Corpul de Control al fostului premier Mihai Tudose a scos la iveală mai multe nereguli în activitatea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti (CNAB) în ultimii patru ani. Potrivit raportului de control, între 2013 şi 2015 nu s-a investit niciun leu în infrastructura aeroportuară, deşi anual s-au alocat fonduri cuprinse între 200 şi 270 de milioane de lei.
De exemplu, în 2016 şi 2017 s-au cheltuit sub 1% din banii alocaţi. În raport se mai arată că sunt probleme la ambele piste ale aeroportului Henri Coandă. Una dintre ele nu poate fi folosită pe o lungime de 1.200 de metri, iar cealaltă are nevoie de reparaţii capitale. De asemenea, e nevoie de lucrări la căile de rulare şi spaţiile de staţionare destinate aeronavelor.
În raportul fostului Guvern mai apar şi numele unor angajaţi care au muncit foarte puţin, însă ar fi încasat venituri foarte mari. De exemplu, o angajată care a lucrat un an şi jumătate (18 luni) la Aeroportul Otopeni doar 112 minute a fost plătită cu echivalentul a aproximativ 15.000 de euro.
O altă gaură în buget constatată de inspectorii Guvernului este reprezentată de costurile cursurilor de şcolarizare pentru personal. Acestea s-au ţinut în cele mai exotice destinaţii, precum Las Vegas, Sydney, Bangkok, Tokyo, Auckland sau Kuala Lumpur.
Aproape 810 milioane de lei au fost veniturile CNAB, care administrează aeroporturile Otopeni şi Băneasa, în primele nouă luni ale acestui an, cu 20,1% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului 2016. De asemenea, profitul brut înregistrat în perioada ianuarie — septembrie 2017 a fost de 320 milioane lei, cu 34% ori mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2016.
Potrivit unui comunicat al CNAB, dat anul trecut, acest rezultat s-a datorat în primul rând veniturilor din exploatare obţinute în urma creşterii traficului aerian de pasageri, dar şi a acţiunilor de optimizare a activităţii aeroportuare întreprinse începând cu al doilea trimestru al acestui an.
În ciuda acestor cifre, investiţiile pentru extinderea aeroportului Otopeni, care a devenit în ultimii ani supraaglomerat, întârzie să apară. Potrivit reprezentanţilor CNAB, aeroportul a avut în 2016 un trafic de pasageri de 10,99 milioane persoane, iar anul trecut, conform oficialilor companiei, ar fi depăşit aeroportul din Budapesta, care anul trecut a avut 11,43 milioane.
Salariu în România: 15.000 de euro pentru 112 minute lucrate
9 februarie 2018
- Tags:
- aeroportuara,
- aeroporturi,
- bucuresti,
- premier,
- companiei,
- iveala,
- raportului,
- control,
- corpul
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Cutremur la Teatrul „Toma Caragiu”. Andi Vasluianu, vizat de concedieri! Actorii şi angajaţii sar în apărarea directorului Mihaela Rus
-
Fost preot găsit spânzurat în podul casei
-
Sinaia, orasul cu care nu te poti plictisi! Protest împotriva abuzurilor din localitate!
-
Un bărbat şi-a pierdut viaţa sub roţile trenului, în Prahova
-
Cristina Deleanu, actriţa născută la Ploieşti, a plecat dintre noi. O viaţă dedicată scenei şi publicului
-
Sfidare totală la Breaza. Hidro Prahova ia bani pe apă infestată, iar şeful ANPC este trimit la "treaba lui"
-
O zi pe an, şansă la vindecare, Ce se petrece la Ghighiu în Vinerea Luminată
-
Ziua Moaşei, sărbătorită cu emoţie la Maternitatea din Ploieşti
-
Prahoveni în stradă pentru reluarea turului II la prezidenţiale
-
Noapte fatală pe un drum din Prahova. Două vieţi pierdute într-un accident cumplit
Anul - ediţia nr. 3754
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2025 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 20 mai 2025
Autentificare
Autentificare