Luni, 9 decembrie 2024 - 9:47:59
Echipa Ştiri Actuale
Români din toate țările, uniți-vă!

Război cu "Dumnezeul unui sistem"


1 august 2016


 

Aviatorii români sunt foarte mândrii şi fericiţi de celebrarea zilei Aviaţiei Române şi a Forţelor Aeriene, pe 20 iulie, în ziua când aievea o divinitate solară şi meteorologică, Sfântul Prooroc Ilie urca în carul de foc la cer, pedepsit şi... reevaluat! Incontestabil, această măreaţă ZI este o binecuvâtare pentru temeritarea piloţilor prin vâzduhul cu frumuseţi şi miracole, cu nori, tunete, trăsnăte şi ploi torenţiale.

În preajma acestei zile, acum cinci ani, am pierdut doi colegi, piloţi-militari. Fără voia lor, au “decolat la Escadrila din ceruri”! Probabil, un loc mai bun decât lumea noastră materială, care ţine de aspectul economic sau pecuniar. În marţea neagră din 12 iulie 2011, pe izlazul comunal Şirna-Tăriceni/Prahova, ziua-n amiaza mare, au trecut pragul în lumea de dincolo, în lumea spiritelor, doi comandori-rezervişti, Victor HUCI şi Mircea TOADER. Au decedat pe timpul testării în zbor a unui avion ultrauşor, nou fabricat. Categoric, acest teribil accident de aviaţie s-a produs doar din cauze tehnice. Motorul avionului cu instalaţia de combustibil modificată s-a auto-oprit în procesul decolării. Tocmai la proba specială de testare, “decolare cu greutate maximă! Fatidic moment! Imposibil de rezolvat! Până azi, rudele şi colegii nu au reuşit modalităţi vivace pentru a depista, de ce Dumnezeu i-a chemat atât de devreme la El!? Iar eu nu am înţeles nicidecum, de ce s-au făcut investigaţii simpliste şi vădit protecţioniste? Trecut sau nu de … vămile văzduhului, bunul meu prieten Victor, de la care întotdeuna găseam un zâmbet, o privire pe furiş şi vorbe meşteşugite, în aceste momente de …grea aşteptare la …pronunţare, vreau să recepţioneze pe frecvenţele din neştiut, cum mă moşmondesc să pătrund prin căile sinuoase ale celor care compară răul de bine! Oare, va afla conţinutul raportului meu, povestit sincer şi curat omului dag şi scump mie, cel care m-a adus pe lumea asta şi m-a crescut cu chiu şi vai!? Dar cel care, la momente de grea supărare, similare acestuia, m-a liniştit, m-a luminat, şi mi-a acordat multe, foarte multe pilde…

… mamă dragă, de la începutul spovedaniei mele, te rog să-mi răspunzi la întrebarea  „există ceva care poate fi de folos sufletelor după moarte”?

- Băiete, ascultă-mă în chip de copil şi încearcă să-mi povesteşti tot ce te apasă, dar nu folosi cuvinte mari şi nu aminti de taina Sfintei Spovedanii. Aceasta se face, de bună voie, doar înaintea duhovnicului. Şi nu trebuie să fie prihănitoare, adică să nu dai vina pe nimeni. Nici pe oameni, nici chiar pe diavoli. Or, tu pari sănătos, dar eşti mereu cu barda-n brâu…

- Păi, vreau să mă destăinui despre draci cu chip de om …

- Fii îngăduitor, bunul Dumnezeu te-a ajutat mai mult decât meritai. Noroc cu rugăciunile mele! Şi ascultă-mă cu înţelepciune: biserica ortodoxă prin sfinţii săi ne-a învăţat că Sfânta Jertfă  a lui Hristos, Jertfa mântuirii noastre, aduce mari foloase sufletelor şi după moarte, putând da iertarea păcatelor lor în viaţa care va să vină. Pentru această pricină, sufletele morţilor cer uneori să li se facă Liturghi, aşa cum am făcut eu părinţilor mei, fraţilor, surorii mele şi lu`tac-tu. Da ce-ţi veni cu asemenea întrebări, că de mic mai pisălogit cu fel de fel de curiozităţi? De când erai d-un cot, poate un pic mai măricel, atunci când te-am învăţat “înger îngeraşul meu”, m-ai tot sâcâit cu... de ce nu-ţi vezi îngeraşul, de ce nu-i lângă tine cănd te latra câinele sau când îţi fugea calul în lucernă? Da, n-ai remarcat ce frumos te-a ajutat, când ai deveni mare, să poţi călării mii de cai-putere în siguranţă!?!!! Iar acum, după mai bine de o jumătate de veac, pui întrebări duhovniceşti în loc să intri şi tu în biserică să te rogi pentru iertarea păcatelor! Sau ţi-e frică să nu cadă pe tine sfinţii de pe icoane?

- Te rog, opreşte-te. Am venit la mata să-mi asculţi oful. Şi de la început, află că de  nenumărate ori era să plec în ceruri, aşa, cât ai scăpăra din amnar! Însă, de fiecare dată, am simţit cum un îngeraş mă salvează în ultima clipă! Dar de cinci ani încoace nu reuşesc şi nu mă ajută nimeni să descos iţele întortocheate ştiinţific pentru a afla cum şi din ce cauză au murit nevinovaţi doi prieteni, neprihăniţii mei colegi-piloţi. Ţi-am mai spus câte ceva despre ei. E vorba despre acea misiune aeriană, cu avionul nou construit şi modificări pe ici pe acolo de către un  inginer nesăţios. Mare păcat a făcut că în grabă, nici după o lună, parcă vreo 25 de zile, a scos avionul pentru a doua oară la zbor tehnic de omologare. Prima încercare a fost un eşec total…

- Ce-i aia omologare?

- Adică, a confirma oficial calităţile unui produs şi, numai dacă este bun, se aprobă fabricarea lui curentă în anumite scopuri. Apoi, poţi să-l şi vinzi!

- Cumva… vorbeşti de catastrofa aeriană de pe… câmpul de lângă satul unde s-a născut şi deunăzi ai înmormântat-o pe soacră-ta? Dumnezeu s-o ierte, era o femeie tare cumsecade! Ăăă…undeva pe lângă Ploieşti? Am văzut şi la telivizor. Vaaai, ce necaz mare pe capul familiilor! De ce maaamă s-au grăbit să-l bage iar la zbor dacă nu era bine reuşit? Şi dacă s-au grăbit, de ce nu l-au luat la puricat? Cine maaamă la oblojit, cine şi-a pus deştul, cine a iscălit în buletinul lui, sau cum îi zice, că nu-mi mai amintesc…

- Livret se cheamă, mamă..

- Aşa, aşa, parcăm ieri te auzeam: lasă măicuţă n-ai grijă, în fiecare zi avionul pe care-l zbor este îngrijit peste tot, în toate măruntaiele de cel puţin 4-5 ingineri, başca 15-20 de tehnicieni. Şi ce te mai împăunai când îmi spuneai: n-ai teamă, unii repară, alţii verifică şi trec tot întrun document, absolut tot, sub semnătură, pentru că răspund cu capul. Mi-ai dat şi un exemplu nimerit: mamă, fac exact  ca doctorii când consultă şi completează fisa medicală de la capul bolnavului. Sau m-ai minţit, să nu-mi mai fac griji!? De-ai  ştii de câte ori mă trezeam noaptea şi mă rugam să nu cazi cu avionul!? Doamne, mulţumescu-ţi ţie Doamne că mi l-ai ocrotit.... ! Auzi, dar azi nu se mai face aşa?

