Statul a ieşit în august la cumpărături şi a cheltuit circa două miliarde de lei. Ministerele şi primăriile au dat drumul la achiziţii. Programul Rabla este un exemplu bun. Pe lista persoanelor juridice care au primit tichete Rabla pentru a cumpăra autovehicule noi regăsim, în pondere majoritară, instituţii publice falimentare, finanţate de la buget, autorităţi locale şi centrale.
În schimb, sumele alocate de la buget pentru investiţii au scăzut cu un miliard de lei, iar fondurile europene au rămas fără bani pentru cofinanţare. Modul haotic în care cheltuiesc autorităţile, şi nu faptul că au fost majorate salariile bugetarilor, pare să fie principala cauză pentru care nu avem bani ca să ne dezvoltăm, prin investiţii.
În 2013, jumătate din persoanele juridice care au primit tichete Rabla sunt instituţii publice. Tichetele au reprezentat avansul pentru achiziţia unor parcuri auto în valoare de zeci, poate chiar sute de milioane de lei, mult peste nivelul din 2012, de exemplu. Pe lista de beneficiari regăsim Ministerul Afacerilor Interne, cu 682.500 de lei, şi Ministerul Apărării Naţionale, cu 364.000 de lei, tichete primite în contul maşinilor casate.
Exemplele nu se opresc aici. Compania Naţională Poşta Română a primit de la Agenţia Fondului de Mediu (AFM) tichete de 858.000 de lei, un caz despre care EVZ a scris deja, iar Camera Deputaţilor peste 200.000 de lei. Nici Consiliul Concurenţei nu stă rău: a primit zece tichete valorice, în valoare de 65.000 de lei, aceeaşi sumă ca Direcţia Generală a Finanţelor Publice din Municipiul Bucureşti. Ministerul Economiei apare pe listă cu tichete în valoare de 91.000 de lei.
Ministerul de Interne a luat decizia de înnoire a parcului auto cu circa 100 de maşini, în 2013, s-a luat pentru că programul "Rabla" era o oportunitate şi nu s-au mai făcut achiziţii din anul 2009. Cu toate astea, Ministerul a făcut aceeaşi operaţiune în 2012, după cum rezultă din datele AFM.
Şi Ministerul Apărării a primit în 2012 tichete valorice de câteva sute de mii de lei. Cumulat, cele două ministere au lansat în 2013, când au cumpărat din nou maşini, licitaţii pentru achiziţii de circa 7 milioane de lei. Chiar dacă era vorba de o necesitate, se puteau găsi soluţii pentru a cumpăra mai ieftin, spun specialiştii. "Cel puţin în cazul ministerelor, se putea organiza o singură achiziţie, la nivel de Guvern. La volum mai mare se puteau obţine şi preţuri mai bune, dacă era nevoie de maşini", a spus pentru EVZ ex-ministrul de Finanţe, Gheorghe Ialomiţianu.
Majoritatea instituţiilor publice au casat însă doar câteva maşini, obţinând tichete în valoare de 13.000 sau 18.000 de lei, ceea ce înseamnă că valoarea autoturismelor cumpărate a fost de circa 100.000 – 150.000 de lei.
În luna iunie, pragul de la care instituţiile publice sunt obligate să organizeze licitaţie pentru achiziţia de bunuri a fost crescut de la 15.000 la 30.000 de euro, adică echivalentul a 133.500 de lei. Aşadar, cei care au luat doar câteva tichete, au cumpărat maşinile direct, fără licitaţie.
TITLURILE ZILEI:
• O stradă importantă din Slănic s-a surpat! Specialliştii evaluează dezastrul! • Falsitatea PSD Câmpina dusă la cote înalte de consilierul Andrei Duran! • Tanăr bătut măr într-un centru comercial din Blejoi • O stradă importantă din Slănic s-a surpat! Specialliştii evaluează dezastrul! • Falsitatea PSD Câmpina dusă la cote înalte de consilierul Andrei Duran! • Tanăr bătut măr într-un centru comercial din Blejoi
Statul toacă zeci de milioane de lei pe maşini
29 septembrie 2013
Din aceeaşi categorie:
Top articole
-
Rolul României în Al Doilea Război Mondial. Cum am pierdut Basarabia şi Bucovina - FOTO
-
Accident grav pe Şoseaua Vestului Ploieşti. O persoană încarcerată
-
Ciprian Morărescu nu mai candidează pentru un nou mandat de primar al Comunei Filipestii de Pădure!
-
Cristian Constantin Apostol:” ADN-ul USR nu mai există – a devenit oficial un partid “toţi la fel„
-
Iulian Dumitrescu, candidat oficial pentru un al doilea mandat de preşedinte al Consiliului Judeţean Prahova
-
Ilie Serbănescu, unul dintre cei mai proeminenţi economişti ai României, a murit
-
Femeie violată de un poliţist de la Sectia 4 de Poliţie Ploieşti?
-
Microhidrocentrala din Câmpina, afacerea ilegală care dăinuie de 16 ani de zile. Numele grele din spatele ei
-
DNA solicită redeschiderea dosarului Ferma Dacilor
-
Burghelea- miliţianul care umileşte campioanele. VOLO, ia-ţi torţionarul de la CSM!
Anul - ediţia nr. 3457
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
Copyright © 2011 - 2024 Ştiri Actuale
ISSN–L 2344 – 3006, ISSN 2344 – 3006
Actualizat la 25 aprilie 2024
Autentificare
Autentificare