Luni, 5 decembrie 2022 - 7:49:05
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Grup Feroviar Român preia companiile feroviare elene?


15 aprilie 2012

gfrGrup Feroviar Roman şi-a exprimat interesul pentru preluarea operaţiunilor de transport de mărfuri din Grecia, în concurenţă cu grupul francez SNCF şi compania naţională feroviară din Rusia, au declarat surse oficiale elene.

Astfel, trei companii feroviare europene sunt interesate să cumpere integral sau parţial transporturile feroviare de stat din Grecia, în cadrul programului de privatizări asumat de guvernul de la Atena în schimbul pachetelor de asistenţă financiară externă de la Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional (FMI), potrivit surselor citate. Rusia vrea să cumpere integral reţeaua de căi ferate din Grecia şi operatorul ei, Trainose, iar Grup Feroviar Roman (GFR), cel mai mare operator feroviar privat din România, şi-a exprimat interesul pentru operaţiunile de mărfuri, au afirmat doi înalţi oficiali eleni.
Un reprezentant al Căilor Ferate Ruse a declarat că societatea de stat a discutat preluarea integrală sau parţială a reţelei greceşti.
Compania feroviară franceza SNCF vrea să peria mai multe rute de pasageri şi de mărfuri şi a efectuat deja procesul de due diligence, potrivit unui oficial elen care a participat la discuţiile purtate la Atena şi Pariş în 2010 şi la finele anului trecut, când negocierile au progresat până la nivelul Ministerului Transporturilor.


Unul dintre oficialii eleni a afirmat că s-a întâlnit de mai multe ori cu o delegaţie din partea GFR, cel mai recent în februarie.
GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfă din România, după compania de stat CFR Marfa, şi a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 125 milioane euro.
Compania românească a fost descalificata în luna februarie dintr-o licitaţie pentru privatizarea singurei divizii profitabile a companiei naţionale de căi ferate din Bulgăria, BDZ, după introducerea, în condiţiile de calificare, a unei cifre de afaceri de minimum 500 milioane euro pe an în ultimii trei ani. De altfel, toţi investitorii strategici s-au retras din acea procedură de privatizare, inclusiv Deutsche Bahn (Germania) şi Schenker (Austria), din motive nespecificate, potrivit informaţiilor apărute la acea dată în presă bulgara.


Grup Feroviar Roman are operaţiuni de transport în România, Ungaria, Bulgăria, Şerbia şi Republica Moldova.
Guvernul elen spera să obţină 200 milioane euro prin privatizarea Tarinose şi OSE - societatea care administrează infrastructura fizică de cale ferată din Grecia. Cele două companii au fost despărţite în 2008, iar statul elen a preluat doi ani mai târziu 10,7 miliarde euro din datoriile lor, din care 700 milioane euro aferente Trainose, faţă de active de 120 milioane euro.


Potrivit calendarului stabilit de UE, procesul de licitaţie pentru Trainose ar trebui să înceapă în trimestrul al patrulea al acestui an, iar activele companiei vor fi transferate în acest scop la fondul elen pentru privatizare.
Cu aproape 900 de angajaţi, Trainose operează pe toate cele 500 de rute de transport de marfă şi pasageri din Grecia, deservite de 2.500 de kilometri de cale ferată.


Compania şi-a redus anul trecut pierderile la 33 milioane euro şi a trecut pe profit în decembrie. În primele două luni din 2012, compania a avut un profit net de aproape 142.000 euro, faţă de o pierdere de 12,6 milioane euro în perioadă corespunzătoare din 2011.


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin


Duo_best_gaz

Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook







































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 4 decembrie 2022
Autentificare
stiriactuale.ro