Într-o decizie surprinzătoare şi profund criticată de specialişti, Primăria Câmpina intenţionează să se retragă din Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Prahova (APDT), singura entitate judeţeană care promovează turismul local la nivel naţional şi internaţional. În timp ce alte oraşe precum Sinaia, Breaza sau Teişani se alătură entuziaste, Câmpina închide uşa în nas exact când turismul românesc începe să revină pe radarul internaţional.
Motivul invocat? Cotizaţia de... 266 euro pe lună! Ridicol, spun experţii. „Cine crede că poate face promovare cu 266 de euro nu înţelege acest domeniu”, a declarat preşedintele APDT, Adrian Voican.
Deşi a beneficiat gratuit de participări la târguri internaţionale, materiale promoţionale în mai multe limbi şi campanii naţionale, Câmpina nu a contribuit activ, ba chiar a lipsit de la evenimente-cheie precum infotripul „Redescoperă Valea Prahovei”, unde au participat sute de agenţi de turism şi jurnalişti.
Şi mai grav, circulă zvonuri că Muzeul Iulia Hasdeu, monument istoric, ar putea fi transformat în... restaurant, din cauza lipsei de personal calificat şi a faptului că „nu aduce venituri”. În loc să atragă turişti şi fonduri, administraţia locală pare să transforme oraşul într-un punct mort pe harta turismului românesc. Într-un moment în care România, prin PNRR, încurajează exact genul acesta de parteneriate, Câmpina se izolează.
Un oraş cu patrimoniu, istorie şi potenţial riscă să devină invizibil din cauza unei decizii neinspirate şi a unei lipse flagrante de viziune.
