Duminică, 24 noiembrie 2024 - 3:18:41
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Privatizarea CFR Marfă un nou eşec?


25 iulie 2013

Privatizarea CFR Marfă riscă să devină o nouă privatizare eşuată, după cea a Oltchim din 2012. Ceea ce face ca acest subiect să capete o importanţă mult mai crescută este pasarea responsabilităţii de la premier la preşedinte în cazul unui eşec, dar şi datorită condiţiei clare puse de către FMI şi anume semnarea contractului. Delegaţia FMI, CE şi a Băncii Mondiale a cerut după şedinţa de Guvern o întâlnire cu Victor Ponta, Danile Chiţoiu şi Liviu Voinea care nu a fost anunţată public. "FMI a cerut la ultima întâlnire cu colegii din minister semnarea în cel mai scurt timp a contractului. Sper ca preşedintele să aibă responsabilitate şi să dea o poziţie oficială a CSAT",  a declarat Relu Fenechiu după ce premierul Victor Ponta a anunţat aprobarea în şedinţa de Guvern a condiţiilor de vânzare până pe data de 23 septembrie.

Această nouă tactică a Guvernului a fost pusă în practică în prima zi a concediului preşedintelui. În lipsa acestuia purtătorul de cuvânt a preşedintelui a susţinut că ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe pe contracte de privatizare" şi că "Ponta încearcă să fugă de responsabilitate".

Presat de către Traian Băsescu să îşi asume privatizarea CFR Marfă în perioada interimatului, Victor Ponta a semnat hotărârea de Guvern pentru aprobarea elementelor principale ale contractului de vânzare-cumpărare de acţiuni între statul român, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, şi Societatea Comercială Grup Feroviar Român SA, în calitate de cumpărător.

Cu toate acestea premierul a pus o condiţie si anume cererea avizului CSAT, fapt care este extreme de neobişnuit prin faptul că avizele actelor normative se dau potrivit legii înainte şi nu dupa aprobarea hotărârilor de Guvern. În acest sens contractul trebuie încheiat în 60 de zile.

Fostul ministru Relu Fenechiu susţine însă că, la plecarea de la Ministerul Transporturilor, avea un plan B pentru cazul anulării privatizării. Soluţiile sale: "reluarea privatizării în cel mai scurt timp, mulţi din cei care au crezut că mimăm o privatizare sunt interesaţi" sau păstrarea în portofoliul statului cu condiţia menţinerii deciziei de ştergere a datoriilor şi a păstrării actualei conduceri. "Altfel va fi vândută la fier vechi. Ştiţi cât se va obţine? Vreo 70 de milioane de euro", a declarat premierul Ponta.

Cu toate acestea,  purtătorul de cuvânt al preşedintelui a declarat că ar fi o ilegalitate ca CSAT să se pronunţe pe acest contract de privatizare: „Aşa că îl rugăm respectuos pe domnul prim-ministru Victor Ponta să nu aştepte avizul CSAT după derularea procesului de privatizare pentru că domnul preşedinte Traian Băsescu nu va accepta să încalce legea. Singurii care pot decide asupra acestui contract sunt ministrul interimar al Transporturilor, domnul Victor Ponta, prim-ministrul Guvernului României, domnul Victor Ponta, şi Guvernul Victor Ponta. Domnul Traian Băsescu, speră ca domnul prim-ministru Victor Ponta să nu genereze un nou episod tip «Oltchim» cu ocazia privatizării CFR Marfă".


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin

Hidroprahova


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 22 noiembrie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro