Corpul de Control al fostului premier Mihai Tudose a scos la iveală mai multe nereguli în activitatea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) în ultimii patru ani. Potrivit raportului de control, între 2013 şi 2015 nu s-a investit niciun leu în infrastructura aeroportuară, deşi anual s-au alocat fonduri cuprinse între 200 şi 270 de milioane de lei.
De exemplu, în 2016 şi 2017 s-au cheltuit sub 1% din banii alocaţi. În raport se mai arată că sunt probleme la ambele piste ale aeroportului Henri Coandă. Una dintre ele nu poate fi folosită pe o lungime de 1.200 de metri, iar cealaltă are nevoie de reparaţii capitale. De asemenea, e nevoie de lucrări la căile de rulare şi spaţiile de staţionare destinate aeronavelor.
În raportul fostului Guvern mai apar şi numele unor angajaţi care au muncit foarte puţin, însă ar fi încasat venituri foarte mari. De exemplu, o angajată care a lucrat un an şi jumătate (18 luni) la Aeroportul Otopeni doar 112 minute a fost plătită cu echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.
O altă gaură în buget constatată de inspectorii Guvernului este reprezentată de costurile cursurilor de şcolarizare pentru personal. Acestea s-au ţinut în cele mai exotice destinaţii, precum Las Vegas, Sydney, Bangkok, Tokyo, Auckland sau Kuala Lumpur.
Aproape 810 milioane de lei au fost veniturile CNAB, care administrează aeroporturile Otopeni şi Băneasa, în primele nouă luni ale acestui an, cu 20,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. De asemenea, profitul brut înregistrat în perioada ianuarie — septembrie 2017 a fost de 320 milioane lei, cu 34% ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2016.
Potrivit unui comunicat al CNAB, dat anul trecut, acest rezultat s-a datorat în primul rând veniturilor din exploatare obţinute în urma creşterii traficului aerian de pasageri, dar şi a acţiunilor de optimizare a activităţii aeroportuare întreprinse începând cu al doilea trimestru al acestui an.
În ciuda acestor cifre, investiţiile pentru extinderea aeroportului Otopeni, care a devenit în ultimii ani supraaglomerat, întârzie să apară. Potrivit reprezentanţilor CNAB, aeroportul a avut în 2016 un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar anul trecut, conform oficialilor companiei, ar fi depăşit aeroportul din Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.
Salariu în România: 15.000 de euro pentru 112 minute lucrate
9 februarie 2018
- Tags:
- aeroportuara,
- aeroporturi,
- bucuresti,
- premier,
- companiei,
- iveala,
- raportului,
- control,
- corpul
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Guvernul Bolojan face "victime": 11 comune din Prahova, rămân fără viceprimari!
-
Vara plină de evenimente în Prahova. O săptămână încărcată de poveşti, oameni şi emoţii
-
Ucigaşul cu toporul din Lipăneşti. Tânără de 22 de ani, lovită mortal în plină zi. Agresorul a fost prins la scurt timp!
-
Lovită pe trecerea de pietoni, o femeie din Ploieşti a murit la spital. Fiul cere ajutor pentru a afla adevărul
-
Femeie aproape ucisă în bătaie de un bărbat care fusese pus în libertate cu câteva ore în urmă
-
EXCLUSIV VIDEO Nico, surpriza banchetului claselor a 8 a de la Colegiul de Artă Carmen Sylva Ploiesti
-
Groapă de gunoi cuprinsă de flăcări azi-noapte, în Prahova
-
Barajul Paltinu rămâne intact! Operaţiunea de golire s-a blocat înainte să înceapă! Ce au descoperit inginerii
-
Acuzaţii grave după o operaţie de peritonită. O fetiţă din Ploieşti, cu corp străin uitat în abdomen
-
DGASPC Prahova face angajări urgente
Anul - ediţia nr. 3786
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 4 iulie 2025
Autentificare
Autentificare