Patru companii şi asocieri de firme concurează pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov.
- Printre acestea figurează şi consorţiul franco-elen Vinci-Aktor, care a abandonat în 2010 proiectul cu trei zile înainte de termenul până la care era obligat să vină cu banii. De această dată, intră într-o asociere formată din şapte firme: VINCI SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS, VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT, STRABAG AG, STRABAG SE, AKTOR SA şi AKTOR CONCESSION SA.
- Ofertă a depus şi CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, companie care a fost implicată în vara anului 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine. De altfel, CCCC LTD a blocat şi procedura de atribuire a contractului pentru Comarnic-Braşov, în urma unei contestaţii depuse la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
- Un alt ofertant este asocierea formată din SC SPEDITION UMB SRL şi SC TEHNOSTRADE SRL, fime controlate de "regele asfaltului" Dorinel Umbrărescu.
- Asocierea formată din firmele italiene IMPREGILO SpA şi SALINI SpA a depus o ofertă pentru Comarnic-Braşov. Italienii au mai lucrat în România, câştigând o licitaţie pentru construirea a 22 de kilometri de autostradă între Orăştie şi Sibiu, pentru care au primit 144 de milioane de euro.
Înainte de a fi selectat câştigătorul, premierul Victor Ponta a anunţat deja că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat. "Cei care fac această concesiune vor pune barieră şi vor pune taxă", a spus Victor Ponta. Primul-ministru a fost însă evaziv în legătură cu momentul la care ar putea începe lucrările. "Pentru mine e o prioritate în acest mandat. Până la sfârşitul mandatului sper să progresăm foarte mult", a adăugat Ponta.
Sursa: gandul.info