Inginerii spanioli au produs un acumulator care ieftineşte călătoria cu 77%, se încarcă în doar 8 minute, iar maşina parcurge până la 1.000 de km. Bateria a fost iniţial testată de cele 4 companii producătoare de automobile din Germania.
Desigur, electromobilul este un mijloc de transport foarte atractiv. Vehiculul, nu poluează aerul, nu crează mult zgomot, combustibilul e ieftin. Chiar dacă nu are puterea şi viteza vehiculelor cu combustibili obişnuiţi, electromobilul nu e atât de costisitor şi e accesibil majorităţii oamenilor.
Cu toate acestea, maşinile electrice moderne au două dezavantaje majore: se încarcă prea încet şi au durată de “viaţă”scurtă. Cu toate că bateriile cu curent electric sunt permanent îmbunătăţite, încărcarea completă a acestora durează câteva ore, iar mişcarea autonomă atinge abia 300 de kilometri.
Aceste neajunsuri sunt înlăturate de cercetatorii de la Universitatea din Cordoba.
Compania Graphenano (graphenano.com) este cel mai important producător mondial de grafen la scară industrială. Adevărul e că bateria grafen poate duce la o altă revoluţie în industria de automobile şi de telefonie. Ea cântăreşte cât jumătate dintr-o baterie litiu-ion, costă cu 77% mai puţin, se încarcă în doar 8 minute, iar maşina parcurge până la 1.000 de km.
Graphen-ul – un element minune, descoperit în 2004, în structura carbonului. Este de un milion de ori mai subţire decât o foaie de hârtie.
Grafenul este extrem de uşor: o foaie de un metru pătrat cântăreşte doar 0,77 grame. Graphenul e conductor de căldura, generează energie electrică şi îşi modifică proprietăţile în asociere cu alte elemente chimice.
Graphenano Compania a început productia de baterii “graphene” pentru vehiculele electrice, în prima jumătate a anului 2015, pentru două dintre cele patru mărci de automobile mari din Germania, care le-au testat pe maşinile lor.
Din cauza volumului mare, bateriile grafen nu pot fi utilizate la maşinile obişnuite, dar Graphenano lucrează asupra reducerii dimensiunii lor. Dacă va reuşi, smartphone-ul va putea fi reîncărcat în doar 5 secunde.
TITLURILE ZILEI:
• Elena Udrea, între spital şi instanţă • Protest al angajaţilor ANAF la Ploieşti • Vacanţă cu roboţi şi distracţie. Copiii cuceresc lumea tehnologiei la Ploieşti! • Podul de la Blejoi s-a redeschis, dar şantierul rămâne deschis. Autorităţile critică întârzierile şi pagubele colaterale • Elena Udrea, între spital şi instanţă • Protest al angajaţilor ANAF la Ploieşti • Vacanţă cu roboţi şi distracţie. Copiii cuceresc lumea tehnologiei la Ploieşti! • Podul de la Blejoi s-a redeschis, dar şantierul rămâne deschis. Autorităţile critică întârzierile şi pagubele colaterale
Adio benzină, cu bateria spaniolă vom putea călători câte 1.000 de kilometri!
12 martie 2017
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Guvernul Bolojan face "victime": 11 comune din Prahova, rămân fără viceprimari!
-
Vara plină de evenimente în Prahova. O săptămână încărcată de poveşti, oameni şi emoţii
-
Ucigaşul cu toporul din Lipăneşti. Tânără de 22 de ani, lovită mortal în plină zi. Agresorul a fost prins la scurt timp!
-
Lovită pe trecerea de pietoni, o femeie din Ploieşti a murit la spital. Fiul cere ajutor pentru a afla adevărul
-
11 suflete, printre care un bebeluş, lăsate sub cerul liber după un incendiu devastator. Apel la umanitate!
-
Femeie aproape ucisă în bătaie de un bărbat care fusese pus în libertate cu câteva ore în urmă
-
Viceprimarul Săraru vrea locuinţă de serviciu....sau decontarea navetei de la Bucuresti!
-
EXCLUSIV VIDEO Nico, surpriza banchetului claselor a 8 a de la Colegiul de Artă Carmen Sylva Ploiesti
-
Groapă de gunoi cuprinsă de flăcări azi-noapte, în Prahova
-
Barajul Paltinu rămâne intact! Operaţiunea de golire s-a blocat înainte să înceapă! Ce au descoperit inginerii
Anul - ediţia nr. 3783
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 1 iulie 2025
Autentificare
Autentificare