- Cu siguranţă mamă se face, dar la armată şi la avioanele de transport pasageri. Însă la ăştia, la cei care construiesc avioane mici cu greutate sub 450 de kile şi două locuri, am descoperit că nu fac aşa! E totul diferit! Cică dacă sunt acoperiţi şi de… titluri ştiinţifice şi au lucrat sau sunt reprezentanţii de calitatea produselor în mari societăţi aeronautice naţionale, şi încropesc între ei activităţi comerciale şi financiare, fac ce vor muşchii lor! Obligatoriu şi necondiţionat, o afacere pusă pe roate trebuie să îndeplinească condiţia GAD, adică gaşcă acţionează discret!! Evident, în folosul direct al lor şi indirect al altora. La ăştia, care au făcut fel de fel de matrapazlâcuri prin hăţişul şi sub umbrela unor asociaţii sau fundaţii, chipurile în baza unor „Contracte de Prestări Servicii”, am descoperit că totul este anapoda. Aparent, lasă impresia că stânga nu ştie ce face dreapta. Nu respectă reglementările! Auzi tu, până şi legile pe domeniul specific lor sunt eludate, adică ocolite! În prezent, fiind inginer de aviaţie cu patalama poţi să cumperi o elice din Ucraina, un motor din Austria, un robinet de combustibil de la TCMT, tradus vine, tehnologia de construcţii maşini şi tractoare!  Ba chiar şi trenul de aterizare îl cumperi de ici de acolo, de unde ai depistat că se potriveşte, ca preţ şi formă, la un tip de avion anterior proiectat şi construit de către alte persoane de peste mări şi ţări. Şi faci tu unul aproape identic! Ei, ce să-i faci, de la Neculce-ncoace se copiază TOT! Ca atare, mintenaş toate chilipirurile le asamblezi, adică le fixezi, le prinzi neapărat pe „o structură de aeronavă categoria ultrauşor fabricată cu materiale de calitate aeronautică” şi certificată la societatea unde eşti…„inspector inter-faze(porţi) pe linia de asamblare”. Aaa, normal, munceşti din greu dar nu singur. Ar fi foarte epuizant! Dacă ai zodie norocoasă şi eşti, absolut întâmplător, de exemplu, “Reprezentantul I. Aerospace Industries la Societatea… Company Bucureşti” îţi dau o mână de ajutor toţi, de la portar la director! Cică, pe toţi i-au năpădit entuziasmul, dragostea şi fascinaţia zborului. Aceştia, băieţi de băieţi in-corpore, te ajută şi la lucrările din laboratoare, şi-n hangar, şi-n procesele de asamblare şi dezasamblare ale micului avion. Săracul, apoi este cărat cu maşina „dus-întors pe diferite câmpuri de zbor, doar, doar s-o desprinde de la sol! Aici este verificat „în zbor’’ numai după pregătirea tarlalei, adică după cositul ciulinilor, nivelarea muşuroaielor de cârtiţe, strângerea băligarului şi alungatul şeptelului. Doar aici, toate serviciile astea, altele nu există, sunt aproape moca! Şi-i mai departe de ochii curioşilor! Ceva de groază aici este doar paza împotriva năbădăioaselor de viţele şi tăuraşi, de iepe şi armăsari pe care, uneori, le cuprinde pe nesimţite… strechea!!! E nasol, scapă cine poate dacă primarul nu-i vigilent!!  Categoric, multe chestii-s pe muteşte, însă, ajutorul tuturor, de la societate la autoritate,  este vizibil, mai ales la necaz, adică la momentul când se dă cu… subsemnatul… Că de, dacă întinzi coarda până plesneşte, apare nenorocirea! Ei dragă mamă, aici şi acum se simte spiritul de grup, prin declaraţii la unison, de tip „copy-paste”. Pe româneşte spus,  „scrieţi cum vă dictez eu” la comanda  mea...!!

- Păi tu le-ai spus cum să scrie? Ce căutai acolo!?

- Nu, nu mai înţeles, sau eu nu am explicat bine.

- Lasă, îmi explici altă dată. Mai bine dumireşte-mă, ce făceau cu avionul după graba asta nesăbuită, parcă au căutat-o cu lumânarea…!?

- Exact ce face ţăranul după ce creşte viţeii, porcii şi orătănii în curtea sa! Le vinde unde poate, unde piaţa cere, nu? Numai că, inginerul din capitala ţării dă comandă, în prima fază, să se treacă pe flux tehnologic doar trei structuri de aeronavă. Cu tupeu şi îngăduinţă, se execută! Ba, se şi modifică, şi iute la vânzare peste graniţă! Se vinde bine, cu preţuri piperate. Avionul acesta care s-a defectat şi a luat viaţa a doi piloţi era deja arvunit şi trebuia predat la termen, conform înţelegerii dintre constructor şi cumpărător, un turc. Barosanul ăsta, turcul, comandase şi ceva modificări constructive la acest avion, deosebit faţă de original. Clientul dorea, plătise în avans, să zboare mai mult, pe distanţe mai mari cu o singură alimentare. Numai că, inginerul proiectant şi constructor, adică cel care l-a desenat şi asamblat din părţi componente cumpărate de unde a putut din lumea asta largă, ştiind avantajele liberei circulaţii a mărfurilor, nu l-a reuşit din prima!!  Deşi toate lucrările şi testările de specialitate nu le-a făcut în garajul personal, ci în laboratoarele şi-n hangarele unei mari societăţi aeronautice, cu credibilitate internaţională! Ti-am mai spus, dar repet să bagi la cap! Pilotul-inspector selectat pentru testare l-a verificat la sol şi-n zbor din… fuga calului. Câţi şi de ce au fost desemnaţi mai mulţi piloţi pentru o singură misiune aeriană, îţi voi explica mai încolo! Noroc cât casa pe acesta, pe al doilea pilot-inspector selectat şi desemnat de autoritatea de certificare! Dl D.S., aşa-l cheamă, era gata-gata s-o mierlească, să se prăbuşească cu avionul, aşa că l-a aterizat după nici 10 minute de zbor! Practic, a decolat şi a aterizat urgent deoarece a observat că avionul nu putea fi pilotabil, după cum avea să noteze: „ba înclina puternic pe stânga, ba cobora botul, făcea viraj greoi la unghi mic, nu ţinea direcţia, era instabil în plan vertical. De unde rezultă că avionul a fost construit precar, era complet dezechilibrat şi nici nu răspundea normal la comenzi!!! La sol, mulţumit nevoie mare că a scăpat cu bine şi ştiind că, „frate-frate da brânza-i pe bani”, scrie tardiv, negru pe alb: „avionul este oprit de la zbor”.

- Vrei să spui că avionul zbura ca o raţă împuşcată-n aripă?

- Exact! Superbă asemănare!

- Să mă ierte Dumnezeu, zic şi eu, de l-a tine mai ştiu câte ceva. În cazul ăsta cred că avionul oprit de la zbor trebuia căutat peste tot, şi-n…  na, era să zic o prostie! Mai abitir ca tac`tu când pregătea căruţa cu fructe şi cartofi să se ducă la câmp. Daaa, mi-aduc aminte, săracul ce o mai dezmierda, o ungea la furca de la direcţie, la frâna de pe spate! Ba, uneori, chema să-l îndrume oameni mai în vârstă. Nu era fudul. Nu dădea negru peste verde, era categoric şi nu se juca.  Era foarte meticulos, da să ştii de la mine că  niciodată, absolut niciodată nu a dat cu oiştea-n gard

- Mă laşi să continui sau îmi turuieşti din toată copilăria?

- Ştii ce, mai fac şi eu nişte comparaţii deocheate, poate ţi se mai descreţeşte fruntea!

- Nu pot mamă, nu pot şi gata! Când văd şi aud samsarii şi şarlatanii, când descopăr la ei minciuni sfruntate, falsuri, nerozii, samavolnicii, eu cu mari eforturi reuşesc să mai  găsesc câte o gură proaspătă de oxigen. Şi asta, numai cu ajutorul unor oameni cumsecade, cu multă carte, bună creştere şi frică de Dumnezeu! Cum să nu mă revolt, cum să nu strig la cer, când observ că organele specializate ale statului care realizează activitatea judiciară comit abuzuri grave în serviciu, îşi bat joc de misiunea nobilă a profesiei de procuror, de oameni-victime, având ca unic scop scăparea persoanelor vinovate de rigorile legii penale. Bineînţeles că-mi apare… „vălul roşu şi încep să regret că am slujit ţara la mii şi mii de metri înălţime, sub jurământ la Drapel!

- Ce-ţi apare!?

- Adică roşu în faţa ochilor, mult, foarte mult sânge-n creier. Detalii, mai târziu. Acum fii atentă! Află şi tu mamă că instanţa, adică un organ de stat însărcinat cu soluţionarea litigiilor între un om cinstit şi un escroc, şarlatan sau criminal, ci-o fi el acolo, a constatat că procurorul nu a administrat toate probele în vederea aflării adevărului. În cazul de care fac vorbire, procurorul trebuia să dispună o expertiză tehnică de specialitate pentru lămurirea tuturor împrejurărilor producerii accidentului. Tot instanţa arată că neadministrarea de către procuror a unor probe esenţiale pentru aflarea adevărului echivalează cu încălcarea dreptului la apărare. Astfel, în cauză nu au fost respectate toate garanţiile necesare desfăşurării unui proces nepărtinitor. În final, instanţa trage concluzia că procurorul a pronunţat soluţia de neîncepere a urmăririi penale încălcându-şi rolul activ, constând în obligaţia impusă acestuia de a strânge probele necesare aflării adevărului şi lămuririi cauzei, sub toate aspectele, în vederea justei ei soluţionări.

- Nu te supăra pe mine fiule, n-am înţeles o iotă, dar totuşi întreb, ca proasta-n târg: dacă ”procuratorul ăsta” nu s-o fi priceput la cazuri destea complicate, de nenorocire în aviaţie, şi-o fi zis: ”morţii cu morţii şi vii cu vii”!?

- Să zicem că ai dreptate. Într-adevăr, dosarul cu pricina a fost luat din ghearele unei prime pramatii care a fost la locul prăbuşirii avionului, pentru instrumentarea cazului, dosarului...

- Ce înseamnă, instrumentare, că ai venit cu termini de la oraş. Ai uitat de unde ai plecat?

- Bine, bine! Ai dreptate! E un cuvănt cu mai multe înţelesuri... cam... parşiv!!! Înseamnă şi a întocmi un proces verbal, şi a ancheta. Dar şi a aranja, a instrui...

- ...cum adică!? Îl înveţi pe cineva cum, ce şi când să facă ceva, vrute şi nevrute...!?

- ...ăsta, procurorul sosit la faţa locului i-a permis inginerului constructor să predea mai târziu toate documentele avionului, tipizate şi înregistrate, după 4, 5 sau 10 zile. Incredibil, nu!? Fantastic, nu!? Uite mamă, unde s-a ajuns!? Mama lor de... Un organ judiciar să facă o asemenea eroare sau poate măgărie!? Un organ specializat al statului trimis să realizeze o activitate judiciară acordă timpul necesar unui individ găsit la locul faptei comise, o durată trebuinciosă pentru a-şi spulbera amprentele!? Repet, să înţelegi bine! Mai clar de atât pot explica doar la tablă sau pe şevalet. Fapta de omor a fost generată de un produs nou fabricat, scos la testare pentru multiplicare şi vânzare.  Pe timpul testării şi din cauza defectării produsului au murit doi ANGAJAŢI. Produsul nou fabricat şi scos a doua oară la testare pentru omologare a fost proiectat şi modificat constructiv, faţă de original, de ANGAJATOR. Produsul nu a fost fabricat într-o grotă sau tavernă. E claaar!? Produsul a fost fabricat într-o societate comercială.  Dacă-i clar până aici mamă, nu trebuie să le dea cineva...  treeeziiireaaaaa...!?

- Mă, ce tot îi faci ca pe o albie de porci, ba pe procuratorii ăia, ba pe ălălalt! Ce, tu nu ai executat ordinile? Recunoaşte, ce crezi că eu nu ştiu că ordinele se execută nu se discută, hai zi?

- Măi femeia lui Dumnezeu, e scabros să execuţi orbeşte ce zice ăla sau ălălalt, indiferent cine pizda măsii este...

- Plec, plec, vorbeşti urât şi urlii de te aude tot satul. Mă faci de ruşie mamă, nu se poate, sunt femeie bătrână!!!...

- Puţin, doar puţin mai stai, te implor, pe cuvânt, nu mai ţip. Îmi retrag cuvintele urâte! Dar sunt cutremurat de acest groaznic caz, generat şi apoi acoperit de 8 sau 10 persoane, din 3 sau 4 instituţii de stat, în care au murit două fiinţe omeneşti. Înţelege odată, că nu mai vin nici o dată pe la tine. Şi să fie clar pentru toţi cei care au urechi de auzit: mai devreme sau mai târziu, vinovatul trebuie să plătească, altfel, se duce dracului societatea asta. Şi aşa aflată în gura prăpastiei! Intenţionez să-ţi relatez intimităţi, dar să fii bărbătoasă. Iată ce urmează! În câmp la locul faptei, ateul inginer cu funcţii...alese se obligă-n scris să predea mai târziu procurorului actele oficiale, când vrea muşchiul lui. Cică aici, la locul faptei, în această bulversare nu poate că este în stare de şoc nervos! Piloţii i-au distrus avionul!!! Solicită un răgaz pentru limpiditate. Milostiv şi-nduioşat procurorul trece cu vederea subterfugiul!!! Mai limpede şi direct spus, inginerul a cerşit şi a căpătat un timp necesar pentru măsluire, pentru a face toate actele... beton!!! Rabdă-mă, chiar de mă repet, are legătură şi cu ce urmează: după aproape trei ani, din nou în scris, auzi mamă ce declară angajatorul, adică inginerul, constructorul, proprietarul avionului :piloţii mi-au deturnat avionul în timp ce eu făceam cafele!!!! Piloţii au luat şi toate documentele mele tehnice în avion. Şi au ars toate odată cu aceştia!!! Asta-i cauza că nu le am acum, aşa cum prevede legea”!!!! În viaţa ta ai auzit cretinisme mai grave! Există batjocură mai mare!? Fără îndoială că nu, decât la acest impostor este cu ghiotura. Fii foarte atentă. Pentru acest avion scos la zbor de testare pentru omologare, în decurs de aproape trei luni, din mai până-n iulie 2011, autoritatea de certificare selectează şi desemnează din propria ogradă trei piloţi-inspectori: primul pilot-inspector, dl. U.G., refuză misiunea din motive necunoscute până acum; al doilea, dl. D.S., se bagă cu nonşalanţă, dar opreşte avionul de la testări. A fost găsit defect. Lipsit de curaj şi de sentimentul onoarei se dă la oparte. Sau prudent şi dibaci, refuză riscul. Şi-ntrun mod vrăjitoresc, devine faimos în lumea bună! Integrat în Aeroclubul României, vătaf la comisii de licenţe şi brevete, devine intempestiv un mare povestitor. Dar aşa, pe înţelesul unei d-ne procuror. Când prima dată la audiat suav în dosarul pus în poală dă şăful ei, la rugat frumos să-i nareze tot accidentul, aşa, din ce îşi mai aminteşte c-a fugit timpul. Dar cu termini pe înţelesul `mnea-ei, „că de, femeile înţeleg mai greu”. Şi ...hă, hă, hă!!, se-nneacă-n râs de propria glumă pestriţă, d-na procuror, adică următorul magistrat. Primul instrumentase, gestionase dosarul, scurt şi la obiect!!! A fost schimbat. Misiune îndeplinită? Da, din moment ce a fost avansat!!! Ei, mamă dragă mai află că pilotul ăsta, cum care...!?, cel care a oprit avionul de la primul zbor deoarece l-a găsit cu defecţiuni constructive şi aerodinamice, află tu că imediat după catastrofa aeriană, când încă nu se răcise corpul pilotului carbonizat şi epava fumega, dl. D.S. v-a ateriza urgent la locul catastrofei aeriene, ca vulturul necrofag! Ghiceşte din ce... cuib... s-a lansat într-un vertiginos în picaj, cu ţinta repartizată, încadrată şi pregătit până-n dinţi să lanseze tot arsenalul? Nu fi mâhnită, ştiu eu precis, şi-ţi destăinu-i tot. A venit gâfâind de la un pripit şi scurt instructaj, încropit în fieful Aeroclubului României, post-.... !!!??? Ai băgat de seamă, nu!? Soseşte la locul faptei şi de la început dă cu guşa-n pământ, cu poziţie teatrală, cu multă compasine falsă, ... „să ştiţi... pe piloţi îi cunosc bine... adică i-am cunoscut, acum”..!!!... Apoi, se salută cu o cucoană, „săru-mânuşiţile d-na procurooor”...!!! Şi se gudură bine pe lângă ea. Nu asta, alta era băgată, la momentul ăla... potrivit..., sub acoperire...neoficial, în echipa organelor de cercetare de la locul faptei... !!! Cică, fără interese, doar aşa din nişte ...curiozităţi ispititoare!!??

- Mă, mai devreme mi-ai spus că nu ai fost la locul crimei...de unde ştii toate astea, parcă i-ai filmat sau ai pile la ăia cu telefonie vigilentă ziua şi noaptea indiferent de condiţiile meteo, na că ţi-am zis-o...

- ...nu, nici una nici alta! Ăst faimos pilot nr. 2, a zis cu gura lui că el a discutat, imediat ce a aterizat la locul faptei, cu o... doamnă procuror!!! Pe cuvânt, aşa a declarat prin graiul lui, asta am înregistrat...!!!, îţi poate confirma şi d-na procuror caz.

- Daaa, ce căuta ăsta acolo, de ce s-a înfipt el taman atunci şi tocmai acolo, de ce s-a băgat ca musca-n lapte, ori a fost trimis de şeful lui!? Sau poate l-a chemat cineva? Că de, din câte mi l-ai descries, nu-i fitecine! Cu experienţa lui... poate echipa aia de cercetare avea nevoie de el, de o lămurire, de ... nu ştiu cum să nimeresc...!

- Lasă, îţi spun eu ce rol a avut. Aparent e simplu, dar se va lăsa urââât!!! A venit ca un şarlatan în talcioc. Auzi idee, auzi câtă nesăbuinţă!!! A fost trimis şi a acceptat să joace rolul unei „cârtiţe”. Şi-a zis, „la câtă prostime-i în lumea asta, cine bagă de seamă!? Eu fiind din... republica Ploieşti, cu avioane personale băgate în hangare, mă poate scoate d-na procuror în faţă d-lui procuror caz, oficial numit, şi mă prezint: mă numesc D.S., şi proprietar avioane şi inginer, de-aici din oraş şi fac parte din Comisia de Investigare CIAS. Io zic să nu vă luţi după ţăranii ăştia, care s-au zgâit cu deştul în gură, habar n-au de aviaţie. Sunt văcarii, ciobanii satului. Eu sunt expert pe domeniu, vă zic tot cum a fost după ce discut cu inginerul constructor. Mi-e bun prieten, săracu de el, acum este foarte marcat. Şi eu am cumpărat un avion de la el. O mare avere a pierdut, piloţii ăştia doi ... cam ageamii! Am şi eu un avion identic cu ăsta care a ars şi am mai construit unu, mai bun... bla, bla... De la audierea acestui linge blide”, după mărturisirea proprie pe care a făcut-o, ca un copil naiv, că de, întotdeauna „gura păcătosului adevăr grăieşte”, continuu mă chinuie întrebarea: madam asta sub acoperire din echipa procurorului doarme liniştită pentru că nu a fost consemnată cu numele şi prenumele ei în procesul verbal întocmit la faţa locului? Zic, n-ar trebui, că dl D.S., pilotul-inspector nr. 2, a fost stipulat citeţ în procesul verbal luat la faţa locului, cu numele şi prenumele în clar şi cu funcţia strecurată în ...fals, de membru CIAS. Zău, „a dat pe goarnă”, chiar în faţa mea şi în urechile d-ei procuror...!!!

- ...îţi baţi joc de mine, ce-i aia CIAS…!?

- ...aşa, întreabă-mă tot: CIAS este un acronim, adică o prescurtare ce vine de la, Centrul de Investigare şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile. Acesta fiind forul de unde s-a tras concluzia  finală despre cauzele principale şi favorizante ale catastrofei aeriene. Evident ... “nici că că, nici că că”!!! În prezent, parcă sau mai pus pe roate, şi-au luat rolul în serios. Şi... cum ziceam, hopa Mitică ăsta, pilotul-inspector nr. 2, cu aere de Mama Omida, a reuşit să fie prezent peste tot, chiar şi la momentul scrierii declaraţiilor martorului principal şi ale martorilor tehnicieni structurişti, toţi angajaţi la Romaero!!! Să afli de la mine un mare adevăr, poate uşor iertat prin rugăciuni de Dumnezeu, dar opacizat şi ignorat în scriptele madamei procuror „n-aude n-a vede n-a greul pământului”. Această catastrofă aeriană putea să fie evitată doar de acest pilot-inspector nr. 2!!! Doar dacă acesta era un slujbaş corect, un om care-şi făcea profesia cu onestitate. Dar s-a comportat ca un... “terchea-berchea”. A procedat murdar, pute foarte urât! E cât se poate de clar. Dacă era un straşnic bărbat, putea să evite catastrofa aeriană!!! Cum? Simplu. Îndeplinindu-şi atribuţiile de serviciu astfel: în data de 16.06.2011, după primul zbor de testare executat în doi timp şi trei mişcări, cu aterizare forţată doar după 10 minute de zbor, trebuia în mod obligatoriu că completeze documentele prevăzute în reglementările aeronautice. Însă, cu o nesimţire cât rapănul de pe porcii aruncaţi în Deltă, după fătare la auto-îngrăşare, îşi permite să plece în străinătate în zone luxuriante fără să-şi facă datoria de serviciu!!! Ce să mai amintesc de respectul şi onoarea faţă de proprii camarazi de manşă!!!. Comportament de ghiolban: 1) nu completează fişele cu rezultatul verificărilor la sol şi în zbor”; 2) nu  raporteză sub nici o formă cazul de „oprire aeronavă de la zbor” la autoritatea de certificare, Aeroclubul României, care la rândul ei doarme-n nădragi. În mod obligatoriu, trebuia să introducă prima fişa după fabricarea avionului cu rezultatul verificărilor din 16.06.2011, în Dosarul tehnic-în istoricul avionului cu toate „bubele şi bolile lui” din toate momentele; 3) face fals în acte oficiale, post-catastrofă!!! Ce păcat, post-mortem a cutezat să-şi ponegrească proprii colegi-piloţi!!! Cât de bestial!!!; 4) susţine inepţii, minte şi manipulează. Sub machiajul unei firave inocenţe, încearcă să fie în acest caz aviatic ... spălătorul rufelor pătate cu...sânge. O acţiune mârşavă, pe cât de târzie pe atât de grea! Oare, d-na procuror-expertă-sub acoperire, împinsă la locul faptei, nu l-a învăţat că numai sângle proaspăt se spală uşor!!!. Nici ea şi nici el n-au ştiut că-ntotdeuna sângele rămâne impregnat pe veci, dacă-i răscopt în pârjolul produs simultan de benzina, uleiul şi vopseaua de pe structura unui avion  prăbuşit.  Să nu se uiteee, să nu cumva să se convingă... singuri!!!

- Fii milostiv mamă, lasă-i în plata Domnului! Te rog lămureşte-mă, că parcă sunt bătută-n cap. Neseriosul ăsta de pilot pe care l-ai făcut în fel şi chip că sigur merită, păcătosul asta nu avea voie să-i spună colegului său care a urmat la manşă după el, că a plecat în grabă, că n-a avut timp să mai completeze buletinul, sau livretul acela!? Barem să-l fii avertizat… măi, ia-o cu verificarea de la zero, că nu-i de joacă! Să ştii că avionul l-am oprit de la zbor, chiar e grav bolnav, trebuie cărat din nou în fabrică de proprietar să-i dea de rost...!!! Ce, era secret!? Sau era certat cu el!? Da, de ce erau doi oameni, doi piloţi în avion? Din câte mi-ai spus, io am înţeles că avionul avea comenzi duble… parcă două manşe, nu?

- Da, aşa e. Voi fi mai limpede şi repet de câte ori e nevoie. Deci, la sfârşitul lunii mai 2011 avionul era gata pentru a fi scos la verificările de “la sol şi în zbor” de către un pilot-inspector. Proprietarul, adică inginerul constructor primeşte aprobare de testări şi-l cară în câmp. Autoritatea competentă, de fapt autorizată că de competenţă, ioc, selectează şi nominalizează primul pilot, pe dl. U.G…

- … autoritatea asta numeşte inspectorul cum vrea ea, sau pe cine vrea?

- De regulă, că la ăştia Reglementările seamănă cu… democraţia, largă şi adâncă. Cuprinde cuvinte  interpretabile, ca acestea: de regulă; e posibil; s-ar putea; câteodată.  Sunt expresii ce lasă loc de echivoc, de confuzie. Nimic întâmplător…! Dacă proprietarul avionului vrea şi-l propune pe…colegul său, pe inginerul de la instalaţii hidraulice, autoritatea zice bine, „aprob”, că-i pe lista noastră cu inspectori. Pricepuşi, nu? Uite aşa primeşte misiunea aeriană pilotul-inspector nr. 2, dl. D.S. Meseriaş cu multe, foarte multe zboruri de agrement cu senzaţii pe la ombilic oferite ba lu´ unu, ba  lu´ alta, frumoasă şi devreme acasă!!! Ăsta, după 10 minute de zbor de degringoladă, scapă şi opreşte avionul de la zbor, îşi pune palma-n cur şi pleacă la turci...!!! ... „Domnu, scuze că întârzie puţin sosirea coletului cu... dar sigur ţi-l aduce în maximum două luni... te-asigur... e om serios ce naiba, pe cuvântul meu”...!!! Inginerul constructor dă ghes şi autoritatea nominalizează pe al treilea pilot-inspector, pe Mircea TOADER. În ziua de 12.07.2011, acesta execută toate verificările “la sol” impuse de reglementări şi normal, pentru a i se permite verificarile “în zbor”, completează o “Fişă”.

- Stai oleacă, ce-i fişa asta, e buletinul sau livretul avionului!?

- Mulţumesc de întrebare mamă. E bună! În sfârşit mă întreabă cineva un lucru important! Această fişă este foarte importantă. La predarea-primirea” avionului, fiind înregistrată se semnează de ambele părţi, de proprietar, tehnic sau inginer, etc. şi pilot.. Este o anexă la un proces verbal, datat şi înregistrat întrun Registru de Procese Verbale, deţinut şi arhivat  la autoritatea de certificare. De exemplu, dacă eu îi dau maşina cumnatului meu, păi, îi dau şi certificatul de îmatriculare, şi cartea de identitate a maşinei, şi asigurarea RCA ca să se legitimize la poliţie. Ferească D-zeu de vreun accident pe stradă! Pe această fişă, pilotul completează rezultatul verificărilor, de exemplu, dacă dosarul tehnic corespunde cu avionul construit scrie, “DA”. Dacă în realitate e alt tip de avion scrie, “NU”. Semnează şi el dar şi proprietarul sau constructorul avionului. După ce se fac toate verificările impuse de lege şi pilotul constată că totul este bun, atunci ataşează fişa la un proces verbal, anexa 4 îi zice, şi împreună cu aceasta  se formează documentul în baza căruia autoritatea aprobă eliberarea certificatului de identificare pentru avionul supus verificărilor. Desigur, dacă nu are obiecţii. Ai înţeles? Nu-i greu pentru cine vrea să înţeleagă. Ehei, dar abia acum apare... nucleara!!! Cum îţi relatam, pilotul-inspector nr. 3, Mircea Toader execută în data de 12.07.2011 verificarea „la sol” şi completează fisa, aşa cum e legal, pentru a avea acceptul inginerului să plece şi în zbor, la verificările specifice şi impuse de reglementări. Până aici, totul normal. Decolează pentru verificări „în zbor”, iar după aproape 30, 40 de minute aterizează avionul şi raportează inginerului, şi verbal şi în scris, despre comportatrea avionului. Găsind ceva în neregulă, ceva defect, face şi o reclamaţie scrisă în acest sens, pentru ca inginerul să poată intervenă...

- ... cum adică... şi verbal şi în scris?

-Oof! “Verbal”, adică prin viu grai, cu gura lui, pilotul după aterizare i-a spus inginerului tot ce a constatat la avion pe timpul zborului de testare. Fii foarte atentă ce înseamnă “în scris”. Adică, după primul zbor din 12.07.2011,  după aterizare, în pauză, pe pământ, pilotul nr. 3, Mircea TOADER, a completat fişa aceia specială, a consemnat cu absolut tot ce a constatat la avion “în aer”. Denumirea fişei în reglementări fiind, ”Fişa cu rezultatul verificărilor”. Acum, şi numai acum, având baza legală şi justificată drept urmare a sesizării pilotului-inspector nr. 3, inginerul analizează şi decide soluţia optimă de asistenţă corectivă, de remedierea defectului avionului. Acolo, pe câmp, fără să avem proiectul în faţă cum făceam la Romaero“ au declarat tehnicieni specialişti, s-a intervenit simplu şi rapid la o corecţie prin “îndoirea” unui compensator aerodinamic de pe suprafeţele de comandă mobile. Trebuie să cunoşti şi să ştii că fişa asta are cinci capitole. Pe primul şi pe al doilea capitol, pilotul le-a completat după verificarea făcută „la sol”, adică înainte de decolarea în primul zbor de testare. Respectivele capitole „se referă la verificarea documentelor şi verificarea tehnică ale aeronavei prin aspectare vizuală sau punere în funcţiune”! Oricum, aceste operaţuni de verificare au mai fost executate de pilotul-inspector nr. 2, dl D.S.,  aproape cu o lună mai devreme, la primul zborul de testare efectuat pe 16.06.2011. Acum, în misiunea aeriană planificată în ziua de 12.07.2011, pilotul nr. 3, Mircea TOADER, trebuia să constate comportarea avionului „în aer” după aplicarea procedurilor de asistenţă tehnică corectivă după reîntoarcerea în fabrică, mai clar spus să observe dacă au fost remediate bine sau prost defectele constructive şi aerodinamice constate şi consemnate, deci reclamate  anterior, cum ţi-am mai spus. Mă repet intenţionat, să întelegi bine! După aterizare din primul zbor din 12.07.2011, pilotul nr. 3 Mircea TOADER completează  fişa cu defectul, anomalia descoperită la avion“în aer”. Ia zi, am vorbit clar? Acum ai înţeles bine?

- Am înţeles mă, doar nu sunt toantă!

- Ştiu că eşti ageră la minte, eu cu tine seamăn...

- Da, dar te cam dă modestia afară din casă...

- Sigur, trebuia să-mi dai un bobârnac, dar tu ştii de ce am cam bătut apa´n pive? Tot eu să-ţi spun. Ochii cât cepele, iar urechile fă-le pâlnie. Nici acum nu ai sesizat, de ce primul procuror trimis la faţa locului faptei pentru o cercetare de tip “cacamaca” s-a lăsat înduplecat de rugămintea inginerului constructor!? Uite, să fii foarte atentă, sub o mască de nătăfleţ, dar în realitate lipsit total de scrupule, ce scrie inginerul în propria declaraţie: “mă oblig ca în zilele următoare să pun la dispoziţia organelor de anchetă următoarele documente, în baza cărora s-au efectuat zborurile respective, de testare a avionului respectiv: cererea mea, adresată Aeroclubului României, pentru efectuarea inspecţiei şi a zborului tehnic, în vederea obţinerii Cărţii de Identitate (cică nu ştie cum se numeşte exact, carte de identificare, e timorat, dar minte de pute că documentele erau la el în mapa personală din maşina personală din câmp!!!) a avionului ultrauşor; anexa 4, formularul care urma să fie completat de către pilot, după efectuarea testelor necesare(atâtea câte considera că este nevoie); contractul dintre Fundaţia Icarus şi Romaero Bucureşti, referitor la execuţia structurii avionului, conform documentaţiei puse la dispoziţie”. Ei, acum ai înţeles rostul dosirii documentelor oficiale? Ai buchisit câte ceva din noianul de fărădelegi comise de unul şi acelaşi făptaş... de ăst inginer...proiectant, constructor, proprietar şi precupeţ!!!????

- Zi deşteptule, le ştii tu pe toate...

- ...simplu şi cu efecte eficace! Să le... curăţe, să le retuşeze ... să le falsifice pentru a ieşi din  ticăloşiile pe care le-a produs şi să dea vina pe morţi, pe piloţi, pe colegii mei, pe prietenul meu HUCI...! Sincer să fiu, l-a dus sau nu mintea, dar sigur sunt că e o mârşăvie comună. Bineînţeles, că a pus botul “cârtiţa infiltrată în cadrul Comisiei de Investigare din CIAS!!! Câtă perfidie!!! Ăsta a făcut toate jocurile, şi la locul faptei şi pe timpul audierii ca martor, insistent chemat! -„Domnu´ D.S., dom´le tot peste graniţă sunte-ţi, tot? Vă rog, când aterizaţi în ţară la noi să vă faceţi timp şi să treceţi un picuţ şi pe la noi, să închei odată dosarul ăsta”, i-a zis şmechereşte d-na anchetator, prin telefon...!!! Trebuie reţinut acest aspect pe care am încercat să-l relatez printr-o proprie logică, însă mai trebuie să ştii că d-na procuror mi-a strigat în faţă, cu mărire de pupilele: ... „vă dau afarăăă, dacă mai vorbiţi cu martorul, eu conduc aici... audierea...aţi auziiiit”!!!. Vai de mine, ce greu mi-a fost în acel moment!!! Până atunci, până la acel răgnet, de satrap-frustrat, nu am ştiut că şi pe pământ poate să-mi apară... “vălul negru”, adică plecarea sângelui din cap către picioare!!! Toată viaţa mea voi regreta că..., nu i-am... zis: aşa să vorbeşti lu´ bărbactu´, dar n-au intrat zilele în sac! Mai departe, află mamă alte fapte reprobabile ale acestui inginer făcător de avioane pe bandă rulantă, cu decolări în enşpe zări pentru vânzare, ba în Bucureşti, ba în Ploieşti, ba în Buzău, ba la Cluj, ba la Berlin, ba la Roma. Ar fi urmat Istambulul! Dar pentru asta, pentru a putea trece cu avionul paletizat prin strâmtoarea Dardanele, inginerul mai avea nevoie de încă un zbor de testare. În mod obligatoriu trebuia, pentru omologate şi vânzare, şi un zbor tehnic de verificare şi consemnare de autencitate. Zbor cu mare risc de siguranţă! Aşa că, pentru finalzarea testări impuse, inginerul avea neapărată nevoie de încă un pilot la bordul avionului. Pe ăia de la autoritatie nu-i bagă în seamă, nu-i întreabă şi nu le cere nimic..., ce..., sunt nişte puţoi!!! Ş`apoi, ce e avionul lor... !?,... ce sunt pe pista lor...!?. Iar aici, pe izlazul ăsta, nu-i nici un reprezentant de la ei..., aşa că..., fac ce vreau eu!!! Eu sunt şi inginerul, şi proiectantul, şi constructorul, şi proprietarul avionului!!! Numai că, acest pilot trebuia să fie bine antrenat, cu mii de ore de zbor, cu zborul de antrenament la zi, cu mare, cu foarte mare experienţă! Şi-n acest mod, cu toate lecţiile premeditate şi bine ticluite, inginerul îl solicită şi pe al patrulea pilot, pe HUCI Victor!? Doar acesta era expertul adevărat, pilotul faimos. HUCI Victor era omul potrivit. HUCI Victor era şi instructorul de zbor al proprietarilor de avioane ultrauşoate făcute şi vândute de ăst` inginer. Cu mânuţa lui justifică toate acestea, printr-o puerilă scriere, astfel: „menţonez că era necesară şi prezenţa d-lui Huci, copilot, în vederea stabilirii performanţelor aparatului la greutatea maximă de decolare. Pe dl. HUCI Victor l-am cunoscut cu ocazia unei vizite pe care a făcut-o la Romaero, împreună cu dl. C. C. din Buzău, unul dintre proprietarii unui avion construit şi vândut de mine”.... Deci mamă,  poţi să te superi, dar repet, repet, însă nu ca o moară hodorogită ci, pentru conştientizarea tuturor:
1) inginerul l-a cunoscut pe HUCI Victor în fabrică, lângă avionul care creştea bucată cu bucată asamblate pe una din cele trei structuri comandate şi fabricate la Romaero. I-a arătat avionul în care va muri. În uzină HUCI Victor a fost prezentat de dl. C.C., de amnezicul proprietar al unui avion F99 Rambo fabricat şi cumpărat de la inginer, de la dl. F.V.;
2) Dintotdeauna conştiincios, HUCI Victor execută duminică, 10.07.2011, pe un aerodrom din Râmnicu Sărat, câteva zboruri de reluare a antrenamentului pe un avion ultrauşor de tip F99 Rambo. Pe avionul personal al d-lui C.C. din Buzău, avion similar celui care peste două zile i se auto-opreşte motorul în decolare;
3) Peste două zile, pe 12.07.2011, dis-de-dimineaţă, cu maşina personală dl. C.C. soseşte şi bate la poarta familiei HUCI, servesc împreună o cafea şi pleacă în direcţia Şirna-Tăriceni, via Ploieşti.
4) Inginerul scrie: „era necesară şi prezenţa şi a d-lui HUCI, copilot, în vederea stabilirii performanţelor aparatului la greutatea maximă de decolare”. Spune sincer, scrie negru pe alb dl. inginer, proprietarul avionului care s-a prăbuşit din cauze tehnice. Tehnice, dar nu repet pentru tine mamă. Poate aude un vecin cu ciudă pe noi şi ne pârăşte de... conspiraţie împotriva satului de drept...!? Dăăă.. drepţi, d-na procuror! Avionul nu s-a prăbuşit din vina piloţilor pe care dl. inginer proprietar i-a angajat pentru testarea unui avion nou, construit întro fabrică. Avionul s-a prăbuşit din cauze tehnice. Punct. Modificat în ascuns, pe furiş. Punct. Pe aceste filoane trebuia să scormonească, d-na procuror! Punctez, avion modificat de inginer, adică diferit constructiv faţă de original. S-a mai descoperit că inginerul a predat „în fals dosarul tehnic al avionului”  la autoritatea de certificare, Aeroclubul României. Toţi de la autoritate au dormit în front! Dar Comisia de Investigare a constatat, în sfârşit, un fapt depistat şi desconspirat, că  „documentaţia depusă de către inginer la Aeroclubul României nu corespundea cu configuraţia constructivă a aeronavei”. Crezi tu că până acum, să nu fii citit d-na procuror!? Dacă nu, atunci îţi spun ţie, să ne audă şi ea: când executaţi investigaţii, indiferent sub ce aspect, dar numele crezului „CERCETATE RIGUROASĂ”, mai întâi şi-ntotdeauna să beliţi ochii!!?? Sfat deontologic şi revoltător vorbind, nicidecum dintr-odată, din marea doţinţă de a... împrăştia norii! Şi acum mamă, ţin-te bine, urmează crima, altfel nu  pot defini această acţiune făcută cu premeditate. Nu, nu este acţiune. Este o infracţiune de sustragere şi distrugere de înscrisuri. Urmată de înscrisuri sub semnătură privată falsificate de inculpat.

- Aoleeeu, ce gogomănie, în ce te-ai băgat mamă! Spurcaţii, chiar aşa au procedat? Iartă-mă, ai dreptate, ăştia-s satana pe pământ! Fereşte-te de ei, că nu-i vezi, nu-i auzi. Zici că-s aci, când de fapt îs dincolo. Feciorul meu drag, nu ştiu cât oi mai trăi, câte zile mi-a dat Dumnezeu, însă îţi spun o taină: ăştia, diavolii, sunt peste tot. Sunt uniţi şi tare puternici. Numai crucea îi face să dispară.

- Zici, crucea lor de la căpătâi!?

- Nu, păcătosule! Vorbesc de semnul cricii, cum te-am învăţat: în numele Tatălui si al Fiului şi-al Sfântului Duh, Amin. Ascultă-mă tu, da de data asta, dă-te mai aproape. Satan niciodată nu acţionează singur, doar în haită, toţi aleşi pe sprânceană. Este  forţa nevăzută din spatele păcatelor. Este crud şi nemilos. El are invidie faţă de Dumnezeu. Demuuult de tot, l-a pus şi pe Hristos să se închine în faţa lui. Ca să nu-l găseşti îşi şterge urmele de la faţa locului. Bagă la cap pentru totdeauna şi transmite mai departe: satan este „dumnezeul unui sistem”. Este cel dintâi în: minciună şi ipocrizie; cruzime şi distrugere; infracţiuni, lăcomie şi corupţie. Feciorul mamii, doar ştii cât te iubesc, află de la mine, ai o singură şansă pentru a te apăra, că de învins nu poţi. Trebuie să rămâi lucid şi să veghezi.

- Doamne Dumnezeule! Doar tu mai învăţat să citesc întotdeauna problema până la capăt şi apoi s-o rezolv. Tot ce-mi spui e de preţ. Însă, fii drăguţă şi lasă-mă să narez până la capăt, să poţi da un sfat dibaci. Unde…rămăsesem? Dacă mă tot întrerupi…

- ..io ţi-o spun paia dreaptă. Tu ai venit la mine. Şi ce rost mai are efortul tău dacă eu ascult şi nu înţeleg mare lucru. O să te opresc de o mie de ori, de câte ori e nevoie. Să-nţeleg şi eu ceva că altfel, mă uit la tine „ca curca-n lemne

- …trec iar la primul procuror cel care, chipurile, nici usturoi n-a mâncat, nici gura nu-i pute! Intervine şeful său, îl bate pe grumaz, îi i-a dosarul pentru, ghiceşte? Misiune îndeplinită prin viciu de procedură? Diversiune? Favorizare infractor sau prostie cât cuprinde!?! Eu bănuiesc ceva dar, ceea ce ştiu exact este că între timp a fost... avansat... şi-n ...funcţie! Apoi, procurorul-şef-basma curată repartizează  dosarul la alt... ostaş. Din lac în puţ! De data aceasta, la o doamnă procuror. La prima vedere, era numai lapte şi miere, cu rânjete până la ureghi! Mie mi s-a părut că are un simulacru, un behăit parşiv! Şi i-am zis unui prieten. El însă mă contrează...nu că, mai aşteptaţi, mie, ba dimpotrivă... La a doua întrevedere, am ghicit-o la fix. Doar ştii intuiţia mea de rac, că tu mai adus în această zodie de... „sensibili şi timizi, nu”?  Trebuie să ştii că e genul de femeie pe care, bineee o mai definea mamaie: „pupă sfinţi şi cacă draci!

- Ptiu, nu mai vorbi aşa că te aud vecinii şi râd de noi.

- Să râdă cât or putea, dar să ciulească toţi urechile şi să treacă pe recepţie pentru a afla, de ce sunt aşa revoltat şi scârbit? Auzi, şi-nchină-te! Această doamnă procuror, mamă a doi copii minori şi ce mai pui, buzoiancă de-a noastră, dar sigur cred că-i venetică, a reuşit performanţa inimaginabilă de a depăşi murdăria de dinainte, prin abuzuri incredibile, inadmisibile, care m-au făcut să-mi aduc aminte de regimul de tristă amintire. Când „şăful”  ei a scris negru pe alb: „vă facem cunoscut prin prezenta, era o adresă, că toate probatoriile solicitate de dvs. vor fi administrate în cauză”, am crezut că dreptatea, binele şi adevărul vor învinge, că barem această doamnă procuror este corectă, dreaptă, cinstită, că va acţiona competent şi cu bună-credinţă, pentru a strânge probele necesare aflării adevărului şi lămuririi cauzei sub toate aspectele, în vederea justei ei soluţionări. Vai...! Cât m-am înşelat! Ţi-ai găsit, frică de Dumnezeu la un om fără nici un Dumnezeu, care de-a lungul timpurilor, s-a robot-izat şi face paşii numai după umilul, „am înţeles, să trăiiiţi!!”

- Calmează-te fiule! Înţeleg ca mamă vehemenţa ta, dar cum să reuşeşti printre ăştia care taie şi spânzură fără milă. Azi fac spurcăciuni, da mâine talpa iadului va fi casa lor de veci! Mai bine, tu priveşte cerul şi deapănă-mi tainele zborului din neantul nopţii! Tot timpul m-a înfricoşat gândul ăsta!

- Se adevereşte, că tot românul s-a născut poet! Deşi cu ultimile vorbe mi-ai atins coarda sensibilă, nu mă pot abţine, pregăteşte-ti timpanele: „încurcate sunt căile Domnului” a zis un poet străin, parcă englez, dar eu strig cât mă ţin bojocii...

- Vezi să-s la animale, la om îs plămâni...

- Întortocheate-s căile justiţiei! Cimentez eu acest adevăr crunt, deoarece o mironosiţă sau cuiul lui Pepelea, că nu-mi vine un cuvânt atotcuprinzător care să-i descrie şi mintea şi inima şi... spatele!, încalcă dispoziţia instanţei privind efectuarea expertizei tehnice şi culmea, audierea martorului cheie. Cică-i plecat în misiune în străinătate!!!... nimerit spus...a fost scos de sub lovitură...activităţi importante, de legătură între personalul de conducere şi execuţie al societăţii şi Divizia Business Jet...chestii, trestii!

- Mă, aiurezi? Mai bine spune-mi tu mie ceva: ăsta-i militar!?...

- Într-un fel da, dar nu ăsta-i subiectul esenţial. Acum, ce mă roade pe mine este soluţia de dată de doamna´n „robă cu însemnele gradului”! Ce a făcut primul procuror, a executat şi al doilea procuror. Nici unul nu a auzit, nu a citit că inginerului de tip “patru întrunu”, proiectant-constructor-proprietar-precupeţ de avioane, a schimbat pe furiş instalatia de combustibil după cum i-a poftit inima! Fără să spună, să declare nici la autoritatea de certificare şi nici piloţilor! Reţineee mamă, motorul avionului cu o instalaţie de combustibil modificată s-a auto-oprit în zbor, în decolare la 15-20 metri faţă de pământ. În secundele 2, 3 avionul nu mai putea fi comandat, manşa era... bleagă, nu avea eficacitate la comenzi. Piloţii nu au putut să schiţeze nici cel mai mic gest. Avionul s-a angajat, s-a prăbuşit fulger, tot pe partea stângă ca la primul zbor, a percutat solul şi a luat foc. Pârjolul a făcu imediat scrum avion dar şi pe pilotul-inspector Mircea TOADER. Celalt pilot, a doua fiinţă umană, prietenul meu, pilotul-instructor HUCI Victor s-a târât singur din flăcări, însă cu căile aeriene respiratorii superioare prăjite. Întrun sfârşit, soseşte o salvare după mult, după foarte mult timp, după dezmeticire, alarmă la 112, timp pe drum de la Ploieşti la izlaz. Bietul pilot, ce om minunat, ce camarad, este cărat prea târziu într-un spital unde moare cu familia în multă jale la căpătâi, după 18 zile de comă indusă! Nenorociţii! Nu tu pompier, nu tu salvare, nu tu medic, nu tu felcer, nu tu medicamente, nu tu apă...!! Dar nimic, nimic, doar un inginer care a construit un avion cu modificări în concepţie proprie, un inginer care pe timpul zborurilor de testere a declarat cu nonşalanţă, că... el făcea cafele!!! Cu siguranţă, e muşcat de molii, urgent trebuie controlat la Bălăcenca! Un inginer căruia i se permite de primul procuror, să dosească documentele de importanţă excepţională şi să le predea mai târziu! Ceee ruşinooos! Partizan sau...dijmar!!!??? Şi ăsta trebuie controlat, dar în/din altă parte!!!??? Locul catastrofei aeriene s-a produs într-un pustiu, un izlaz închiriat prin telefon pe câţiva arginţi pentru zboruri tehnice de omologare. Cum spuneam, un câmp departe de ochi curioşilor. Evident, era în custodia primarului şi a unui administrator iresponsabil, cu o tentativă eşuată de obţinere a autorizării de folosire sub denumirea de ... câmp destinat zborurilor sportive. Au zis cu toţi, las` că se poate şi aşa! De ce oare aici, din moment ce fabrica avea pistă, autoritatea de certificate avea pistă, faimosul aerodrom Străşnic era la doi paşi!? Şi oare de ce primul, chiar primul pilot selectat şi desemnat de autoritatea de certificare, dl. U.G a refuzat misiunea aeriană din...pustiu!? Pe organele judiciare le-a durut în... cot să afle! De ce oare!?

- Opreşte-te, îmi vine să vomit, mă doare inima... Nu se poate maică, nu înţeleg,  ce interese a avut d-na procuratoare, în primul rând să-şi bată joc de familiile acestor piloţi care au plecat la Domnul, şi-n al doilea rând să se facă de ruşie!!!???

- S-a făcut de căcat atunci când a dat citate din tratatul unui mare profesor, care au legătură cu ce a încropit ea şi cu ce a hotărât instanţa  precum „sula cu prefectura. Eu nu o suspectez de necunoaştere, ci de rea credinţă, de intenţie de a comite un abuz, o acuz de SPERJUR.

- Maică, sunt total năucită, cum adică…?

-… simplu, întrucât acest inginer frivol, nu ştiu pe cine-l are la… împărăţie, a fost scăpat iniţial de primul procuror de caz, iar acum se încearcă, se insistă prin amânarea pronunţării, să fie scos curat ca lacrima şi de al doilea procuror. Şi mai simplu, de fapt mai grav, a fost şi este protejat de un Mare Grup compus atât din tehnicieni-subalterni, cât şi din dezidenţi” pe care i-au tot sufocat economiile(…!!) dar s-au descurcat printr-o nişă şi au ieşit din acest impas prin a cumpăra avioane de la…taraba acestui inginer, similare cu acesta care s-a prăbuşit. Totodată este cocoloşit, într-adevăr cu mari bâlbâieli, de nişte directoraşi care se dau cocoşi, îşi aruncă invective, adică se jignesc reciproc, prin înscrisuri în adrese oficiale dintre instituţii, autorităţi. Sincer să fiu, atât cei de la autoritatea de certificare cât şi cei de la cea de investigare sunt nevoiţi să-l acopere cu vehemenţă. Sunt în… aceiaşi troacă! Amintesc una, două, nu pe toate, altfel se trezesc şi iau la buchisit reglementările, legile. Prima chestiune: autoritatea de certificare, printr-un specialist de avioane ultrauşoare, trebuia să facă inspecţii tehnice periodice pe timpul proiectării, fabricării structurii şi asamblării avionului în totalitate. Punct. A doua chestiune: pilotul-inspector nu se schimbă când şi cum vrea el, pe timpul unei misiuni „de zbor tehnic în vederea omologării unui avion” decât, în cazuri speciale. Punct.  Detalii, în instanţă! Mai departe vorbind, e cel mai grav, se măreşte grupul care… lucrează, face, desface şi apără. După catastrofă fiind încolţit, grupul a trecut la apărarea „toţi pentru unu”. Dar recunosc sincer, nici un membru al acestui „balşoi grup organizat” n-a părăsit corabia. Scot pălăria, dar nu mă voi înclina niciodată! Păi cum să nu, iată, chiar însuşi Marele Director General al Societăţii Comerciale, în curtea căruia s-a fabricat avionul „pâş-cu-pâş, l-a tot „poleit în faţa organului de cercetare pe acest inginer, autointitulat sau recunoscut Lider Naţional în Proiectarea şi Construcţia Avioanelor Ultra-uşoare, nu-i treaba mea. Uite tu cum l-a luat în braţe: prin ducerea în eroare a organului de cercetare, cu schimbări de poziţii consemnate în adrese oficiale. Ba şi refuzuri categorice de sprijin al investigării şi deziceri ordinare în înscrisuri.

- De copile, o fi muncit mult, şi azi e puternic, e stăpân pe situaţie, face ce vrea el, e fabrica lui. Aşa că nu te băga…

- Nu, nu-i a lui. Şi dacă ar fi patronat societatea lu´ tată-su, era obligat să coopereze cu organele de investigare, de cercetare. Au murit doi oameni pe produsul nou fabricat supus testării, adică pe avionul proiectat, făcut, testat, verificat şi certificat în fabrica condusă de el. Unde a fost numit Director General şi nu selecţionat prin concurs. Scuze, mi-a scăpat, am început să uit, astea-s funcţii unde, după…, s-a ordonat: „ocupaţi gările!!! Ce-i greu aşa? Cu sprijinul direct şi nemijlocit al tehnicienilor şi al altora din subordinea lui directă a fost fabricat avionul. Dacă inginerul construia avionul, pardon, avioanele, că au fost mai multe, în hala de la fundaţia proprie, ori nu se vindeau, ori primea pe ele un preţ derizoriu, similar cu al unui zmeu chinezesc. Acum e clar, sau nu?  Că am mai multe de spus în acest caz deocheat, cusut cu aţă albă! Chiar şi-n altele, mai vechi! În curând toate se vor rostogoli cu efectul bulgărelui de zăpadă. Ascultă tu, dacă până acum, nu a vrut muşchiul Domniei Sale să predea probele forte, întreaga documentaţie tehnică de proiectare, de construcţie, de verificate, de asistenţă tehnică corectivă şi mai ales documentele de provenienţă a întregului ansamblu de piese şi dispozitive aeronautice însoţit de certificatele de calitate şi garanţie  în scopul unei cercetări serioase, nu-i clar, că este călare pe cai năzdrăvani care mănâncă jeratic!?

