Coca-Cola Hellenic a avut în primul trimestru pierderi de 29 milioane euro, faţă de un rezultat negativ de 8,9 milioane euro în urmă cu un an, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile şi a măsurilor de austeritate din Europa, care au afectat cererea.
Profitabilitatea companiei, al doilea mare îmbuteliator al produselor Coca-Cola la nivel mondial, a fost afectată şi de preţul mai mare al zahărului, potrivit unui comunicat al Coca-Cola Hellenic.
Excluzând costul unor măsuri de reorganizare, Coca-Cola Hellenic a înregistrat în primul trimestru pierderi de 18,6 milioane euro, în creştere de la o pierdere de un milion de euro în urmă cu un an.
Compania intenţionează să bugeteze în acest an 50 de milioane de euro pentru restructurare, ceea ce va genera economii de 35 de milioane de euro pe an din 2013.
Măsurile de reorganizare aplicate anul trecut vor aduce beneficii de circa 40 de milioane de euro în acest an, potrivit comunicatului.
Volumul vânzărilor a scăzut cu 2% în primul trimestru, la 425 de milioane de navete, din cauza măsurilor de austeritate din ţări precum Grecia şi Irlanda, în timp ce vremea rece din Europa Centrală şi de Est a afectat cererea. Veniturile au urcat cu 1%, la 1,14 miliarde de euro. Piaţa din Grecia are o contribuţie de 6% la vânzările grupului.
Pe pieţele emergente, volumul vânzărilor a scăzut cu 3%, la 195,9 milioane navete, dar veniturile au urcat cu 6%, la 593,1 milioane euro.
Coca-Cola Hellenic a înregistrat pe pieţele emergente pierderi operaţionale de 7,7 milioane euro, în scădere de la 9,8 milioane euro în urmă cu un an.
În România, volumul vânzărilor s-a redus cu un ritm scăzut, de o singură cifra, din cauza temperaturilor foarte scăzute din februarie, care s-au adăugat condiţiilor economice dificile. Volumul vânzărilor de produse sub brandul Coca-Cola a urcat cu un ritm de o singură cifra, iar în cazul Coca-Cola Zero a avut loc o dublare a volumului.
Coca-Cola Hellenic deţine în România patru fabrici, la Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi Vatra Dornei.