Vineri, 19 aprilie 2024 - 10:48:14
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!


Comerţul online - ghidul întreprinzătorului - IV


7 ianuarie 2014

În acest material vă voi prezenta câteva detalii despre administrarea unui magazin online.

După cum v-am spus în materialul Comerţul online - ghidul întreprinzătorului - II, poza (ele) produselor pe care le comercializaţi sunt extrem de importante. Este bine ca produsele să aibă poze clare, mari, cu rezoluţie ridicată, iar descrierea lor să fie foarte detaliată. Nu ascundeţi producătorul şi ţara în care a fost  fabricat produsul.

Introducerea produselor în magazinul online este o operaţie care necesită timp şi răbdare. Din experienţa vă spun că introducerea unui produs în magazin necesită, pentru un administrator experimentat, cel puţin 15 minute. Problema cea mai spinoasă a unui magazin online o reprezintă pozele produselor, care în majoritatea cazurilor trebuie prelucrate. Nu folosiţi pe site poze de dimensiuni variabile. Este recomandabil că pozele produselor să aibă toate aceeaşi dimensiune, fixă, spre exemplu, de 640 x 480 px. Pozele de detaliu pot fi mai mari, dar nu depăşiţi o rezoluţie mai mare decât o oferă marea majoritate a display-urilor (cele uzuale) de 1024 x 768 px. Detaliul trebuie să reliefeze exact ceea ce doriţi să detaliaţi, respectiv numai zona din produs pe care o detaliaţi, fără "restul produsului".

Pentru a scuti foarte multă muncă, nervi şi bani, este recomandabil că pozele tuturor produselor să fie făcute de un profesionist, care are aparatura necesară realizării pozelor de produs. Este bine de ştiut că există fotografi profesionişti care se ocupă numai cu realizarea pozelor de produs. Costul realizării pozelor de către un profesionist este mult mai mic decât costul prelucrării pozelor în photoshop. În plus, calitatea pozelor de produs realizate de către un fotograf profesionist este inegalabilă şi incomparabilă cu cele prelucrate în photoshop. Un profesionist în fotografia de produs îl găsiţi aici.

Categoriile produselor trebuie să aibe descrieri scurte şi concise, iar pentru un plus de optimizare SEO a site-ului este recomandat să le asociaţi şi iconiţe. De asemeni, este recomandat ca site-ul dvs. să permită share-ingul categoriilor pe reţelele de socializare.

În administrarea magazinului este bine să puteţi introduce producători, precum şi ţările în care sunt fabricate produsele. De asemenea, este benefic să puteţi încărca logourile producătorilor. Vă ajută şi la optimizarea SEO şi conferă produselor un plus de acurateţe vizuală.

Pentru o utilizare uşoară a magazinului dvs. online, este util ca în categoriile de produse să existe posibilitatea filtrării acestora, după atributele produselor. De aceea, în pagina de administrare a produselor este recomandat să puteţi introduce atribute ale produselor: culoare, greutate, etc.

Întrucât prima pagină a site-ului are un impact vizual foarte mare asupra vizitatorului, este util să puteţi stabili dvs. ordinea în care apar produsele pe prima pagină. Nu totdeauna veţi avea promoţii sau lichidări de stocuri pe care să le afişaţi în pagina superioară a site-ului. De aceea, posibilitatea stabilirii în ce ordine să apară produsele pe prima pagină este o funcţie extrem de utilă.

În practică am întâlnit şi situaţia în care, operatorii de vânzări, nu procesau comenzile primite (din comoditate, etc). De aceea, este recomandabil ca orice comandă primită pe site să nu poată fi ştearsă de către operatorii de vânzări. Este util ca magazinul online să fie structurat pe nivele de acces, dvs. ca proprietar să veţi acces maxim şi numai dvs. să puteţi şterge/anula comenzi.

O problemă foarte delicată a comerţului online este costul transportului produselor. Am întâlnit numeroase situaţii în care produsul costa câţiva lei, iar transportul câteva zeci de lei. Este bine să aveţi afişat pe site preţul cât mai corect al transportului, cu toate că este destul de greu de estimat exact, din cauza "greutăţii produselor". Când procesaţi o comandă, informaţi clientul asupra preţului exact al transportului, pentru a fi scutiţi de neplăcutul "retur" al produselor.

Dacă doriţi să aveţi un magazin online prosper, din care să faceţi bani, fără a pierde timp şi nervi, vă recomand să urmaţi toate aceste sfaturi.

În materialul următor voi aborda mult dorita şi scumpă "optimizare SEO". Nu ignoraţi faptul că google este un gigant care trăieşte din reclamă şi publicitate! Înainte de a deveni unul dintre finanţatorii acestui gigant, este bine să lecturaţi materialul care va urma.

Pentru orice informaţii suplimentare, nu ezitaţi să mă contactaţi!


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 19 aprilie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro