazinului online http://www.pieseautoford.ro. Se observă că zona cea mai "fierbinte" este stânga sus şi zona de sub meniu. Cum am recomandat în materialul anterior, în această zonă este bine să aveţi prezentate produsele "hot": promoţiile, lichidările de stocuri, etc. Derulând poza în jos ("scroll down" cu mousele), puteţi observa că mai există două zone fierbinţi, respectiv cele care devin vizibile după prima şi a doua "tură completă de scroll" al mouse-lui. Practic, zonele cele mai importante ale site-ului sunt vizibile la două scroll-uri complete de mouse. Informaţiile prezentate după două scroll-uri complete de mouse nu mai atrag atenţia, vizitatorul este "deja sătul" de ceea ce a văzut şi nu va mai ajuta la absolut nimic.
"Un ecran" complet la o rezoluţie uzuală are înălţimea de 640 pixeli. Practic, nu este bine că magazinul dvs. online să depăşească o înălţime de maxim 3 x 640 pixeli.
Aceleaşi concluzii se desprind şi din traseul privirii, prezentat în imaginea alăturată. În această imagine se mai poate observa un truc pe care l-am folosit la magazinul online http://www.pieseautoford.ro şi anume, caruselul de produse. După cum se poate observa, acest carusel captează atenţia foarte mult şi determină vizitatorul "să-l învârtă", pentru a vedea ce produse conţine. Este o tehnică utilă pentru a evidenţia alte categorii sau produse.
În subsolul site-ului puteţi afişa informaţii şi bannere pentru parteneri, producători, etc.
Ca proprietar de magazin online, trebuie să ştiţi că produsele cumpărate din magazinul dvs., pot fi returnate în termen de 30 de zile de la achiziţionare, în ambalajul original, ne deteriorat, iar dvs. aveţi obligaţia de a returna contravaloarea lor, fără nicio constrângere sau obligaţie. Acest lucru este stipulat în legislaţia în vigoare şi nu voi insista asupra lui. Este bine să vă documentaţi şi să înţelegeţi foarte bine acest aspect şi să luaţi decizia cea mai potrivită privind gama de produse pe care doriţi s-o comercializaţi online (gândiţi-vă că nu toate produsele returnate în această perioadă mai pot fi comercializate ulterior returnării - şi mă gândesc, spre exemplu, la lenjeria intimă).
Aspectul site-ului şi datele de contact, telefoanele pentru suport, suportul oferit prin messenger, etc, contează foarte mult la imaginea pe care afacerea dvs. o va avea în fata clienţilor. Un magazin online realizat pe o soluţie gratuită sau open-source nu prezintă nici o credibilitate. "Păi, dacă proprietarul nu a avut bani pentru un site şi a apelat la o soluţie gratuită, şansele de a mă înşela sunt foarte mari" - este o gândire corectă a clienţilor.
Spre deosebire de magazinele tradiţionale, unde în mod sigur aveţi probleme cu plăţile şi încasările datorită obiceiului "de plată la cel puţin 30 de zile", în online lucrurile pot fi total diferite. Pentru a profita şi a simţii puterea comerţului online, vă recomand să implementaţi metode de plată electronice: card, sms, etc.
Trebuie să ştiţi că pentru a beneficia de avantajul platii electronice, trebuie să vă creaţi un cont de "merchant" la un procesator de plăţi online. Astfel, va trebui să încheiaţi un contract de procesare plată electronică cu unul dintre puţinii procesatori de plăţi electronice existenţi pe piaţă. Absolut toţi procesatorii de plată electronică vă vor cere absolut toate documentele de identificare ale firmei şi ale dvs, plus îndeplinirea următoarelor condiţii:
- Numele de domeniu al site-ului trebuie să aparţină firmei care solicită procesarea de plată;
- Pe site trebuie afişate datele complete de identificare ale firmei
- Termeni şi condiţii
- Politica de confidenţialitate a datelor şi modul în care dvs. asiguraţi protecţia datelor cu caracter personal
- Anularea comenzilor şi returnarea banilor încasaţi, când este cazul
- Adresa fizică a magazinului şi telefoane de contact.
Este bine să ştiţi că implementarea şi administrarea platii electronice nu este o treabă simplă. Este dificil şi pentru programator şi pentru dvs. ca proprietar de magazin online. Dvs. va trebui să faceţi toate formalităţile necesare pentru aprobarea contului de comerciant, iar programatorul magazinului va trebui să vă predea un sistem de plată, care înainte de a fi aprobat, va fi testat cu mare atenţie de către procesatorul de plată.
Este destul de complicat şi că procedura şi că timp, dar veţi scăpa "de cele 45 zile sumbre", banii pe servicii şi produse îi veţi avea după 3 - 7 zile de la efectuarea plăţii. Sună bine, aşa-i?
Credeţi că administrarea unui magazin online este o treabă simplă? În materialul următor vă voi prezenta câteva aspecte legate de modul de administrare al unui magazin online.
Pentru orice informaţii suplimentare, nu ezitaţi să mă contactaţi!