După luni întregi de restricţii, traficul rutier a fost reluat marţi dimineaţă pe podul de la Blejoi. Deşi vestea aduce o gură de aer pentru şoferii sufocaţi de devieri şi ambuteiaje, finalul lucrărilor e departe. Autorităţile locale reclamă întârzieri, lucrări nefinalizate şi drumuri judeţene serios afectate de traficul deviat.
Administratorul public al judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, critică modul în care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a gestionat proiectul: „Este o lucrare care a mers greu, cu mult sub aşteptări. Podul se redeschide, dar mai e de lucru cel puţin o lună”, a spus acesta.
Nemulţumirile vin nu doar din cauza duratei execuţiei, ci şi a stării drumurilor alternative folosite în perioada închiderii podului. Traficul greu le-a deteriorat serios, iar refacerea acestora va necesita intervenţii suplimentare din bugetul local.
Ironia situaţiei, remarcată de oficiali, este că, deşi traficul a fost reluat marţi, cu o zi înainte şantierul era complet tăcut – fără muncitori, fără utilaje în mişcare, fără semne că lucrările continuă.
Podul de la Blejoi este din nou circulabil, dar în loc de final de şantier, avem doar o etapă intermediară. Şoferii pot răsufla uşuraţi, însă autorităţile locale au acum o altă misiune: să repare ceea ce lucrările neterminate au lăsat în urmă.