- Ba io cred, din câte mi-ai spus. E posibil ca boierul ăsta, aşa de puternic cum e, să te scuipe ca pe o măsea stricată…

- Ce vorbeşti, ai uitat că fiecare naş are naş!?

- Şi, crezi că mai eşti mare şi tare…!?

- Da, pentru că sunt cu adevărul la mână. Cumva vrei să ştii cauza pe care a invocat-o atunci când nu a predat arhiva descriptivă a avionului?

- Da vreau, că prea te-ai aprins la faţă, eşti ca racul în oala de pe foc.

-Închină-te şi blesteamă, merită! Iată ce-şi permite persoana asta influentă să transmisă către instanţă, în prima fază: toată documentaţia la care faceţi referire a fost depozitată conform Legii Arhivelor Naţionale dar camera a fost supusă unor mişcări seismice şi ulterior ploile  torenţiale au inundat-o, distrugând o parte din arhivă printre care şi documentele pe care le cereţi, bla, bla…

- De râsul curcilor, nu alta! Dar femeia aia, procurăreasa, cea care a pus-o şeful ei să repare greşelile colegului, a crezut, nu l-a reclamat, nu l-a pârât mai sus? Chiar e de lemn Tănase, nu a făcut nimic!?

- Ba da, mi-a râs în bot, parcă a vrut să-mi zică: măăă nu te băga în ieslea altuia! Dar acum, ascultă până unde merge nesocotinţa ăstora din conducerea fabricii. Urmează ştirea bombă! La insistenţele mele prin organul de cercetare, după aproape doi ani de la prima adresă, boierul ăl` mare şi tare nu mai catadicseşte să răspundă personal. Însă, cu mult zel şi nesăbuire, directorul general adjunct comunică sec, dar prin formularea unor noutăţi alambicate cu al căror conţinut m-a lăsat mut, aşa, cum rămâne tot omul în faţa unei minuni: „la noi în societate s-au executat lucrări de fabricaţie la câteva repere destinate unei aeronave RAMBO F99. Lucrările s-au executat în baza unui contract de sponsorizare şi a unei comenzi interne de susţinere a sponsorizării. Deoarece nu au fost puse la dispoziţia organizaţiei de producţie a societăţii S.A. date aprobate (desene oficiale, specificaţii proprii proiectantului, etc.) execuţia lucrărilor nu s-a realizat în cadrul aprobat al Sistemului Calităţii din societate şi doar sub responsabilitatea societăţii S.A.(!!!). Astfel, fişele de lucru utilizate pentru operaţii nu au fost certificate cu declaraţie de Inspecţie Finală, motiv pentru care acestea nu s-au constituit ca înregistrări tehnice ce trebuie păstrate şi arhivate în societatea noastră(!!!). Fişele de lucru au fost urmărite şi preluate de beneficiarul contractului de sponsorizare, respectiv de Fundaţia Icarus, prin Preşedintele acesteia, dl. inginer F.V. Societatea S.A. nu a întocmit şi nu a emis nici un document de certificare a conformităţii componentelor fabricate deoarece referenţialul Date Aprobate nu a fost prezentat şi oficializat în societatea S.A. Uluitor, nu!!! Dacă citeam ştirea asta în avionul supersonic mă catapultam…. Dar, fiind la sol, mi-a venit uşor…uşor… să mor…!!!

- Măi băiete, tu ai fost un curajos, ai iubit aviaţia şi te-ai zbătut vreo cinci sau zece ani să nu se cumpere avioane multirol vechi în Forţele Aeriene Române. Când te-au schimbat şi ai urcat mai sus, ai avut curajul să pui trei condiţii: prima să fie noi”; a doua să fie noi”; a treia  să fie noi”! … de s-a dus buhul peste şapte dealuri. Ţi-ai pus în cap şi şefii şi unii colegi. Dar mai ştiu, că nu ai luat cuvântul în faţa preşedintelui ţării când v-a dat adunarea în sala aia specială să facă lobby…şi… ăla… noul şef al aviaţiei militare… a citit după o foaie că… piloţii Forţelor Aeriene Române vor avioane vechi, hi, hi, hi…!!!… Aşa că tu vezi numai bârna din ochiul altuia nu şi gunoiul din ochiul tău. Vezi mamă?… că şi la voi au fost neghiobi…!! Şi ştiu bine că ai rezistat şi la … Experimentul Ciorogârla”!!! Iar acum, te vaiţi ca o cocotă păcălită de miliţie. Văd şi simt, de mi se sfâşie sufletul, eşti pătruns până-n rărunchi de cazul ăsta. Reciţi expresii, pasaje, vorbeşti cu sârg şi patimă. Dar sfatul meu de mamă este aidoma cu vorbele astea: “dacă ai intrat în horă, apoi joacă”. Deci, luptă-te cu gaşca asta de nemernici. Însă, să fii atent şi-n faţă, şi-n spate! Cu probele pe care le ai, dar şi cu ajutorul rugăciunilor mele la Dumnezeu, vei reuşi să aperi onoarea colegilor tăi, săracii de ei, morţi nevinovaţi! Da să ştii băiatul mamei, eu nu blestem pe nimeni, eu mă voi ruga numai aşa:  iartă-i Doamne pe toţi cei care s-au strâns roată în jurul unui om necurat şi cu prihană! Că...poate... n-au ştiut ce fac!

- Nici un, poate! Sigur, au ştiut. De ani şi ani... lucrează împreună!!! Da, aşa voi face. Am răbdare şi mai aştept până instanţa se va pronunţa, că a  amânat, a tot amânat pronunţarea. Întrezăresc că v-a analiza corect şi corelativ cu gravitatea faptelor.

- Lasă dracului pronunţarea, doamne iartă-mă, şi fă repede un memoriu către Procurorul General al României, către ministrul justiţiei, către organismele Comisiei Europene cu atribuţii în Domeniul justiţiei. Presimt, vei izbândi!

- Extraordinar, deşteaptă eşti! Da tu de unde ştii paşii ăştia pe care mi i-ai spus ca din carte.

- Păi cum crezi, degeba mă uit la telivizor?

- Să trăieşti ani mulţi, trec la executare!

- Te-ai prostit la bătrâneţe! Nu executa orbeşte ce-am zis eu. Gândeşte întâi, filtrează bine şi apoi execută, aşa cum te-am învăţat de mic!

- Dragă Mamă, mulţumesc frumos! Deja m-am înrolat pentru războiul cu acest aghiuţă, chiar dacă a reuşit o performanţă formidabilă în Societatea Aeronautică: a redus reclamaţiile clienţilor de la patruzeci medie pe avion la trei!! Acest miracol a fost posibil prin asistarea companiei aerospaţiale în îmbunătăţirea calităţii fabricaţiei produselor!!! Priceput slujbaş, nu!? Oare, o fi priceput şi esenţa şi rostul plângerilor noastre!? Azi, noi avem încredere nestrămutată că instanţă. Desigur, aceasta va cântări, mai devreme sau mai târziu cu corectitudine, toate probele riguroase, doar cele strânse bob cu bob fără neghină, pentru aflarea adevărului. Avem certitudinea că „dracul” nu va reuşi în vecii vecilor să oprească lacrimile de pe obrazul copiilor şi soţiilor, nepoţilor şi rudelor celor doi piloţi decedaţi  întro misiune aeriană, de pe timpul unui angajament pentru testarea unui produs nou, fabricat întro Societate Aeronautică Românească de Importanţă Strategică.

În consecinţă domnilor de oriunde efemer vă aflaţi, nu veţi izbândi să-l apăraţi pe“dumnezeul unui sistem”... nici în formaţii suple sau numeroase şi ţintite din trei sau patru direcţii. Voi nu veţi pângări monumentele funerare şi, cu atât mai mult, imaginile frumoase păstrate în memoria noastră ale celor doi piloţi-militari-rezervişti, Victor HUCI şi Mircea TOADER, “decolaţi prea devreme în neştiut”! Noi vă asigurăm, vor deveni imaculaţi şi-ntotdeauna vor fi comemoraţi cuviincios şi creştineşte! Bineînţeles, numai cu sprijinul nemijlocit şi neprecupeţit al INSTANŢEI.

Coleg  de breasla si prieten,

Gen. rez. Stefan Ion
 

 


Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google Plus
Share on Linkedin

Hidroprahova


Din aceeaşi categorie:



















































































Ştiri Actuale on Linkedin
Ştiri Actuale on Twitter
 on Google Plus
Ştiri Actuale on Facebook



































ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 9 decembrie 2024
Autentificare
stiriactuale.ro