Inginerii spanioli au produs un acumulator care ieftineşte călătoria cu 77%, se încarcă în doar 8 minute, iar maşina parcurge până la 1.000 de km. Bateria a fost iniţial testată de cele 4 companii producătoare de automobile din Germania.
Desigur, electromobilul este un mijloc de transport foarte atractiv. Vehiculul, nu poluează aerul, nu crează mult zgomot, combustibilul e ieftin. Chiar dacă nu are puterea şi viteza vehiculelor cu combustibili obişnuiţi, electromobilul nu e atât de costisitor şi e accesibil majorităţii oamenilor.
Cu toate acestea, maşinile electrice moderne au două dezavantaje majore: se încarcă prea încet şi au durată de “viaţă”scurtă. Cu toate că bateriile cu curent electric sunt permanent îmbunătăţite, încărcarea completă a acestora durează câteva ore, iar mişcarea autonomă atinge abia 300 de kilometri.
Aceste neajunsuri sunt înlăturate de cercetatorii de la Universitatea din Cordoba.
Compania Graphenano (graphenano.com) este cel mai important producător mondial de grafen la scară industrială. Adevărul e că bateria grafen poate duce la o altă revoluţie în industria de automobile şi de telefonie. Ea cântăreşte cât jumătate dintr-o baterie litiu-ion, costă cu 77% mai puţin, se încarcă în doar 8 minute, iar maşina parcurge până la 1.000 de km.
Graphen-ul – un element minune, descoperit în 2004, în structura carbonului. Este de un milion de ori mai subţire decât o foaie de hârtie.
Grafenul este extrem de uşor: o foaie de un metru pătrat cântăreşte doar 0,77 grame. Graphenul e conductor de căldura, generează energie electrică şi îşi modifică proprietăţile în asociere cu alte elemente chimice.
Graphenano Compania a început productia de baterii “graphene” pentru vehiculele electrice, în prima jumătate a anului 2015, pentru două dintre cele patru mărci de automobile mari din Germania, care le-au testat pe maşinile lor.
Din cauza volumului mare, bateriile grafen nu pot fi utilizate la maşinile obişnuite, dar Graphenano lucrează asupra reducerii dimensiunii lor. Dacă va reuşi, smartphone-ul va putea fi reîncărcat în doar 5 secunde.
Adio benzină, cu bateria spaniolă vom putea călători câte 1.000 de kilometri!
12 martie 2017
Din aceeaşi categorie:
La Vatra Dornei laptele costă 40 de bani pe litru la fermieri; în comerţ continuă sa fie 4 - 4,5 lei
Top articole
-
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina - FOTO
-
Accident grav pe Şoseaua Vestului Ploieşti. O persoană încarcerată
-
Ciprian Morărescu nu mai candidează pentru un nou mandat de primar al Comunei Filipestii de Pădure!
-
Cristian Constantin Apostol:” ADN-ul USR nu mai există – a devenit oficial un partid “toţi la fel„
-
Ilie Serbănescu, unul dintre cei mai proeminenţi economişti ai României, a murit
-
Femeie violată de un poliţist de la Sectia 4 de Poliţie Ploieşti?
-
Microhidrocentrala din Câmpina, afacerea ilegală care dăinuie de 16 ani de zile. Numele grele din spatele ei
-
Cornel Dinicu, patronul Fermei Dacilor, scapă de arestul la domiciliu!
-
DNA solicită redeschiderea dosarului Ferma Dacilor
-
Burghelea- miliţianul care umileşte campioanele. VOLO, ia-ţi torţionarul de la CSM!
Anul - ediţia nr. 3455
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 23 aprilie 2024
Autentificare
Autentificare