În materialul anterior, v-am prezentat avantajele şi dezavantajele unei afaceri online şi v-am oferit câteva sfaturi utile în cazul în care doriţi să demaraţi o afacere online.
Astăzi, vă voi prezenta cerinţele minimale pe care trebuie să le îndeplinească un magazin online. O listă completă şi foarte detaliată a acestora le puteţi găsi pe site-ul galei e-commerce din România: http://www.gpec.ro/competitie/jurizare/criterii-de-jurizare
În calitate de participant la o astfel de gală, vă pot spune că la aceste manifestări e-commerce participă invitaţi de prestigiu din comerţul online mondial, care va oferă exemple şi sfaturi cu privire un site de comerţ online. Este bine să ţineţi cont de sfaturile lor, întrucât au o foarte mare experienţă în vânzări online şi veţi fi scutiţi de foarte multe neplăceri.
Jurizarea magazinelor online participante este făcută, în afară de analizele tradiţionale şi cu un dispozitiv eye-tracking, care urmăreşte privirea unui neiniţiat în calculatoare când acesta caută un produs în magazinul dvs. Este foarte important ca site-ul să ofere o navigare uşoară şi facilă, să fie simplu, lizibil şi cu informaţii "la obiect".
Vă invit să urmăriţi următoarele clipuri video, care au fost realizate la jurizarea site-ului cu care am participat la gala premiilor e-commerce, http://www.pieseautoford.ro
Lay-out-ul unui magazin online modern şi performant, trebuie să îndeplinească următoarele criterii/cerinţe minimale:
- TOTDEAUNA categoriile de produse vor fi poziţionate în partea stângă a site-ului, unele sub altele. Evitaţi să folosiţi mai multe subcategorii de produse şi evitaţi meniurile "plutitoare" (când mergeţi cu mousele pe o categorie, atâta timp cât sunteţi cu mousele pe categoria respectivă, să vă apăra subcategoriile corespunzătoare, altfel dispar şi subcategoriile). Dacă o categorie de produse conţine subcategorii, este bine ca respectiva categorie să conţină o iconiţă care să informeze acest lucru, sub formă de + sau săgeata dreaptă.
- În partea frontală a magazinului, afişaţi promoţiile şi reducerile de preţ. Totdeauna un magazin online se începe cu promoţiile curente sau lichidările de stocuri. Foarte important: Afişaţi MARE şi FOARTE DISTINCT câtă economie face cumpărătorul dacă achiziţionează produsele respective!
- În headerul site-ului, poziţionaţi formularul de căutare al produselor, coşul de cumpărături şi butonul de autentificare în magazin.
- Nu omiteţi formularul de căutare. De asemeni, este extrem de important că vizitatorii să se poată autentifica în magazinul dvs. folosind conturile de pe reţelele de socializare.
- Nu folosiţi formulare lungi pentru a crea un cont. Pentru a crea un cont este suficientă doar adresa de email şi parola aferenta lui.
- Sub nicio formă nu obligaţi cumpărătorul să vă spună de unde este, câţi ani are, etc!
- La prezentarea unui produs, prezentaţi cât mai multe poze de calitate maximă. Nu folosiţi sub nicio formă furăciuni de pe internet sau poze inadecvate ca mărime sau neclare. Formatul cel mai potrivit şi suficient de expresiv este de 640 x 480 pixeli.
NU UITAŢI REGULA DE AUR A COMERŢULUI ELECTRONIC: POZA (ele) VINDE!
- La prezentarea produsului, nu faceţi economie de text, cuvinte şi calităţi/abilităţi ale acestuia. Cu cât prezentaţi mai multe caracteristici tehnice, abilităţi sau calităţi, cu atât va fi mai bine.
- Nu ascundeţi ţara în care este fabricat produsul. Toată lumea ştie că marea majoritate a produselor sunt fabricate în China.
- Nu ascundeţi şi dacă aveţi, afişaţi producătorul şi linkul produsului de la producător.
- Obligatoriu includeţi butoane de share ale produsului pe reţelele de socializare
- Obligatoriu realizaţi un mod de apreciere al produsului. Un produs, cu cât primeşte mai multe aprecieri de la cumpărători, cu atât îl veţi vinde mai uşor.
- Obligatoriu includeţi o modalitate de a comenta/exprima păreri despre produsul respectiv. Este foarte comod şi facil că acest formular să fie realizat pe baza conturilor din reţelele de socializare.
În final, vă prezint CEA MAI ILEGALĂ cerinţă a unui magazin online: NU SOLICITAŢI şi nu stocaţi în baza dvs. de date CNP-ul CUMPĂRĂTORULUI!
Chiar dacă sunteţi operator de date cu caracter personal (lucru de care mă cam îndoiesc), ESTE ILEGALĂ SOLICITAREA CNP-ULUI pentru întocmirea unei facturi fiscale!
În materialul următor, vă voi prezenta heat map-ul şi traseul privirii pe site-ul http://www.pieseautoford.ro, menţiuni legale pe care trebuie să le îndeplinească un magazin online, ce înseamnă şi cum se obţine plata electronică a produselor din magazinul dvs.
Dar până atunci, vă pun întrebarea: aţi cumpăra un magazin de 100 - 200 Euro?
Vă invit să vizionaţi cele 2 clipuri, să înţelegeţi cerinţele enumerate anterior şi scopul acestora, iar apoi să luaţi o decizie asupra preţului corect al unui magazin online.
Pentru orice informaţii suplimentare, nu ezitaţi să mă contactaţi!