Marţi, 18 iunie 2019 - 4:54:25
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Cabinet stomatologic Ploiesti, Dentist Ploiesti - Stomatologie

Ploieşti: Zeci de asociaţii de proprietari reclamă valoarea mare a facturilor la căldură pe ianuarie


14 februarie 2015

Zeci de asociaţii de proprietari din Ploieşti reclamă autorităţilor valoarea mare a facturilor la încălzire pe luna ianuarie a acestui an comparativ cu ianuarie 2014, primarul Iulian Bădescu cerând comisarilor de la Protecţia Consumatorului şi Serviciului de Metrologie să facă verificări.

Primăria Ploieşti a anunţat, vineri, într-un comunicat de presă, că primarul Iulian Bădescu a solicitat Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Prahova şi Serviciului de Metrologie Legală Prahova ”să verifice conformitatea serviciului” prestat de către SC Dalkia Termo Prahova, operatorul privat care furnizează energie termică în sistem centralizat în municipiul Ploieşti.

Solicitările primarului au fost făcute în contextul în care ploieştenii care locuiesc la bloc şi primesc căldură în sistem centralizat au reclamat valoarea mare a facturilor la apă caldă şi căldură pe luna ianuarie, care sunt aproape duble faţă de cele din ianuarie 2014, în condiţiile în care preţul gigacaloriei a rămas neschimbat.

Potrivit administratorilor de la asociaţiile de proprietari din Ploieşti, factura la întreţinere pentru luna ianuarie 2015 ajunge la 800 de lei pentru un apartament cu trei camere, iar din această sumă valoarea agentului termic este de 553 de lei. Anul trecut, pentru acelaşi apartament cu trei camere valoarea totală a întreţinerii a fost de aproximativ 500 de lei.

De asemenea, proprietarii apartamentelor cu două camere din Ploieşti au primit pe luna ianuarie facturi la întreţinere de peste 500 de lei, costul agentului termic fiind de 433 de lei.

În plus, administratorii de blocuri sunt nemulţumiţi de faptul că operatorul de termoficare Dalkia a facturat agentul termic pentru mai mult de o lună.

”Au facturat agentul termic de pe 23 decembrie până pe 28 ianuarie, deci pentru peste o lună. Acest lucru contribuie la încărcarea facturilor la agentul termic, facturi care şi aşa sunt foarte mari”, a declarat corespondentului MEDIAFAX un administrator de bloc din Ploieşti.

Radu Brânzei, director al Regiei Autonome de Servicii Publice (RASP) Ploieşti, instituţie aflată în subordinea Consiliului Local şi care supraveghează activitatea furnizorilor privaţi de utilităţi, a declarat corespondentului MEDIAFAX că numărul sesizărilor primite este ”de ordinul zecilor” şi că oamenii nu înţeleg de ce facturile sunt atât de mari.

Radu Brânzei a afirmat că RASP Ploieşti a verificat diagramele de temperaturi de la punctele termice şi a constatat că aceste diagrame sunt în conformitate cu contractul încheiat între Dalkia şi municipalitate şi în conformitate cu graficele întocmite.

De asemenea, Radu Brânzei a precizat că operatorul de termoficare nu a încărcat facturile ploieştenilor cu pierderile din sistem.

”Dalkia nu îşi acoperă nişte pierderi de energie facturând în plus populaţiei. Trebuie văzut de unde vin aceste costuri foarte mari”, a spus directorul RASP Ploieşti.

El a explicat că reprezentanţii Serviciului de Metrologie trebuie să verifice aparatele care măsoară energia termică la intrarea în blocuri, întrucât ”sunt situaţii în care, deşi jumătate dintre apartamente au fost deconectate de la sistemul centralizat de încălzire, aparatul distribuie aceeaşi cantitate de energie termică pe care ar distribui-o întregului bloc, iar valoarea acesteia se repartizează celeilalte jumătăţi, respectiv apartamentelor conectate în continuare la sistemul centralizat”.

Directorul RASP Ploieşti a mai spus că inspectorii de la Protecţia Consumatorului trebuie să verifice calitatea serviciului oferit de Dalkia către ploieşteni.

Contactaţi telefonic în legătură cu anunţul Primăriei Ploieşti, reprezentanţii Dalkia au arătat că societatea ”nu a primit, până în prezent, o solicitare oficială din partea celor două autorităţi privind valoarea facturilor emise în luna ianuarie 2015”.

”Orice sesizare ce ne va fi adusă la cunoştinţă va fi analizată contextual şi punctual. De asemenea, aşa cum a fost cazul de fiecare dată, Dalkia va pune la dispoziţia autorităţilor locale toate elementele necesare, în deplină transparenţă, pentru soluţionarea şi lămurirea situaţiilor cu care se confruntă clienţii noştri”, susţin reprezentanţii SC Dalkia Termo Prahova.

Peste 55.000 de apartamente şi garsoniere din municipiul Ploieşti sunt racordate la sistemul centralizat de încălzire operat de Dalkia Termo Prahova, operator privat care furnizează agent termic în Ploieşti de peste zece ani.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin
rating  rating  rating  rating
(386 vizualizări)
Dacă v-a plăcut acest articol, daţi-ne un like:

Adăugaţi un comentariu:
Folosind un cont de facebook:
sau folosind formularul următor:
Nume:

Email:

Comentariul:

Cod siguranţă:
Codul de securitate



Servicii medicale de calitate la standarde europene

Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook


servicii complete deratizare,dezinsectie,dezinfectie

































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 18 iunie 2019
Autentificare
stiriactuale.ro